10 listopada 2023

Elektryczny Peugeot E-308 wjechał do polskich salonów

Peugeot E-308

Do zelektryfikowanych wariantów francuskiego kompakta w końcu dołączyły wersje czysto elektryczne. Peugeot E-308 w polskich salonach zadebiutował od razu jako hatchback i kombi. Cena?

Peugeot E-308 korzysta z całkowicie nowego silnika elektrycznego o mocy 156 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Silnik uzupełnia obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 i 225 KM.

Konstrukcją nowej generacji jest też wysokonapięciowy akumulator trakcyjny o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym (80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu). Generuje on napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji) – donosi portal elektromobilni.pl.

Peugeot E-308: niskie zużycie energii

Jak podkreśla producent, dla konstruktorów Peugeota E-308, zarówno w wariantach hatchback jak i kombi, jedną z kluczowych kwestii była efektywność energetyczna. Dzięki dopracowaniu aerodynamiki i optymalizacji masy przełożyła się ona na niskie średnie zużycie energii, wynoszące zaledwie 12,7 kWh/100 km (TUTAJ przeczytasz o zużyciu energii przez elektryki).

Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Z kolei ustawienie „BRAKE” pozwala na zwiększenie siły hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.

Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW, napełnienie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.

Peugeot E-308: cena

Producent za Peugeota E-308 żąda obecnie (klient indywidualny – oferta specjalna) minimum 191 tys. zł. Cena wersji elektrycznej kombi (w odmianie Allure) zaczyna się z kolei od 197,5 tys. zł.

Peugeot E-308
Peugeot E-308
Peugeot E-308
Peugeot E-308