Na sprzedaż oferuję Volvo S40 II w wersji 2.4i z automatyczną skrzynią biegów - samochód w moim posiadaniu od 2021 roku, wystawiam go z ciężkim sercem, wyłącznie dlatego, że od maja poruszam się samochodem służbowym.
Samochód kupiony w maju 2021 roku od pierwszego właściciela w Polsce, który to ściągnął ten samochód ze Stanów i poruszał się tym autem przez 10 lat (dla zainteresowanych mam cały raport samochodu, który zamówiłem żeby zapoznać się z jego historią wraz ze zdjęciami pojazdu z aukcji - uszkodzony zderzak, dolna część przy halogenach).
Od 4 lat w moich rękach, zrobiłem nim ~50 tyś km (jazda codzienna i kilka wypadów nad morze) - ani razu mnie nie zawiódł.
Samochód pod względem mechanicznym był zawsze sprawdzony, naprawy były prowadzone na czas (zazwyczaj przed czasem, jeśli coś stukało to Volvo lądowało na warsztacie), oleje i filtry wymieniane co roku bez przeciągania, klimatyzacja odgrzybiana raz w roku.
Pojazd napędza znana, lubiana i bezawaryjna pięciocylindrowa jednostka benzynowa 2.4i (EURO5) o mocy 170KM wraz z automatyczną skrzynią biegów.
Bogatsze wyposażenie składa się z tapicerki skórzanej, lamp z soczewkami, fabrycznymi kołami 17" SPARTACUS, dwustrefowej automatycznej klimatyzacji, szyby i lusterka sterowane elektrycznie, lusterka boczne podgrzewane, podgrzewane spryskiwacze, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, tempomat, fabryczny zestaw głośnomówiący bluetooth, fabryczny system audio High Performance Sound, złącze AUX, otwieranie i zamykanie szyb z kluczyka.
Obecnie samochód stoi na wielosezonowych oponach Nokian Seasonproof, na zimę polecam wymienić komplet lub nabyć zimowe opony na podmianę, bieżnik ma jeszcze +/-5mm ale opony jeżdżą już 3 sezon.
W ciągu 4 lat w samochodzie zrobiono, m.in.:
- wymiana kompletna rozrządu i pompy wody (po zakupie, przy przebiegu ~120 tyś)
- wymiana dynamiczna oleju w skrzyni biegów (j/w)
- wgranie polskiego oprogramowania do komputera, zmiana w komputerze mil na kilometry - widoczna zmiana w historii pojazdu
- wymiana tarcz i klocków komplet (przód tarcza Brembo, klocki ATE ceramiczne, tył - tarcza Ferodo, klocki Brembo)
- wymiana gum i łączników stabilizatora
- wymiana zacisku hamulca lewy przód
- wymiana pasków osprzętu
- wymiana akumulatora
- geometria
- wklejenie ponowne szyby czołowej - szyba oryginalna (typowa wada produkcyjna Volvo)
- łatka opony prawy tył
- wymiana płynu hamulcowego
Zapytacie się Państwo co jest do zrobienia? Wypadałoby wymienić oleje i filtry za 3 tyś km lub do września. Dla spokoju za ~20 tyś można wymienić rozrząd oraz nabyć na zimę nowy komplet opon - to wszystko.
Przyczepić się można wyłącznie do elementów estetycznych pojazdu - odprysk lakieru pod prawą lampą zderzaka, lewe nadkole tył - przecierka parkingowa, alufelgi zwiedziły już kilka krawężników.
Można byłoby go oddać w dobre miejsce do korekty i zabezpieczenia lakieru oraz renowacji felg, na pewno wyglądałby bardziej okazale - u mnie na pierwszym miejscu jednak zawsze były kwestie mechaniczne.
Samochód u poprzedniego właściciela jak u mnie jest garażowany więc lakier i tak jest w całkiem dobrej kondycji, brak oznak korozji i nie było z mojej strony żadnych poprawek lakierniczych.
Samochód przechodzi badania techniczne bez przeszkód, kolejne badanie wypada pod koniec listopada.
Samochód posiada aktualne OC oraz mini AC.
Zainteresowanych zapraszam do kontaktu, samochód będzie można obejrzeć w większość weekendów oraz w tygodniu po godzinie 17.
Mogę przesłać Państwu dodatkowe zdjęcia, filmy, zdjęcia paragonów z napraw - co dusza zapragnie.
Jeśli chcecie Państwo sprawdzić samochód na stacji diagnostycznej lub wysłać do mnie diagnostę z Autotesto etc. - zapraszam, nie mam nic do ukrycia.