Przedmiotem mojego ogłoszenia jest samochód, który został przeze mnie nabyty formalnie od kolegi w 2022 r., lecz faktycznie użytkuję go już od 2020 r.
Polonez wyjechał z fabryki z silnikiem ROVERA 1,4 16v. Został wyposażony w alufelgi, „pompowane” fotele Inter Groclin oraz hamulce LUCAS.
Obecnie na liczniku widnieje przebieg ok. 50 000 km. Nie wiem czy jest to przebieg oryginalny, ale z historii CEPIK nie wynika, ażeby mogłoby być inaczej.
Polonez nie jest w stanie kolekcjonerskim, gdyż przez te wszystkie lata nie obyło się bez lakierowania czy też drobnych napraw blacharskich, ale nie jest to egzemplarz pordzewiały i „ulepiony ze szpachli”. Powłoka lakiernicza - aby była idealna jest z całą pewnością do renowacji, ale jak na auto 30 letnie samochód prezentuje się naprawdę dobrze. Wnętrze jest też przyzwoite.
Mechanicznie, samochód jest w pełni sprawny i nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego.
Hamulce – w zeszłym roku zostały wymienione tarcze i klocki hamulcowe z przodu, a także zostały zregenerowane zaciski (tłoczki, uszczelniacze, prowadnice, ogólne czyszczenie). Z tyłu zostały zmieniane bębny hamulcowe, szczęki, rozpieraki, cylinderki oraz linka hamulca ręcznego. Zmienione zostały (na oryginalne) przewody hamulcowe twarde (na moście), oraz przewody elastyczne. Samochód hamuje naprawdę dobrze.
Most i przeniesienie napędu – most nie wyje, nie huczy, zostały wymienione łożyska na prawej półosi oraz olej. Został zregenerowany wał napędowy.
Układ kierowniczy i zawieszenie - 2 lata temu została wymieniona na nową ze starych zapasów przekładnia kierownicza, został zamontowany oryginalny ułożyskowany wspornik drążków. Układ kierowniczy nie ma żadnych luzów. Została ustawiona również zbieżność. Z przodu zostały zamontowane przez poprzedniego właściciela sprężyny, resory i amortyzatory z Poloneza trucka.
Silnik i skrzynia biegów – 1,5 roku temu zostało wymienione kompletne oryginalne sprzęgło firmy VALEO, uszczelniacz wału, rozrząd wraz z pompą wody oraz uszczelniacze wałków rozrządu. W skrzyni został zmieniony olej. Został zregenerowany alternator (bez piaskowania – wymienione łożyska, mostek, regulator napięcia, komutator). W kwietniu tego roku został wymieniony akumulator, świece zapłonowe, olej i filtr. Silnik pracuje równo i generuje dobrą moc. Jest bardzo cichy i nie przegrzewa się.
Z całą pewnością o czymś zapomniałem. Faktyczny stan wizualny samochodu przedstawiają zdjęcia.
Poloneza sprzedaję, gdyż mam jeszcze kilka innych samochodów (również innego poloneza), a zwyczajnie brakuje mi czasu na to, abym mógł każdemu poświęcić tyle samo uwagi.
Zastrzegam, iż nie interesują mnie oferty typu „proponuję 5 000 zł i zabieram”. Nie preferuję również SMS-owania, czy też pisania e-maili.