Jawa 50 - 1
Jawa 50 - 2
Jawa 50 - 3
Jawa 50 - 4
Jawa 50 - 5
Jawa 50 - 6
Jawa 50 - 7
Jawa 50 - 8
Jawa 50 - 9
Jawa 50 - 10
Jawa 50 - 11
Jawa 50 - 12
Jawa 50 - 13
Jawa 50 - 14
Jawa 50 - 15
Jawa 50 - 16
Jawa 50 - 17
Jawa 50 - 18
Jawa 50 - 19
Jawa 50 - 20
Jawa 50 - 21

1 / 21

Jawa 50 - 1
Jawa 50 - 2
Jawa 50 - 3
Jawa 50 - 4
Jawa 50 - 5
Jawa 50 - 6
Jawa 50 - 7
Jawa 50 - 8
Jawa 50 - 9
Jawa 50 - 10
Jawa 50 - 11
Jawa 50 - 12
Jawa 50 - 13
Jawa 50 - 14
Jawa 50 - 15
Jawa 50 - 16
Jawa 50 - 17
Jawa 50 - 18
Jawa 50 - 19
Jawa 50 - 20
Jawa 50 - 21

Najważniejsze

Przebieg

11 130 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Motorower

Pojemność skokowa

50 cm3

Moc

4 KM

Opis

Witam oferuję do sprzedaży odrestaurowany od podstaw motorower JAWA 50 TYP 23 P. Jawka została rozebrana na części pierwsze wszystkie element przed malowaniem zostały wypiaskowane następnie pomalowana podwójnym podkładem i potem lakier. Wszystkie elementy które kiedyś posiadały chrom a już nie wyglądały tak jak bym chciał zostały ponownie pochromowane w specjalistycznej firmie, w której to zanim zostaną pochromowane przechodzą szereg zabiegów chemicznych, czyszczenia, odtłuszczania, podkłady, miedziowanie aż po nałożenie tylu warstw chromu dopóki efekt nie będzie perfekcyjny co oczywiście odpowiednio kosztuje. W tym motorowerze pochromowałem o wiele więcej elementów niż robił to zakład produkcyjny takie jak sprężyna stopki, cięgna hamulcowe przy bębnach w kołach, mechanizm zmiany biegów który wystaje z silnika, łącznik zmiany biegów, stopka hamulca, kopniak, dźwignia zmiany biegów, uchwyt sprzęgła przy kierownicy, uchwyt gazu i hamulca przy kierownicy, spinki pokrowca siedzenia, uchwyty mocujące pasek siedzenia, nakrętki i jarzmo mocujące kierownicę, nacią łańcucha, wiele śrub nakrętek i podkładek co w końcowym efekcie daje fenomenalny wygląd. Podczas odrestaurowania w Jawce zrobiłem następujące rzeczy:

- wypiaskowane wszystkie elementy przed malowaniem

SILNIK

- wymienione wszystkie łożyska,

- wymienione wszystkie zimeringi,

- wymienione wszystkie uszczelniacze i oringi,

- nowe wszystkie uszczelki,

- nowy tłok+pierścienie+sworzeń+zabezpieczenia,

- nowy cylinder,

- nowa świeca,

- nowy gaźnik,

- nowy okapnik gaźnika,

- nowe sprzęgło,

- nowy łańcuszek,

- nowy filtr paliwa,

- nowy filtr powietrza,

- nowa rura filtra powietrza,

- karter wypolerowany.

Wał w silniku jest oryginalny,

Wszystkie elementy skrzyni biegów są w b.dobrym stanie.

ZAWIESZENIE

- nowe amortyzatory chrom/czarne z możliwością regulacji obciążenia 1/2 osoby,

- przednie sprężyny wyczyszczone, odtłuszczone, nasmarowane,

- nowe gumy przedniego zawieszenia,

- nowe chromowane koła+szprychy,

- nowe łożyska w kołach,

- nowe fartuchy zabezpieczające pod dętki,

- nowe dętki,

- nowe opony.

RAMA

- nowe wianki kulkowe w przednim widelcu,

- nowa instalacja elektryczna+nowa stacyjka+nowy przełącznik świateł+nowy klakson+ żarówki

- nowe wszystkie linki,

- nowa tylna lampa + guma pod lampę,

- nowa nakrętka schowka na narzędzia,

- nowa stopka centralna+sworzeń stopki,

- nowe stopki pod nogi kierowca+pasażer,

- nowy przedni chlapacz,

- nowe tylne światło odblaskowe,

- nowe lusterko,

- nowy kompletny chromowany wydech.

Cała jawka jest skręcona na nowych śrubach, nakrętkach i podkładkach część z nich ta bardziej widoczna jest pochromowana co widać na zdjęciach.

KOSZT JAKIE PONIOSŁEM PODCZAS ODRESTAUROWANIA:

- piaskowanie - 500zł,

- malowanie -1500zł,

- chromowanie - 1400zł,

- nowe części - 3750zł,

- rejestracja na zabytek, 1000zł,

- zakup jawki do remontu 1500zł.

Na wszystkie zakupione części posiadam paragony/faktury.

Posiadam całą dokumentację związaną z rejestracją na zabytek.

Brak rachunku za malowanie i piaskowanie bo z rachunkiem koszta byłyby o 30% większe

NIE LICZĘ MOJEJ ROBOCIZNY!!!

Jawka po przeglądzie i z ubezpieczeniem na cały rok.


Robiłem ją dla siebie i miała być ozdobą naszego domu niestety muszę ją sprzedać o powody proszę nie pytać.


Przebieg to 11130 ale nie jestem w stanie udowodnić czy jest prawdziwy bo mechanizm napędu linki licznika był niesprawny ale z oględzin silnika jest prawdopodobny.


Cena nie podlega negocjacji i proszę tylko o konkretne oferty i nie zadawać pytań ile spuszczę z ceny jeszcze przed jej zobaczeniem bo tak naprawdę jak sobie to przekalkulujecie to cena obejmuje tylko zwrot moich kosztów nie licząc mojej robocizny a poświęciłem jej pół roku mojej pracy oczywiście nie ciągiem ale cały proces tyle zajął mi czasu.


Nadaje się do wstawienia do muzeum.

 

11 października 2025 20:31

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Jawa

Model pojazdu

50

Kolor

Czerwony

Rok produkcji

1978

Typ Silnika

Dwusuwowy

Zarejestrowany jako zabytek

Tak

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

10000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

Jarosław

  • Osoba prywatna

  • Bardzo sprawnie odpowiada

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2018

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni