Witam.
Posiadam na sprzedaż Golfa IV 1.4 16v benzynę w hatchbacku.
Auto było zakupione "na rok", po czym zostało w posiadaniu przez kolejnych 8 lat. Auto w momencie zakupu miało 155000km przebiegu. Przez cały okres było użytkowane głównie do dojazdu do pracy.
Przez cały okres użytkowania zostały wymienione:
-Cewka zapłonowa, przewody oraz świece (gdyż tracił moc w losowych momentach)
-Maska, belka, przednia szyba oraz prawe lusterko (efekt kolizji)
-Czujnik ciśnienia oleju (zużycie)
-Tylne oraz przednie teleskopy w zawieszeniu (przód profilaktycznie po tylnych, tylne dokonały żywota)
-Układ wydechowy, tj. wydech przedni, katalizator, lambda tylna, wydech tylny.
-W ostatnim czasie pompa wody oraz rozrząd (rura wyprowadzająca płyn chłodniczy oraz pompa uległy zużyciu i przy wymianie z racji rozbiórki profilaktycznie poszła do wymiany cała reszta)
Obecnie auto ma problemy z:
-Check Engine (miał być związany z katalizatorem, po wymianie na nowy błąd nie zniknął)
-Czujnikiem EPC (czujnik położenia wału, który pojawił się niedawno)
Pojawia się w losowych momentach, auto przechodzi na tryb awaryjny, czyli wykorzystuje połowę mocy, po czym za jakiś czas znika i wraca do normy. Podczas mocnego przyśpieszania potrafi się zadławić.
-Poduszka silnika od strony kierowcy do wymiany
-W przednim prawym kole ucieka powietrze (w przeciągu tygodnia około 0,4 bar)
-Po wymianie tylnych teleskopów auto "buja" podczas jazdy wyłapując każdą nierówność. Zawieszenie ponoć sportowe, jak stwierdził mechanik. Nie przeszkadza to w sterowności, raczej jest irytujące.
-Spryskiwacze do wymiany, nie są zaczepione w pinach w masce.
-Lampy po kolizji są ustawione, ale nie przykręcone na sztywno na wszystkie 3 mocowania.
-W filtrze powietrza potrafi pojawić się olej. Efekt odmy.
-Brak osłony dolnej silna (plastikowej, nie było w momencie zakupu)
-Linka szyby pasażera z przodu do wymiany (chrobocze podczas otwierania)
-Ubywający płyn wspomagania kierownicy (raz na 2 lata dolewka do poziomu)
-Korozja pokazująca się na progach, masce oraz innych elementach
Poza tym elementy eksploatacyjne wymieniane:
-Olej + filtr
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
-Tarcze + klocki + płyn hamulcowy w ostatnim czasie
-Pozostałe elementy zawieszenia
Auto posiada mimo wszystko 2 plusy. Pierwszy, pomimo typowej usterki dla tego pojazdu to działająca tylna wycieraczka. Drugi plus to ten na akumulatorze.
Ważne opłaty: OC do listopada br., PT do lipca br.
Auto zostało zakupione w celu nauki jazdy po zdanym egzaminie jako pierwsze auto dla mojej dziewczyny, ale ze względu na występujące po zakupie usterki z czasem użytkowałem je ja. Nie interesuje mnie sprzedaż na części. Chętnych zapraszam do kontaktu oraz ewentualnej negocjacji ceny. Gdybym nie odbierał telefonu, proszę o kontakt sms.