Volkswagen Caravelle - 1
Volkswagen Caravelle - 2
Volkswagen Caravelle - 3
Volkswagen Caravelle - 4
Volkswagen Caravelle - 5
Volkswagen Caravelle - 6
Volkswagen Caravelle - 7
Volkswagen Caravelle - 8
Volkswagen Caravelle - 9
Volkswagen Caravelle - 10
Volkswagen Caravelle - 11
Volkswagen Caravelle - 12
Volkswagen Caravelle - 13
Volkswagen Caravelle - 14
Volkswagen Caravelle - 15
Volkswagen Caravelle - 16
Volkswagen Caravelle - 17
Volkswagen Caravelle - 18
Volkswagen Caravelle - 19
Volkswagen Caravelle - 20
Volkswagen Caravelle - 21
Volkswagen Caravelle - 22
Volkswagen Caravelle - 23
Volkswagen Caravelle - 24
Volkswagen Caravelle - 25
Volkswagen Caravelle - 26
Volkswagen Caravelle - 27
Volkswagen Caravelle - 28
Volkswagen Caravelle - 29
Volkswagen Caravelle - 30
Volkswagen Caravelle - 31
Volkswagen Caravelle - 32
Volkswagen Caravelle - 33
Volkswagen Caravelle - 34

1 / 35

Volkswagen Caravelle - 1
Volkswagen Caravelle - 2
Volkswagen Caravelle - 3
Volkswagen Caravelle - 4
Volkswagen Caravelle - 5
Volkswagen Caravelle - 6
Volkswagen Caravelle - 7
Volkswagen Caravelle - 8
Volkswagen Caravelle - 9
Volkswagen Caravelle - 10
Volkswagen Caravelle - 11
Volkswagen Caravelle - 12
Volkswagen Caravelle - 13
Volkswagen Caravelle - 14
Volkswagen Caravelle - 15
Volkswagen Caravelle - 16
Volkswagen Caravelle - 17
Volkswagen Caravelle - 18
Volkswagen Caravelle - 19
Volkswagen Caravelle - 20
Volkswagen Caravelle - 21
Volkswagen Caravelle - 22
Volkswagen Caravelle - 23
Volkswagen Caravelle - 24
Volkswagen Caravelle - 25
Volkswagen Caravelle - 26
Volkswagen Caravelle - 27
Volkswagen Caravelle - 28
Volkswagen Caravelle - 29
Volkswagen Caravelle - 30
Volkswagen Caravelle - 31
Volkswagen Caravelle - 32
Volkswagen Caravelle - 33
Volkswagen Caravelle - 34

Opis

Volkswagen T5 Caravelle z podpodłogowa, zewnętrzna windą AMF Hubmatik Cassette Lift K90, do przewozu osoby na wózku (lub do prowadzenia samochodu samodzielnie)


===

Drodzy zainteresowani

===


Z nostalgią, przedstawiam Państwu członka naszej rodziny: Volkswagen Transporter T5 Caravelle potocznie nazywany „Groszkiem”. Pojazd z 2005 roku. W moich rękach użytkowany wyłącznie prywatnie do sporadycznego transportu osoby na wózku inwalidzkim od 2011 roku do połowy 2024 roku. Przez te wszystkie lata, zrobił tylko ok. 69 tyś km.


Kupiony w 2011 r. od 1 właściciela w Polce z bardzo małym przebiegiem tj. 17 tys. km miał być z nami na lata. Auto ściągnięte z Francji na kołach. Miało uszkodzone cały bok po stronie wlewu paliwa. Pierwsza rejestracja w kraju w 2008 roku.


===

Unikalny pojazd dla osoby na wózku

===


Najważniejszą cechą tego pojazdu jest niemiecka winda AMF Hubmatik. W mojej ocenie to najlepsza na rynku europejskim winda. Dzięki temu rozwiązaniu, osoba na wózku jest w stanie samodzielnie:


• otworzyć drzwi

• wysunąć platformę z kasety pod samochodem

• wjechać wózkiem na platformę

• podnieść platformę na wymaganą wysokość

• wjechać wózkiem do samochodu

• złożyć platformę w kasetę pod samochodem

• zamknąć drzwi


Wszystko to odbywa się lekko, dość szybko za pomocą przewodowego sterownika z klawiszami. Winda jest sprawna, regularnie smarowana. Przez wszystkie te lata użytkowania, nie popsuła się ani razu (poza dwoma małymi sprężynami, które zostały wymienione na nowe).


Osoby nie mające do czynienia z windami czy tego typu osprzętem, nie są świadome jakości tego urządzenia. Często porównują je do innych, tańszych wind mocowanych wewnątrz pojazdu. Winda kasetowa K90 jest montowana na zewnątrz samochodu, w dedykowanej kasecie. Oznacza to, że:


• nie zabiera miejsca wewnątrz pojazdu,

• nie ogranicza komunikacji pozostałym pasażerom,

• jest zabezpieczona w kasecie przed warunkami zewnętrznymi

• oraz co najbardziej istotne - nie hałasuje w trakcie jazdy, nie puka, nie trzeszczy, nie ma żadnych luźnych elementów. W trakcie jazdy jest cicho, windy po prostu nie ma.


W starszych autach z windami wewnątrz, gdy elementy windy są wyrobione i luźne, jakość podróży bywa uciążliwa, a czasem tragiczna. W przypadku windy K90 jest odwrotnie. W tym wypadku rzeczywiście można podziwiać kunszt niemieckiej myśli technicznej.


Dwa minusy jakie można przypisać windzie K90 to cena, która średnio i w pewnym uproszczeniu, stanowi ponad połowę wartości pojazdu. Drugi minus, to mniejszy zbiornik paliwa o pojemności ponad 50 litrów. Jest to konieczny zabieg, realizowany w AMF Hubmatik podczas instalacji windy kasetowej.


===

Ciekawostki i fakty z życia „Groszka”

===


• Miej na uwadze, że mimo iż auto jest zadbane to przez te wszystkie lata nabawił się drobnych wgnieceń, otarć i odprysków na lakierze… niestety…


• Gdy pojazd został kupiony w 2011 roku, na tylnym stelażu od kanapy, w bagażniku, na progach i kilku innych elementach, zdejmowaliśmy oryginalną folię, którą mają nowo sprzedawane samochody z salonu.


• VW T5 woził niepełnosprawną dziewczynkę na rehabilitację 3 razy w tygodniu i uległ wypadkowi. Długi czas stał i oczekiwał naprawy, po czym kupił go handlarz z Polski.


• Pojazd, miał mi służyć jako auto do przewozu osoby niepełnosprawnej na wózku. W trakcie użytkowania, okazało się, że można, pokusić się o modyfikację, która pozwoliłaby prowadzić pojazd tylko ręcznie, siedząc nie na oryginalnym fotelu kierowcy, a na wózku. Modyfikacje w obrębie podłogi kierowcy (m.in. próg w drzwiach, słupek za kierowcą, podłoga z dodatkowym mocowaniem wózka oraz przesunięcie hamulca ręcznego) wykonano w taki sposób, by były one możliwie najmniej widoczne oraz by można było wprowadzić pojazd przez sprawną fizycznie osobę. I mimo, że to się udało, wróciła koncepcja auta do przewozu osoby na wózku.


• W kabinie, w okolicach fotela kierowcy, widać modyfikacje jakie zostały poczynione. Nie wpływają one natomiast na sposób prowadzenia samochodu.


• W kabinie na podłodze zamontowano listwy, do których montuje się pasy bezpieczeństwa mocujące wózek.


• By łatwiej poruszać się wózkiem wewnątrz pojazdu, zamontowano nierdzewne płytki, w miejscach gdzie kotwiło się środkowy rząd foteli.


• Pojazd przez niemal cały czas był garażowany. Dopiero od końca lata w 2024 r. postój auta, odbywa się poza garażem, na zewnątrz.


• Auto, jest w wersji nieco dłuższej, tzw. Long shuttle. Dzięki temu, poza osobą na wózku, pozostałe osoby mają przestrzeń dla siebie, a oprócz tego, bagażnik pomieści masę dodatkowych rzeczy. Liczba miejsc siedzących: 9 (realnie 5 miejsc + osoba na wózku).


• Groszek, to moje drugie auto z tą samą windą (K90). I jeśli przyjdzie mi kupować, kolejny raz tej klasy samochód z windą, będzie to dokładnie ten sam model windy.


• Winda K90 ma znaczny udźwig. Długość platformy to ok. 105 cm, natomiast jej szerokość to ok. 80 cm. Miej te wymiary w głowie i sprawdź czy Twój wózek zmieści się na tą windę.


• Jeśli będziesz zainteresowany, mam też zestaw kół zimowych oraz pasy mocujące wózek (wartość nowych pasów mocujących zbliża się do 3 tys. zł).


• Zwróć uwagę na parametr, o którym niewiele osób pamięta; wysokość wewnątrz auta od podłogi do podsufitki. Ta wysokość to ok. 133 cm. Zatem osoba siedząc na wózku nie może być wyższa niż ok. 131-132 cm.


• Szerokość otworu drzwiowego, wynosi ok. 101 cm.


===

Drogi użytkowniku

===


Postarałem się opisać stan i historię pojazdu, najbardziej szczegółowo. Zrobiłem dużo, dobrych jakościowo zdjęć. Pojazd został umyty, posprzątany byś już na podstawie zdjęć wraz z opisem zapoznał się z walorami jak i mankamentami pojazdu.


Jeśli masz w rodzinie kogoś na wózku inwalidzkim (lub sam poruszasz się na wózku) i szukasz pojazdu, którym regularnie, bezpiecznie i komfortowo będziesz się przemieszczał – skontaktuj się ze mną.


Samochód posiada aktualne OC. Do obejrzenia w Czapurach pod Poznaniem lub w Poznaniu (do ustalenia)


Jeśli jesteś zainteresowany, masz pytania, chcesz Groszka obejrzeć, lub ze mną porozmawiać, to zapraszam do kontaktu: tel.

 

23 maja 2025 13:21

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

90000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo
Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Bartosz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2024

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store