1 / 31
Najważniejsze
Przebieg
97 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
2 120 cm3
Moc
50 KM
Opis
Warszawa 223 – rocznik 1971, biało-czerwony hymn na kołach!
Proszę Państwa, oto samochód, którego nie trzeba przedstawiać, ale i tak to zrobię – bo warto. Warszawa 223, czyli perła polskiej motoryzacji, auto, które na początku lat 70. było czymś więcej niż zwykłym środkiem transportu. To była wizytówka, status społeczny, przepustka do świata, gdzie sąsiad patrzył przez firankę z zazdrością, a milicjant salutował zamiast zatrzymywać.
To nie jest byle samochód. To legendarny polski kultowy wehikuł, produkowany w czasach, kiedy słowo „samochód” miało w sobie magię, a talony na auta były cenniejsze niż dzisiejsze akcje na giełdzie.
⸻
Silnik – pancerny jak T-34, a brzmi jak orkiestra dęta na defiladzie
Pod maską siedzi benzynowy silnik o pojemności 2.1 litra, czyli słynne „dwa sto”. To nie jest jednostka, która się obraża, kiedy coś się popsuje. Ona nie zna pojęcia „awaria”, zna tylko „napraw się sam, młotkiem i śrubokrętem”. W tamtych czasach to była potęga – potrafiła ciągnąć wóz pełen rodzin, walizek, prosiaka w bagażniku i jeszcze wujka na przyczepce.
Skrzynia? Manualna, trzybiegowa. Każda zmiana biegu to ceremonia, rytuał, moment skupienia – a kiedy wbijałeś trójkę, czułeś, że jesteś królem szosy. Dziś młodzież chwali się DSG, CVT i innymi cudami, ale w Warszawie 223 to Ty jesteś mistrzem – tu nie ma miejsca na „półśrodki”.
⸻
Kolor – barwy narodowe na czterech kołach
Nieprzypadkowo ta Warszawa błyszczy w biało-czerwonej szacie. To hołd dla historii, symbol dumy i polskości. Kiedy jedziesz nią przez miasto, ludzie nie tylko się oglądają – oni wstają i biją brawo. Nawet bociany machają skrzydłami, a sąsiad z BMW nagle przypomina sobie, że „BMW to jednak niemieckie, a Warszawa to nasze, polskie!”.
⸻
Wnętrze – luksus w klimacie PRL
Odnowione od środka, pachnie jak świeżo otwarte kino „Moskwa” w 1971 roku. Tapicerka zachowana w klimacie epoki, kierownica jak koło od statku – bo kiedy prowadzisz Warszawę, masz poczucie, że jesteś kapitanem na morzu asfaltu.
Na tylnej kanapie można było urządzać pół wesela, a dzieci podróżowały w komplecie – bez fotelików, bez pasów, z kanapkami zawiniętymi w gazetę. I wszyscy byli szczęśliwi.
⸻
Historia – auto z duszą
Warszawa 223 była symbolem luksusu, prestiżu i władzy. To nią wożono partyjnych dygnitarzy, generałów i gości z bratnich krajów. Kiedy wjeżdżała na plac, wszyscy wiedzieli, że przyjechał ktoś ważny. A dziś? Dziś to Ty możesz być tym kimś ważnym.
Produkcję Warszawy rozpoczęto w 1951 roku – był to pierwszy samochód seryjnie wytwarzany w Polsce po wojnie. Model 223 to rozwinięcie wcześniejszych wersji, udoskonalony, bardziej nowoczesny i przede wszystkim… niezniszczalny. To samochód, który pisał historię polskich dróg.
⸻
Stan – auto jak spod igły
– Nadwozie odnowione, błyszczy tak, że nawet księżyc się w nim przegląda.
– Wnętrze eleganckie, odrestaurowane z szacunkiem dla oryginału.
– Mechanicznie zdrowa, gotowa do jazdy, gotowa na zloty, wesela, parady czy przejażdżki, które robią większe wrażenie niż Ferrari pod galerią handlową.
⸻
Dodatkowe atuty
– Transport auta pod sam dom, w Polsce i za granicą – jak trzeba, to nawet pod piramidy w Egipcie.
– Jazda próbna? Oczywiście! Odwiedzimy stację diagnostyczną, pokażemy wszystko jak na dłoni.
– Kredyt, leasing – pomagamy, bo wiemy, że czasem serce krzyczy „tak!”, a portfel mówi „daj chwilę”.
⸻
Podsumowanie
Warszawa 223 to nie tylko samochód. To wehikuł czasu, pomnik na kołach, symbol epoki, która już nie wróci. Kupując ten samochód, nie stajesz się właścicielem pojazdu – stajesz się kustoszem historii.
To nie jest auto, którym jedziesz po bułki do sklepu. To auto, którym jedziesz po respekt, po wspomnienia i po emocje. Bo Warszawa 223 nie wozi Cię z punktu A do punktu B – ona wozi Cię w czasy, kiedy życie było prostsze, a samochody miały duszę.
⸻
Warszawa 223 – hymn narodowy zamknięty w metalu i chromie.
8 września 2025 10:21
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Warszawa
Model pojazdu
203
Kolor
Czerwony
Liczba drzwi
5
Rok produkcji
1971
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
Informacje o sprzedającym
ZatokaAut
Firma
Bardzo sprawnie odpowiada
Sprzedający na OTOMOTO od 2024
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu
Godziny otwarcia
poniedziałek
10:00 - 18:00
wtorek
10:00 - 18:00
środa
10:00 - 18:00
czwartek
10:00 - 18:00
piątek
10:00 - 18:00
sobota
10:00 - 16:00
niedziela
10:00 - 15:00
Oferowane usługi