Na sprzedaż mój prywatny Volkswagen Passat B8. Pochodzi z polskiego salonu, pierwszym właścicielem był pracownik salonu, kupiłem go od drugiego właściciela.
Auto zadbane technicznie i bogato wyposażone, brakuje mu jedynie kilku elementów wyposażenia. Posiada nieliczne mankamenty wizualne, które starałem się przedstawić na zdjęciach.
Wymieniona szyba czołowa jeszcze przez pierwszego właściciela, powodem był odprysk po kamieniu na autostradzie.
Samochód ma dwojakie oblicze, między innymi dzięki zawieszeniu adaptacyjnemu. Na co dzień jest niesamowicie komfortowym i ekonomicznym połykaczem kilometrów, zaś w razie potrzeby moment obrotowy 500 niutonometrów, przenoszony przez skrzynię z mokrymi sprzęgłami DQ500, zapewnia mu zwinność i świetne przyspieszenie.
Sprzedaję z powodu przesiadki na samochód hybrydowy, charakterystyka pracy silnika diesela jednak mi nie odpowiada.
Tak jak już wspomniałem, Passat jest bogato wyposażony. Z ciekawszych elementów:
- Światła matrycowe LED, wycinające
- Aktywny tempomat z funkcją zatrzymania (działa w korkach)
- Zawieszenie adaptacyjne
- Nagłośnienie Dynaudio z subwooferem
- Łopatki do zmiany biegów przy kierownicy
- Przednie fotele wentylowane, podgrzewane i regulowane elektrycznie
- Fotel kierowcy z masażem i pamięcią ustawień
- Kamera 360° z rzutem 3D dookoła samochodu
- Automatyczne parkowanie równoległe i prostopadłe
- Android Auto i Apple Carplay
- Elektryczna klapa bagażnika (otwierana też machnięciem nogą)
- Oświetlenie wnętrza kabiny Ambient LED
Oleje zawsze zmieniane na czas i wybierane porządne. Za mojej kadencji auto serwisowane w warsztacie specjalizującym się w Volkswagenie.
W kolejności chronologicznej:
- 2025-03-05 przebieg 188k km: wymiana świecy żarowej i filtra paliwa
- 2024-06-07 przebieg 181k km: płukanka i wymiana oleju z filtrem (Ravenol 0W30), filtr powietrza, serwis klimatyzacji, geometria zawieszenia
- 2023-12-22 przebieg 176k km kompletny serwis napędu: olej DSG (Ravenol), olej Haldex OE, olej tylnego mostu, olej przekładni kątowej, filtr hydrauliki skrzyni biegów
Wcześniej wymieniono m.in.:
- Koło dwumasowe (luty 2022, 150k km)
- Akumulator Varta AGM
- Tarcze i klocki hamulcowe
- Rozrząd z pompą wody (styczeń 2021, 111k km)
W przeciągu najbliższych kilku tysięcy kilometrów warto byłoby wykonać serwis hamulców. Uszkodzone jest również jedno cięgno odpowiedzialne za składanie jednej części tylnych siedzeń z poziomu bagażnika, otwieranie z kabiny działa normalnie. Poza tym samochód bez zarzutu.
Opony na oryginalnych 17 calowych felgach VW:
- letnie Hankook Ventus Prime 4 produkcja końcówka 2022 roku w stanie bardzo dobrym
- zimowe Falken Eurowinter HS01 produkcja połowa 2017 roku, moim zdaniem na najbliższy sezon jeszcze wystarczą, ale po nim również kwalifikowałyby się do wymiany.
Przegląd techniczny do grudnia, OC do stycznia.
W razie pytań zachęcam do kontaktu!
Dla zainteresowanych dorzucam jeszcze listę wyposażenia, którego nie ma:
- podgrzewana tylna kanapa
- dach panoramiczny
- asystent pasa ruchu (to akurat łatwo można doprogramować, kwestia kilkuset złotych w specjalistycznym warsztacie)
- monitorowanie martwego pola
- headup display
- roletki w tylnych oknach