1 / 35
Najważniejsze
Przebieg
319 521 km
Rodzaj paliwa
Benzyna+LPG
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
1 998 cm3
Moc
126 KM
Opis
Toyota Carina E VI 2.0 i (ST191) 126KM, 93kW, Liftback/Hatchback, 1997r.
Dokładny typ/wersja: ST191L-BLMNKW
Przebieg: 319.000 km
Unikatowa, limitowana edycja „Cool Selection Ice” z końcówki produkcji trzeciej generacji Cariny, kiedy wyjątkowo w latach 90-tych zamontowano jednocześnie klimatyzację, jak i szyberdach.
Bogate wyposażenie (wszystko sprawne):
- klimatyzacja manualna (czyszczona niemal co roku, poza sporadycznymi wyjątkami, a parownik ciśnieniowo co 2 lata)
- elektrycznie sterowane szyby (przód + tył)
- elektrycznie sterowane lusterka
- podgrzewanie lusterek
- elektryczny szyberdach z funkcją całkowitego chowania w dachu i uchylania górnego
- wspomaganie kierownicy
- ABS
- immobilizer
- Instalacja LPG firmy BRC (serwisowana co roku, butla wymieniona ok dwóch lat temu)
- podparcie lędźwiowe fotela kierowcy
- oryginalne radio kasetowe Toyoty
Ważne wszystkie dokumenty (opłaty).
Stan: dobry (wiele wymienionych podzespołów)
Samochód w eksploatacji. Ponad połowa to dłuższe trasy z centralnej Polski na lotniska, wakacje itp. Mniejsza połowa to jazda po mieście.
Samochód kupiłem w Essen w 2008r (z przebiegiem 105.000 km) i od tego czasu jestem jego drugim właścicielem (17 lat).
Silnik: 3S-FE
Legendarny bezkolizyjny silnik benzynowy (sprawdzone w praktyce). Po zerwaniu paska rozrządu, laweta, warsztat i można dalej jechać.
Norma spalin: Euro2
Filtry i oleje wymieniane co rok lub po ok 10.000 km.
Odkąd posiadam to jeżdżę na półsyntetyku. Zwykle używam Shell Helix 10W-40, chyba że mechanik przy wymianie wleje tej samej klasy Castrola lub Mobil One wedle uznania.
Kolor: wiśnia-metalik (3L3)
Informacje dodatkowe:
- oryginalne Alu felgi Artec - Toyota z oponami letnimi 205-R15 (szersze, aby polepszyć prowadzenie)
- komplet czterech kół zimowych (na stalowych felgach)
- oryginalny bagażnik dachowy Toyoty (sam stelaż, bez widocznego na zdjęciu kufra), z kompletem kluczy zapobiegających demontażowi amatorom cudzej własności
- w komplecie dwa komplety kluczy z wmontowanymi transponderami
- adapter Bluetooth 5.0 na kasetę do radia z którym można połączyć się telefonem z Androidem i korzystać np. w trasie z YouTube/Spotify/inne.
- pełna instrukcja serwisowa Haynes’a (Service and Repair Manual), 260 stron z opisami i ilustracjami (plus wersja elektroniczna)
Modyfikacje:
2010:
- LPG BRC (zbiornik 42/36-38 l, pojemność wodna/gazowa), z dodatkową instalacją do lubryfikacji
2025:
- dołożony system audio AXTON (większe głośniki w drzwiach + dodatkowe wysoko tonowe na wysokości głowy kierowcy)
Posiadam większość rachunków za wymienione części i naprawy (zależne od warsztatu).
Historia napraw:
2025:
- regeneracja skrzyni biegów (u znanego specjalista z Dąbrowy Górniczej, który w tym się specjalizuje)
- wymiana sprzęgła
- wymiana rozrządu
- nowy pas dolny pod chłodnicą.
- nowy akumulator
- nowa miska olejowa z czujnikiem poziomu oleju (raz uratowało silnik)
2024:
- alternator (nowy), po uszkodzeniu przy serwisie klimatyzacji
- nowa kopułka + palec aparatu zapłonowego
2023:
- uszczelka pokrywy zaworów
- wymiana prawych przednich drzwi na oryginalne toyoty (w ocynku) + odtworzone markowanie w firmie detailingowej w Łodzi
- nowe przewody zapłonowe i świece
2022:
- regeneracja przekładni kierowniczej
- wymienione linki szyb
- szczęki hamulcowe PT + LT
- bębny hamulcowe PT + LT
- łącznik drążka stabilizatora PT, LT
2021:
- wymiana dwóch lamp narożnych tylnych na oryginalne
2018:
- cięgno wycieraczek przednich (nowy oryginał zakupiony w Toyota Łódź)
- dysze spryskiwaczy przednich (nowy oryginał zakupiony w Toyota Łódź)
- regeneracja linki gazu
- regeneracja wentylatora wew.
- sprężyna zawieszenia PP + LP
- łącznik drążka stabilizatora PT + LT
- zbieżność
2017:
- sworzeń wahacza PP, łącznik drążka stabilizatora PP+LP
2016:
- wymiana cylinderków hamulcowych i tłoczków w bębnach
- wymiana linki hamulca ręcznego,
2015:
- wymiana przewodów hamulcowych ze starych stalowych na miedziane; wymiana szczotek na silniku wycieraczki tylnej
Wiele innych drobnych napraw w międzyczasie zostało wykonanych, które nie zostały tutaj wymienione, ze względu na zgubiony paragon/fakturę, lub zapominalstwo ;)
Szkody:
- otrzymane uderzenie w tył w 2011r
- otrzymane uderzenie w przód w 2020r (kierowca na stacji cofnął i wtedy dopiero spojrzał)
Wymiana jednej lampy, chłodnicy i maski; zakwalifikowane jak szkoda całkowita, przez zaniżoną wartość ubezpieczenia przez towarzystwo.
Znane usterki:
- Usterka po uderzeniu w tył pojazdu od 2011. Delikatna nierówność na wewnętrznym brzegu klapy. podczas deszczu w niszy na koło zapasowe spływa woda (zrobiony odpływ grawitacyjny)
Zdjęcia z 14.09.2025, poza zdjęciem z bagażnikiem dachowym.
Ciekawostki:
Ostatnia zarejestrowany „top speed”: 202km/h według GPS w 2025.
Na dłuższym dystansie bierze standardowe twarde hybrydy Toyoty (Corolle, CHR'y, itp.) z silnikami do 2.0 ze względu na ogranicznik prędkości u nich stosowany do ok 180 km/h.
Głownie jeździ na LPG (tankuję na CircleK / Shell), ale czasem przez kilka-kilkanaście kilometrów przeganiam na benzynce 98 (5% bio-komponentów) tankowanej na BP.
Planowałem jeździć jeszcze przez 2-3 lata i pozostawić jako klasyka, ale niepotrzebnie wszedłem na Otomoto. Sprzedaję, bo „zarząd” nie pozwala mi trzymać łącznie kilku pojazdów w rodzinie, nie mam garażu (i kolejnego miejsca parkingowego) oraz czasu na naprawy eksploatacyjne ze względu na wyjazdową pracę :|
Jak ktoś chce zakupić sprawnego klasyka w dobrym stanie to zapraszam do kontaktu.
17 września 2025 8:12
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Toyota
Model pojazdu
Carina
Wersja
E 2.0 GLi
Kolor
Inny kolor
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1996
Generacja
E (1992-1997)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Paweł
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2022
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie