1 / 10
Opis
Regparts – nowa jakość przekładni kierowniczych po profesjonalnej regeneracji dostępnych od ręki
Regparts przedstawia Państwu ofertę profesjonalnej przemysłowej regeneracji przekładni kierowniczych - maglownic. Od samego początku istnienia firmy naszą specjalizacją są układy wspomagania. Dzięki wąskiej specjalizacji staliśmy się liderem niezawodności wśród firm zajmujących się regeneracją przekładni kierowniczych.
Przez ostatnie lata firma dynamicznie rozwijała się, przekształcając w prężnie działające przedsiębiorstwo. Dysponujemy nowoczesnym parkiem maszynowym zapewniającym wysoki standard oferowanych produktów - większość maszyn dostępnych na rynku nie spełnia naszych oczekiwań dlatego też budujemy i unowocześniamy na bieżąco swoje projekty, aby produkt finalny zadowolił każdego klienta. W branży wyróżnia nas bogate doświadczenie i profesjonalizm. Do każdego zlecenia podchodzimy z pasją i zaangażowaniem.
Naszym celem jest dopasowanie się do potrzeb Klientów, dlatego też na bieżąco wzbogacamy zaplecze gotowych maglownic dostępnych od ręki.
Pragniemy, aby nasze przekładnie kierownicze po regeneracji spełniały najwyższą jakość, ale przede wszystkim pozwalały w sposób bezpieczny korzystać z pojazdu i cieszyć się bezawaryjną jazdą przez długie lata.
Regparts ma zaszczyt zaprezentować produkty, na które udziela pisemnej gwarancji na okres 12 miesięcy bez limitu kilometrów oraz zaprosić Państwa do zapoznania się z naszym katalogiem gotowych przekładni kierowniczych po regeneracji, które są efektem starań całego zespołu.
TYPOWE USZKODZENIA PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH :
ZUŻYTA LISTWA ZĘBATA Nadmierne zużycie listwy zębatej zawsze objawia się podczas jazdy na wprost - zużyciu ulegają przeważnie 2-3 zęby.
• luźne koło kierownicy: Podczas jazdy na wprost kierowca cały czas zmuszony jest do korygowania toru jazdy (kierowca walczy z kierownicą, aby pozostać na odpowiednim pasie ruchu)
• stuki w kierownicy: podczas szybszych jej ruchów ruch prawo lewo po wyłączeniu silnika stuki są znacznie większe)
EKSPLOATACYJNE ZUŻYCIE ELEMENTÓW ŚLIZGOWYCH - tuleje teflonowe, panewki, łożyska ślizgowe, ślizgi ''kamienie''krygujące luz międzyzębny.
• stuki: metaliczne odgłosy podczas jazdy po nierównościach, bez względu na położenie koła kierownicy (podobny dźwięk wydają zużyte łączniki stabilizatorów). Najprostszym sposobem na wykrycie tej usterki jest kołysanie samochody. Należy wysiąść z pojazdu i unieruchomić silnik. pozostawić kluczyk w stacyjce, tak aby kierownica nie została zablokowana. Otworzyć okno pasażera i zamknąć wszystkie drzwi. Poruszając samochodem na boki "kołysząc nim" powinieneś usłyszeć dźwięki wydobywające się z okolic koła - drążków kierowniczych.
WYCIEKI PŁYNU HYDRAULICZNEGO - najczęściej przyczyną wycieku płynu hydraulicznego potoczne zwanego ATF jest uszkodzenie uszczelnień bocznych przekładni kierowniczej.
• wyciek z jednej: przyczyn wycieku może być wiele. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia nie jest jak większość osób sądzi uszkodzenie - zużycie uszczelniacza, tylko niedbalstwo mechaników. Podczas montażu nowych drążków kierowniczych osłony przeciw-kurzowe tzw. manszety nie są w sposób prawidłowy zamontowane ( złe lub całkowity brak opasek zaciskowych ) przez które dostaje się woda i piasek, które w sposób nieodwracalny niszczą listwę zębatą. Dochodzi do korozji powierzchniowej listwy zębatej oraz do dość głębokich rys. Uszczelniasz "simering" nie jest wstanie uszczelnić tego typu mechanicznych uszkodzeń na skutek czego wydostaje się olej. Z doświadczenia mogę powiedzieć iż najczęściej trafiają do nas klienci, którzy w niedalekiej przeszłości robili zbieżność kół. Mechanik, który kręci drążkiem kierowniczym najczęściej zrywa osłonę lub ją skręca. Nie popuszczając opasek do regulacji rozszczelnia również osłonę przeciwzabrudzeniową.
WYCIEKI PŁYNU HYDRAULICZNEGO Z DWÓCH STRON PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ:
• uszkodzenie wynikające z korozji listwy zębatej
• uszkodzenie mechaniczne (wygięcie listwy zębatej w łuk ) Do tego typu uszkodzenia dochodzi podczas kolizji , jak również uszkodzenia powstałego podczas wpadnięcia kołem w dziurę w jezdni
• uszkodzenie spowodowane nadmiernym wyeksploatowaniem przekładni kierowniczej (jeździmy do oporu nie zważając na luzy koła kierownicy jak i stuki dochodzących z przekładni kierowniczej. Budowa simeringu – (wargi uszczelniającej grubości około 1 mm) nie jest wstanie utrzymać ciśnienia gdy prowadzenie listwy tzn. tulei teflonowej jest nadmiernie zużyte.
• uszkodzona pompa wspomagania to najczęstsza przyczyną uszkodzeń uszczelnień bocznych ‘’simeringów’’przekładni kierowniczej.
OBJAWY USZKODZONEJ POMPY WPOMAGANIA: zużycie eksploatacyjne pompy wspomagania (pompa zaczyna się łuszczyć płyn hydrauliczny potocznie nazywany ATF robi się szary). Opiłki aluminium krążące w układzie wspomagania trafiają do części tłokowej przekładni kierowniczej niszcząc tłok, jak również ścianki „gładź cylindra” rysując go. Tworzą się nieodwracane rysy na listwie zębatej przez co dochodzi do rozszczelnienia się przekładni kierowniczej.
Uszkodzenie pompy wspomagania objawia się również w następujący sposób. Dochodzi do chwilowych wahań w sile wspomagania. Raz wspomaganie układu kierowniczego jest potem go nie ma, lub wspomaganie jest tylko przy wyższych obrotach silnika. W tym przypadku mamy do czynienia z uszkodzonym zaworem regulującym ciśnienie układu wspomagania. Jego zadaniem jest utrzymywanie stałego zadanego ciśnienia ok 90-130 bar bez znaczenia z jakimi obrotami pracuje silnik. Do uszkodzenia przekładni następuje wtedy gdy zawór zatnie się w maksymalnej pozycji, a co z tym się wiąże wraz ze wzrostem obrotów silnika jak i pompy wspomagania rośnie ciśnienie w całym układzie wspomagania. Następuje oberwanie warg simeringów, ponieważ są najsłabszym elementem w całym układzie.
• wycieki spowodowane nieszczelnościami (zasysaniem powietrza). Do wycieków płynu wspomagania z przekładni kierowniczej dochodzi również z powodu nieszczelności pomiędzy połączeniem pompy wspomagania, a zbiornikiem płynu hydraulicznego jak również przewodami wysokiego i niskiego ciśnieni. Jest to w miarę proste do zdiagnozowania. W zbiorniczku płynu do wspomagania zaczyna robić się piana, płyn robi się mętny mamy wtedy pewność, że w układzie krąży powietrze. Pompa wspomagania zaczyna „jęczeć” i głośno pracować zaczyna się nieodwracalny proces jej niszczenia. Zaczyna się wycierać a opiłki metalu trafiają do całego układu wspomagania kierowniczego.
• wycieki z ‘’góry wałka” rozdzielacza – miejsce łączenia przekładni kierowniczej z kolumną kierowniczą za pomocą połączenia krzyżowego tzw. Krzyżaka. Do uszkodzenia uszczelnienia wałka rozdzielacza może dojść w dwóch przypadkach:
- korozja rozdzielacza ( typowa wada aut francuskich) - simering nie uszczelni skorodowanej powierzchni roboczej wałka rozdzielacza
- zatarty krzyżak doprowadzi do uszkodzenia uszczelnienia rozdzielacza.
Objawy zatartego krzyżaka:
- skrzypienie podczas kręcenia kołem kierownicy,
- opory podczas kręcenia kierownicą (raz lżej raz ciężej)
- wyczuwalne przeskoki, które prowadzą do ekstramalnych sił działających na wałek rozdzielacza wyginając go i rozszczelniając. Jest to bardzo niebezpieczne ponieważ może doprowadzić do zablokowania kierownicy, a w najgorszym przypadku do pęknięcia przekładni kierowniczej podczas jazdy.
RÓŻNA SIŁA WSPOMAGANIA ( w jedną ze stron kierownica kręci się lżej )
• uszkodzony rozdzielacz Do uszkodzenia rozdzielacza dochodzi przeważnie podczas kolizji – uderzenie w koło, dziura w jezdni. Rozdzielacz zbudowany jest z wielu elementów, które połączone są ze sobą za pomocą rdzenia. Rdzeń łączy sekcje ale również zębnik z krzyżakiem kolumny kierowniczej. Podczas uszkodzenia mechanicznego dochodzi do’’skręcenia’’ wałka – brak osiowości.
• uszkodzona obudowa przekładni kierowniczej Stosowanie przez producentów zbyt twardych pierścieni teflonowych zamocowanych na poszczególnych sekcjach rozdzielacza prowadzi do zużycia obudowy przekładni kierowniczej. Powstają rowki, przez które w niepowołany sposób dostaje się ojej do nieodpowiedniej sekcji przez co kierownica w sposób niekontrolowany może sama skręcać.
• trzeba szarpnąć kierownicą aby było wspomaganie Takie uszkodzenie przekładni kierowniczej przeważnie występuje w pozycji jazdy na wprost. Wiąże się to z dość mocnym ‘’zerwaniem’’ kierownicy np. w lewo aby wspomaganie ruszyło. W tym przypadku zużyta jest gładź cylindra. Tłok znajdujący się w pozycji jazdy na wprost wytarł w tym miejscu cylinder i nie jest go wstanie w żaden sposób uszczelnić. Ruch kierownicą powoduje przesunięcie tłoczyska w cylindrze w miejsce szczelne (niewyrobione) i wspomaganie zaczyna znów działać poprawnie. Częstym objawem współmiernie występującym jest odgłos syczenia dobiegający z okolic padłu gazu i hamulca.
CIĘŻKO KRĘCI SIĘ KIEROWNICĄ NA POSTOJU
• uszkodzony elektrozawór „servotronic”: (dotyczy przekładni kierowniczych potocznie nazywanych z czujnikiem – NIE MYLIĆ Z CZUJNIKIEM KĄTA SKRĘTU). Są to przekładnie stosowane od lat 80- tych. Mają zmienną dynamikę pracy – siły wspomagania. Gdy stoimy lub jedziemy z niską prędkością sięgającą max 50 km/h, kierownica bardzo lekko pracuje. Jadąc szybciej usztywnia się dostosowując do szybkiej jazdy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie podczas szybkiej jazdy autostradowej przy której niewielki niekotrolowany ruch kierownicy może skończyć się tragicznie.
• zużyta pompa wspomagania: dodanie gazu powoduje wzrost ciśnienia w układzie hydraulicznym przez co kierownica lżej się kręci.
CAŁKOWITY BRAK WSPOMAGANIA KIEROWNICY
• uszkodzona pompa wspomagania
• nieszczelny przewód wysokiego i niskiego ciśnienia w układzie wspomagania oraz towarzyszący temu uszkodzeniu wyciek oleju hydraulicznego „ATF”
• uszkodzony czujnik kąta skrętu załączający elektro-hydrauliczną pompę wspomagania EHPS
• zbyt niskie napięcie akumulatora (spadek nawet o 0,3 V może doprowadzić do awaryjnego odłączenie elektyczno-hydraulicznej pompy wspomagania lub elektrycznej przekładni kierowniczej, EPS )
SZUMIENIE PRZY KRĘCENIU KIEROWNICĄ – bolączka przekładni kierowniczych elektrycznych
• uszkodzenia łożysk powstałych podczas kolizji pojazdu (odkształcone mechanicznie kulki lub wałki łożysk)
• korozja wewnątrz maglownicy korozja bieżni łożysk, wżery listwy śrubowej przekładni kierowniczej która stanowi bieżnię kulek łożysk – ewidentne uszkodzenie spowodowane nieszczelnością osłon przeciwkurzowych
• zużyty pasek lub zły jego naciąg (pasek transmisyjny przekładni elektrycznej łączący silnik elektryczny z przekładnia zamieniającą ruch obrotowy na posuwisty)
PALĄCA SIĘ KONTROLKA KIEROWNICY - słabsze wspomaganie żółta kontrolka kierownicy, czerwona kontrolka kierownicy – całkowity brak wspomagania
- zbyt niskie napięcie akumulatora
- brak zbieżności kół przednich pojazdu (brak kalibracji –pokrycia czujników kąta skrętu
- uszkodzony moduł wspomagania
- uszkodzony czujnik momentu silnika
Regparts - lider niezawodności wśród przekładni kierowniczych
ODDAJĄC STARĄ ZUŻYTĄ CZĘŚĆ KUPUJESZ DUŻO TANIEJ !!!
PRODUKT ORYGINALNY - TAK (OEM)
GWARANCJA 12 MIESIĘCY BEZ LIMITU KILOMETRÓW - produkt regenerowany
DOWÓD ZAKUPU: FV lub Paragon
DOWÓZ DO KLIENTA : GRATIS !!! ( w obrębie 100 km od Szczecina )
KARTA GWARANCYJNA - TAK ( dołączona do opakowania)
WYSYŁKA : TAK kurier DHL (wysyłka za pobraniem - ok 40 zł w ciągu 48 godzin)
ZWROT ZUŻYTEJ PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ : TAK ( w przypadku braku starej zużytej części kaucja 300 zł )
REGPARTS Sp. ZO.O.
ul. Szczecińska 124
74-107 Radziszewo
W ofercie posiadamy przekładnie kierownicze nowe i po regeneracji do ponad 95% aut dostępnych na polskim rynku.
W razie dostępności lub pytań technicznych zapraszamy do skorzystania z infolinii:
Dział handlowy: pon-pt 9.00-17.00
tel.
REGPARTS Sp. Z O.O.
ul. Szczecińska 124
74-107 Radziszewo
PODANA CENA 500 ZŁ TO KOSZT REGENERACJI - USŁUGI
CENNIK PRZEKŁADNI ZNAJDĄ PAŃSTWO NA NASZYCH AUKCJACH LUB STRONIE INTERNETOWEJ
Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia itp.) przedstawione w ogłoszeniu lub w obrębie domen: www.regparts.pl oraz aukcjach allegro nick: e-regparts są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
16 grudnia 2024 20:08
Szczegóły
Podstawowe
Tytuł
REGENERACJA PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH MAGLOWNIC HYDRAULICZNYCH I ELEKTRYCZNYCH GWARANCJA 12 MIESIĘCY
Dostawa
Tak
Marka pojazdu
BMW
Stan
Używany
Kup ten pojazd na raty
Oblicz
Główne usługi sprzedającego
Naprawa samochodów
, aby dowiedzieć się więcej o tych usługach
Informacje o sprzedającym
REGPARTS
Sprzedawca premium
Sprzedający profesjonalny
Sprzedający na OTOMOTO od 2019
Sprzedawcy premium mają zweryfikowany profil, są ekspertami w branży części i współpracują ściśle z Otomoto.
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu
Godziny otwarcia
poniedziałek
8:00 - 16:00
wtorek
8:00 - 16:00
środa
8:00 - 16:00
czwartek
8:00 - 16:00
piątek
8:00 - 16:00
sobota
Zamknięte
niedziela
Zamknięte