Land Cruiser HZJ76 wyprawowy
Samochód kompletnie przygotowany do podróży po całym świecie. Nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Gotowy do drogi.
Zbudowany na podstawie założeń:
Samochód wyprawowy dla 2 osób
Maksymalna trwałość i odporność
Minimalna ingerencja w oryginalną strukturę pojazdu
Użyteczność ponad formę
Brak namiotu dachowego - spanie wewnątrz auta (bezpieczeństwo)
Filozofia użytkowania tego samochodu to poczucie pełnej niezależności, komfort obozowania, bezpieczeństwo i bezawaryjność. Możliwość dotarcia w najdalsze zakątki świata. Nie jest to typowy kamper, ale samochód wyprawowy który pozwala zaspokoić wszystkie potrzeby - wziąć prysznic, podgrzać wodę, zapewnić cień i osłonę od deszczu, przygotować posiłek, dostarczyć prąd do ładowania sprzętu i wygodnie się wyspać.
Największą zaletą samochodu jest silnik w idealnym stanie. Jest to jeden z ostatnich “nieśmiertelnych” silników 1HZ pozbawionych w 100% elektroniki komputerowej. Silnik samochodu jest w pełni analogowy, czysto mechaniczny.
Silnik jest super zadbany i użytkowany świadomie w celu maksymalnej bezawaryjności. Samochód nigdy nie był odpalany na dystans krótszy niż 10km, a obroty nigdy nie przekraczały 2200rpm dopóki temperatura oleju nie przekroczyła 70-80C.
Zamontowane wyposażenie obejmuje wszystko co w praktyce da się zamontować do samochodu wyprawowego, jest to projekt kompletny.
Dodatkowa instalacja elektryczna z panelem fotowoltaicznym wykonana jest bez ingerencji w instalację fabryczną.
Wyposażenie i modyfikacje (wraz z cenami gdzie pamiętałem lub dało się sprawdzić):
Silnik ma zamontowany układ Turbo przez co silnik generuje 200hp i 400nm. Instalacja wykonana przez specjalistyczny zakład w Niemczech.
Dodatkowe zegary do kontroli temperatury oleju oraz turbiny.
Samochód jest w pełni zakonserwowany (łącznie z woskiem wewnątrz profili karoserii i ramy - Mike Sanders), oklejony folią 3M.
Wyciszenie płyty podłogowej natryskowo za pomocą masy dźwiękochłonnej NOXUDOL 3100
Wyciszenie maski.
Klimatyzacja. Elektryczne szyby. Zamek centralny. Światła led do jazdy dziennej.
Wyciągarka SuperWinch + hebel + przekaźnik pod maską. Lina syntetyczna. Sterowanie z kabiny lub z pod maski.
Ślizg aluminowy
Osłona drążków.
Osłona reduktora i skrzyni biegów.
Siatka ochronna chłodnicy.
Oświetlenie LED 360 stopni + dalekosiężne na przód, halogeny HELA na zderzaku.
Turbo Safari Armax - 30.000 pln
Intercooler Safari Armax - 13.200 pln
Booster kit HZJ7 - 3.000 pln
Stalowy nierdzewny wydech.
Chłodnica HD Terrain Tamer - 3.800 pln
Alternator 120A - 2.800 pln
Elektryczne blokady mostów przód i tył Harrop Elocker - 13.200 pln
Osłony aluminiowe: drążków kierowniczych, reduktora, zbiornika paliwa - 3.000 pln
Schowek w miejsce poduszki powietrznej pasażera - 1.000 pln
Wieszaki resorów OME OMEGS19 - 1.000 pln
zawieszenie wyprawowe OME + Terrain Tamer - 14.300 pln
Zbiornik paliwa LRA Toyota HZJ76 zmodyfikowany, 160 litrów - 8.000 pln
Aluminiowa osłona zbiornika paliwa.
Opony TOYO MT Open Country + 2 zestawy felg.
Snorkel OEM.
Kompresor dwutłokowy ARB CKMTA 12V CKMTA12 i dwa gniazda podłączenia węża - 2.600 pln
Sprzęgło Xtreme Outback HD - 2.800 pln
poduszki zawieszenia pneumatycznego Old Man Emu tylnej osi (regulacja twardości, poziomowanie na postoju) - 3.500 pln
Webasto Thermo Top Evo 5kW - 6.000 pln
Izolator akumulatorów IBS - 2.200 pln
2 x akumulator Optima Yellow 75Ah - 3.000pln
Stalowy bagażnik dachowy z panelem solarnym 100w, regulator ładowania Victron MPPT 75/15 - 3.000 pln
8 portów USB, 6 zasilanych stale, niezależnie od zapłonu.
Zadaszenie 270 XT MAX™ Awning Mk2 Bush Company - 12.000 pln
Kabina prysznicowa składana w metalowej obudowie - 5.000 pln
Lekka modułowa zabudowa wykonana na zamówienie przez szkutnika z materiałów przeznaczonych dla jachtów i łodzi w celu minimalizacji wagi. Możliwość łatwego demontażu w pojedynkę. Rozkładana do spania, przy przesunięciu przednich foteli daje długość 190cm miejsca. - 6.000 pln
Wymiennik ciepła zamontowany na układzie chłodzącym, dodatkowe węże + pompa wody, co daje niezawodny system błyskawicznego podgrzewania wody za pomocą ciepła silnika samochodu lub webasto - 2.000 pln
Tylny zderzak Kaymar wraz z bramą na mocowanie koła zapasowego + akcesoriów oraz 2 kanistrów 20+ litrów - 22.000 pln
Panel offroad i konsola podsufitowa, sterowanie blokadami mostów, kompresorem, światłami LED, radio PMR i radio CB.
Kamera cofania montowana na bagażniku dachowym.
Stalowe progi z przemyślanymi punktami do użycia podnośników różnych rodzajów (w tym high-lifta).
Zderzak stalowy przedni Fabryka 4x4.
2 x Trapy + łopata
Suma zainwestowanych środków w osprzęt dodatkowy i usprawnienia przekracza 200k pln. Do tego setki roboczogodzin pracy przy samochodzie.
Cena do negocjacji.