18 października 2023

Czy wiesz, że… od 2024 r. Mini w Polsce przechodzi na hybrydowy model sprzedaży?

Mini Countryman 2024

Z początkiem 2024 roku brytyjskie Mini zamierza przejść na hybrydowy model sprzedaży. Początkowo na rynkach polskim, włoskim i szwedzkim. Co to oznacza?

Na początek trzeba wyjaśnić jedno – BMW Group, czyli właściciel Mini – nie planuje zrezygnować z istniejącej sieci sprzedaży. Firma chce po prostu uzupełnić ją o nowy, cyfrowy kanał.

Początkowo, z dniem 1 stycznia 2024 roku, zostanie on wprowadzony w Polsce, we Włoszech i w Szwecji. Inne europejskie rynki podąża ich śladem dopiero w 2026 roku.

Hybrydowy model sprzedaży Mini

Według informacji BMW Group, nowy model sprzedaży pozwoli na zrównanie cen detalicznych oraz zapewni klientom ich przejrzystość. Ponadto cały proces sprzedaży ma być coraz bardziej digitalizowany.

Da to klientom wybór pomiędzy zakupami online lub w salonie sprzedaży. Poza tym będzie możliwe płynne przechodzenie pomiędzy nimi, co zapewni zintegrowany system IT (TUTAJ zobaczysz test używanego Mini Countrymana).

„To przejście na sprzedaż bezpośrednią z partnerami detalicznymi stanowi kluczowy kamień milowy w reorganizacji naszego działu sprzedaży, która trwa od 2020 roku. Nowy model umożliwi nam bezpośrednią komunikację z naszymi klientami” – mówi Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, markę i sprzedaż.

„Celem naszego nowego modelu sprzedaży jest wyraźnie zwiększenie zadowolenia klientów i zaoferowanie im najlepszej obsługi premium w branży” – dodaje Nota.

Inaczej niż Tesla

Podczas gdy Tesla znana jest ze swojego modelu sprzedaży bezpośredniej, hybrydowy model sprzedaży BMW Group znacznie się od niej różni. Podejście niemieckiej marki utrzymuje i wzmacnia istniejącą sieć detaliczną.

Z kolei Tesla oferuje swoje pojazdy przede wszystkim bezpośrednio za pośrednictwem należących do firmy salonów i swojej strony internetowej, z pominięciem tradycyjnych dealerów.

Hybrydowy model sprzedaży BMW Group pozornie łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów. Umożliwia więc klientom wybór między doświadczeniami online i fizycznymi, przy jednoczesnym zachowaniu kluczowych relacji z partnerami detalicznymi.

Od dziś klienci w Polsce, we Włoszech i w Szwecji mogą już zamawiać online najnowsze modele Mini. Czyli nowego, elektrycznego Coopera oraz Countrymana. Ten ostatni w kolejnym wydaniu występuje zarówno w wariantach spalinowych, jak i na prąd.