Dzień dobry
Mam do sprzedania Volvo S80 I generacja z 2006r. Sprzedaję z potrzeby zamiany na auto bardziej rodzinne i nowocześniejsze.
Historia:
Auto jest wyprodukowane w Szwecji. Pierwszy właściciel regularnie podróżował na trasie Polska - Szwecja. Auto jeździło głównie po autostradach, stąd tak duży przebieg. Właściciel bardzo pedantycznie dbał o samochód. Auto zostało odkupione przez członka rodziny, a następnie przeze mnie. Gdy kupowałem w listopadzie 2015r auto miało przejechane około 337500 km.
Samochód używałem do celów osobistych, nie był wykorzystywany do codziennego dojeżdżania do pracy. Podróżowanie w nim to przyjemność i wygoda. Wycieczki w Bieszczady, a nawet do Wiednia nie były w ogóle męczące. Na trasie autostradowej auto płynie, pomocny jest tempomat i przy ekonomicznej jeździe spalanie wynosi około 8-9L/100km. W mieście nadal jest wygodnie i przyjemnie, jednak należy wziąć pod uwagę, że jazda w korkach sprawia, że spalanie wzrasta do 12-15L/100km oraz to, że jego rozmiary sprawiają czasami wyzwanie jeżeli chodzi o zaparkowanie.
Samochód jest jednym z ostatnich modeli wyprodukowanych wg szwedzkiej myśli konstrukcyjnej, na której mi bardzo zależało i prezentuje się niesamowicie. Auto było garażowane, potem parkowane pod wiatą. Komunikaty komputera są w języku szwedzkim, jednak można się do nich przyzwyczaić.
Dane:
- Volvo S80 I generacja 2006r,
- przebieg 415660 km,
- silnik 2.4L 140KM benzyna, wolnossący - uważany za jeden z lepszych pod względem niezawodności,
- manualna skrzynia biegów 5 stopniowa,
- napęd na przednie koła
Eksploatacja:
Pojazd bezwypadkowy i bezkolizyjny, bardzo zadbany, przyjemny w prowadzeniu i komfortowy, warty polecenia.
Natomiast muszę, dla pełnej przejrzystości, poinformować o kilku rzeczach:
- odkryta wada konstrukcyjna - przy dużych opadach deszczu zdarza się, że woda spływająca po słupku przy szyby przedniej od strony przedniego pasażera, potrafi znaleźć ujście i wlać się do środka na dywanik, próbowałem to rozwiązać u mechanika, niestety otrzymałem tylko informację, że jest to znana wada tego modelu,
- zarysowania na lakierze - samochód, przez około 20 lat, nabawił się kilku zarysowań (większe z nich starałem się umieścić na zdjęciach) te warte wspomnienia:
a) długie zarysowanie na masce przedniej, z tą rysą nabyłem auto, jednak postanowiłem nie naprawiać tego ponieważ maska jest z aluminium i nie zagraża to korozji, nic się z tym nie dzieje,
b) wiele zarysowań na elementach plastikowych takich jak zderzaki i lusterka,
c) wiele zarysowań w okolicy przednich drzwi kierowcy czy nadkolach, starałem się zabezpieczać blachę tam gdzie mogłem, z uwagi na potencjalną rdzę, ale nie wszystko udało się zrobić, posiadam trochę lakieru w kolorze, który został po pracach blacharskich, można go użyć do naprawy, dokładam lakier do auta,
- wymiana blacharki - dwa tylne progi i nadkola zostały skorodowane, potrzebne było ich wycięcie, wstawienie nowych elementów i pomalowanie nowym lakierem,
- wymieniony tłumik i rura wydechowa,
- wymienione 2 miesiące temu sprzęgło, koło dwumasowe było jeszcze w dobrym stanie, nie trzeba było go wymieniać,
- świecąca lampka silnika na desce rozdzielczej - od jakiegoś czasu świeci się ta ikona, mechanik, który od ponad 10 lat zajmuje się tym autem, zdiagnozował, że jest to problem z katalizatorem, który w każdej chwili można wymienić, ale do czasu zauważenia zmian w pracy auta, sugeruje dalej jeździć i tak zrobiłem, od ponad roku obserwuję pracę samochodu, był już na kolejnych przeglądach i dalej jeździ sprawnie,
- uszkodzona tapicerka skórzana na fotelu kierowcy - po okoł 20 latach skóra na podparciu bocznym od strony drzwi starła się i przerwała, fotel nadal jest wygodny i nie odczuwa się zmian w komforcie podróżowania,
- podświetlenie przycisków na panelu klimatyzacji od strony pasażera się nie świeci,
- klapa bagażnika zamyka się z dużą siłą (możliwe, że jest problem z siłownikami),
- zaobserwowałem zwiększone zużycie oleju podczas długich tras, gdy przekraczałem około 120km/h, przy ekonomicznej jeździe bądź tylko po mieście nie występuje ten problem (dokładam do auta 1 litr oleju, który jest używany w silniku).
Wyposażenie:
Otrzymałem z ASO Volvo wykaz elementów, które znalazły się w aucie w momencie opuszczania fabryki, załączam ten wykaz na ostatnim zdjęciu.
Wspomnę od razu, że - jak na Volvo - zdziwił mnie brak poduszki powietrznej po stronie przedniego pasażera.
Inne elementy wyposażenia to np.:
- odczepiany hak - nigdy przeze mnie nieużywany,
- tapicerka skórzana,
- przednie podgrzewane siedzenia z regulacją odcinka lędźwiowego,
- klimatyzacja dwustrefowa,
- elektryczne szyby,
- koła 17 cali alufelgi na ogumieniu letnim,
- koła 15 cali stalowe na ogumieniu zimowym,
- radio z odtwarzaczem CD i kaset,
- 2 kluczyki.
Pełen komplet dokumentów, wszystkie przeglądy wpisywane były do oryginalnej książki serwisowej prowadzonej od nowości.
Możliwość sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej (koszt kupującego). Zależy mi na pełnej transparentności, wszystko co wiem przekażę kupującemu, dodatkowo może sam zweryfikować stan pojazdu.
Zapraszam do kontaktu i obejrzenia.