1 / 35
Najważniejsze
Przebieg
582 500 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Manualna
Pojemność skokowa
7 146 cm3
Moc
240 KM
Kraj pochodzenia
Polska
Opis
Volvo FL 240 z polskiej sieci dealerskiej, odebrane 09.06.2008, a w nasze ręce jako II właściciela przekazany 03.2012. Fabrycznie wyposażony w niezawodny silnik Deutz D7E. Dlaczego niezawodny ? Jest to sześciocylindrowa jednostka o pojemności 7.2L i mocy 240KM, a nie ogromnie wysilony czterocylindrowy silnik montowany w kolejnych latach. W połączeniu z prostym układem SCR AdBlue osiąga normę EURO4 bez problematycznego DPF'a. Posiada dwupoziomową 9 biegową manualną skrzynie biegów sterowaną pneumatycznie co pozwala na gładki i bezproblemowy dobór biegu do aktualnej sytuacji na drodze. Również przełożenie tylnego mostu zostało dobrane konkretnie do tego pojazdu aby zapewnić jak najkorzystniejsze wykorzystanie w codziennej pracy. Efekt ? Samochód oddaje moc i moment w całym zakresie obrotów, a spalanie pod pełnym ładunkiem na trasie to 19L / 100km (W mieście 21L, lecz na Śląsku nie powinno to dziwić)
Serwis na bieżąco w ASO jak również we własnym zakresie z zachowaniem wszelkich procedur Volvo IMPACT przy użyciu oryginalnych części lub markowych zamienników - nie używamy chińskich lub tureckich z racji wykonywanych zleceń.
Ważniejsze naprawy ostatnich 80.000 km
Piasty kół - Na przedniej osi jedna miała minimalny luz, wymieniono kompletne piasty na dwie strony FAG - pierwszy montaż w fabryce. Na osi tylnej wymieniono łożyska piast przy okazji wymiany tarcz hamulcowych na FAG, oczywiście nowe uszczelniacze i olej mostu wg. specyfikacji Volvo.
Układu hamulcowy - Nowe tarcze, klocki i czujniki osi przedniej oraz osi tylnej marki TRW + pełna regeneracja zacisków
Wymiana kompletnego układu paliwowego - wyświetlił się błąd i niezwłocznie został podstawiony do ASO w Pszczynie. Zaproponowano regenerację wtryskiwaczy u podwykonawcy z 6-cio miesięczną gwarancją za co zostali wyśmiani. Finalnie trafił do Turbo-Tec Jaworzno z siecią warsztatów w EU, zregenerowano wtryskiwacze na nowych oryginalnych częściach Bosch, nadano nowe kody opóźnienia oraz przyznano 2 letnią gwarancję bez limitu kilometrów - o czymś to świadczy :) Ponadto wymieniono na nowe: podstawę filtra separatora - Parker-Racor, pompę zasilającą - Deutz, dwie tłoczkowe pompy wysokiego ciśnienia, rozdzielacz, czujnik ciśnienia - Bosch oraz filtry Volvo - tak jak na pierwszy montaż w fabryce.
Wymiana kompletów sworzni zwrotnic przedniej osi, pół resora oraz resora gł. lewej strony na osi tylnej - Schomacker - pierwszy montaż w fabryce, stabilizatora tyłu Lemforder i amortyzatorów Monroe - pierwszy montaż. Ponadto wymiana siłowników hamulcowych tylnej osi - ProVia (rodzina WABCO) oraz regeneracja gł. zaworu hamulcowego EBS marki Knorr Bremse (uszczelki + 4 nowe przyłącza)
02.2025 Wymieniono część podłogi na zabudowie, Webasto zostało poddane przeglądowi po sezonie (nowa dmuchawa, palnik, świeca żarowa oraz czujnik płomienia) Serwis klimatyzacji wraz z wymianą czynnika.
03.2025 Olej silnika, filtr oleju, paliwa - Volvo, filtr separatora - Renault, komplet filtrów Adblue - Bosch, filtr osuszacza - WABCO
04.2025 Wymieniono komplet opon na tył - Continental Conti Hybrid HD3, a przy okazji przeprowadzono profesjonalną renowację felg. Opony sprawdzone od lat, nie są to chińskie śmieci - montaż oczywiście z wyważeniem.
Wyposażenie:
Elektroniczny układ hamulcowy EBS - Decyduje o pracy pozostałych systemów m.in ABS, kontrolą utraty przyczepności, a nawet zawieszeniem pneumatycznym. System dostosowuje siłę hamowania na podstawie prędkości, obciążenia czy sposobu wciśnięcia hamulca i rozdziela siłę hamowania jak najefektywniej. Pozwala to na oszczędność tarcz, klocków i paliwa.
Zwalniacz (klapa na wydechu) - system umożliwiający hamowanie silnikiem, odcinając przy tym paliwo. Pozwala na jego sporą oszczędność przy umiejętnej jeździe. Sterowany manetką bądź w automacie przy lekkim wciśnięciu pedału hamulca.
Fabryczna zabudowa Webasto wraz z czujnikiem dymu - Włącznik i potencjometr lub ustawianie poprzez menu wyświetlacza konkretnej godziny rozruchu, aby w zimę było już ciepło. Z naszej strony dołożony rozdzielacz na dwie strony z płynną regulacją - fabrycznie wylot jest po stronie pasażera co w dzień jest kompletnie bezsensownym rozwiązaniem (Tym bardziej, że dosłownie kilka razy było nocowane w kabinie)
W pełni sprawna klimatyzacja manualna
Kabina sypialna z przestrzenią bagażową pod łóżkiem.
Zawieszenie pneumatyczne tylnej osi z opcją regulacji pilotem.
Komputer i rozbudowany wyświetlacz licznika - możemy dowolnie wybrać stale wyświetlane dodatkowe parametry pojazdu. Ponadto posiada rozbudowaną opcje diagnostyki z wyświetlaniem kodu błędu, jego opisem oraz rodzajem usterki. Współpracuje ze wszystkimi układami np. informacja o zbliżającej się pauzie w prowadzeniu - oczywiście język polski.
Tachograf cyfrowy VDO Siemens
Rozbudowany zamek centralny i dodatkowo opcjonalny wyłącznik prądu tzw. hebel sterowany z pilota zamka
El. szyby, el. sterowane podgrzewane lusterka, podgrzewany fotel, blokada mostu
Opony przód Continental Conti Hybrid HS3 90%, Opony tył Continental Conti Hybrid HD3 100% - nowe
Zabudowa 20 EPAL renomowanej marki Plandex. Plandeki typu firanka i otwierany, suwany dach - wszystko niezależnie. Boczne słupy przesuwane na rolkach - nie trzeba ich dźwigać, dwuskrzydłowe aluminiowe drzwi tylne.
Samochód utrzymany w b. dobrym stanie, wnętrze w świetnej kondycji - nikt nie palił, nie gotował. Jeden kierowca głównie "w koło komina". Do FL'ki oczywiście jest książka, dwa kluczyki i dwa piloty centralnego zamka, zestaw naprawczy - wszystko co przekazano w dniu zakupu. Cena brutto - pełna FV.
Chciałbym zaznaczyć, że NIE jesteśmy handlarzynami tylko firmą transportową. Nie jest to zajeżdżona perełka z Niemiec z międzygalaktycznym przebiegiem lub kompletnie zgnity trup ze Skandynawii. Volvo możemy podstawić do dowolnie wskazanego warsztatu lub SKP. Chętnie odpowiem na dodatkowe pytania i prześlę dodatkowe zdjęcia.
Jeżeli macie Państwo dosyć oglądania jeżdżących trumien wymalowanych na rdzę z ociekającą konserwacją przykrywającą "biedę" to zapraszamy na oględziny.
16 maja 2025 1:13
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Volvo
Model pojazdu
FL
Kolor
Błękitny
Rok produkcji
2008
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
Wyposażenie
ABS
ASR (kontrola trakcji)
CB radio
Centralny zamek
Elektryczne szyby
ESP (stabilizacja toru jazdy)
Immobilizer
Kabina sypialna
Klimatyzacja manualna
Komputer pokładowy
Ogrzewanie postojowe
Regulowane zawieszenie
Tachograf
Tempomat
Wielofunkcyjna kierownica
Wspomaganie kierownicy
Informacje o sprzedającym
Wojciech
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie