GR zamówiony w salonie w 21 roku, wyprodukowany w grudniu 22, dostarczony (pierwsza rejestracja) w lutym 2023.
Stworzony by spełniać rajdową homologację WRC.
Wyprodukowany ręcznie w Motomachi w Japonii (fabryka gdzie powstawał Lexus LFA).
Karbonowy dach + aluminiowe nadwozie.
Stały napęd na 4 x 4 (2 x Torsen, możliwość zmiany trybów rozdziału momentu 60:40 / 30:70 / 50:50).
Niezależne zawieszenie tylnej osi.
Produkcja limitowana.
Prawdopodobny przyszły klasyk.
##########
Prasa motoryzacyjna...
"GR Yaris to najlepsza Toyota, jaką kiedykolwiek prowadziliśmy" Top Gear
"To jeden z najbardziej ekscytujących hot hatchy ostatnich lat. GR Yaris to prawdziwa perełka." EVO
"GR Yaris to wyjątkowy samochód, który łączy w sobie dziedzictwo rajdowe z codzienną użytecznością" Auto Express
"GR Yaris to samochód, który przypomina, dlaczego kochamy jazdę. To czysta radość z prowadzenia." CAR
"GR Yaris to dowód na to, że Toyota potrafi stworzyć prawdziwy samochód sportowy z duszą" EVO
"Toyota GR Yaris: wysokowydajny hot hatch z rajdowym dziedzictwem, który ma szansę stać się nowoczesnym klasykiem." The Sun
"GR Yaris udowadnia, że prawdziwy samochód rajdowy na drogi publiczne to najlepsze, co można mieć na krętej trasie." Top Gear
##########
Auto fabryczne + montaż przednich chlapaczy karbon. Nie modyfikowane, nigdy nie było na torze / nie brało udziału w rajdach.
#########
Zalety oferowanego egzemplarza:
- dotarty z należytą uwagą na drogach typu B (hamowania silnikiem i zmiana prędkości obrotowych) z zachowaniem poniższych maksymalnych prędkości obrotowych silnika:
- pierwsze 250 km: max. 3k obr.
- kolejne 250 km: max. 4k obr.
- kolejne 250 km: max. 4.5k obr.
- kolejne 250 km: max. 5k obr.
- tankowany tylko Shell V-Power 100
- nigdy nie przekroczył 3k obr. dla temperatury oleju poniżej 90 st.
- auto przynajmniej raz na 1 – 2 miesiące użytkowane
- właściciel 45+
- brak w historii wypadków, spotkań z krawężnikami itp.
- jeden kierowca (zawarta polisa nie pozwala na użytkowanie przez osoby poniżej 26 roku życia)
- samochód na gwarancji do lutego 2026 z możliwością bezpłatnego przedłużenia o kolejne 7 lat (wystarczy serwisować w ASO)
- przebieg 3400 km
- po zakupie lakier zabezpieczony twardym woskiem
**************************************
Historia serwisowa (ASO):
- 24.01.24: 1977 km (serwis olejowy)
- 15.01.25: wymiana gumowego węża doprowadzającego powietrze (prawdopodobna przyczyna pęknięcia: nadgryziony przez kunę)
- 31.01.25: 2506 km (serwis olejowy)
***************************************
Sprzedaż: Umowa KS
Dwie opcje zakupu:
1.Na niemieckich felgach Borbet i najlepszych aktualnie dostępnych oponach wielosezonowych Pirelli Cinturato All Season SF3 +5k
2. Dwa komplety kół, w tym fabryczne kute felgi i opony Michelin PS4S (zdjęte z auta przy przebiegu ~500 km) +20k
#########
Wg wielu rankingów samochód jest klasowany w pierwszej / drugiej dziesiątce najlepszych samochodów dla kierowcy (kiedykolwiek zbudowanych).
Cena za egzemplarze bezwypadkowe powinna rosnąć. Podobno od przyszłego roku silniki w modelach GR mają zostać zastąpione przez jednostki hybrydowe.
#########
Na sprzedaż mam również Fiat Abarth 595 2018. Jeżeli pierwszy sprzeda się 595, to oferta sprzedaży GR zostanie wycofana.