21 grudnia 2023

GreenWay: od stycznia uproszczony cennik ładowania

GerenWay

GreenWay Polska poinformował, że od 1 stycznia 2024 r. uprości cennik usług ładowania. Operator największej publicznej sieci w Polsce wprowadza jedną uśrednioną stawkę na wszystkie stacje DC, niezależnie od ich mocy oraz obniża stawki za ładowanie jednorazowe. Ale to nie wszystkie zmiany, jakie nas czekają.

 

W miejsce dwóch stawek uzależnionych od mocy ładowarki na stacjach DC, GreenWay wprowadzi jedną, ujednoliconą kwotę. Jej wysokość będzie się różnić w zależności od wybranego programu abonamentowego i została ustalona w wyniku uśrednienia dotychczasowych stawek za ładowanie na stacjach o mocach powyżej i poniżej 100 kW – informuje portal elektromobilni.pl.

W praktyce oznacza to, że (w zależności od programu abonamentowego), ładowanie na tzw. szybkich ładowarkach DC o mocy 100 kW i większej będzie o 10-20 groszy tańsze za 1 kW (TUTAJ przeczytasz od czego zależy szybkość ładowania).

GreenWay reaguje na niejaśności

Jedna, niezależna od mocy stawka za ładowanie na stacjach DC to także odpowiedź na problem „dzielenia mocy” w lokalizacjach, gdzie występują ograniczenia mocy przyłącza energetycznego obsługującego stację ładowania. Dotychczas w niektórych miejscach kierowcy korzystający z szybkich i ultraszybkich ładowarek musieli się dzielić dostępną w lokalizacji mocą w przypadku, gdy ładowali auta w tym samym czasie, co powodowało niejasności w późniejszych rozliczeniach.

„Już teraz posiadamy w sieci więcej stacji ładowania DC o mocy powyżej 100 kW niż urządzeń o mocy poniżej tego progu. Aby uprościć cennik, wprowadzamy nową stawkę, która jest średnią cen obu grup. Ładowanie na naszych najszybszych stacjach będzie więc tańsze i dotyczy to ponad połowy urządzeń DC, jakie są w naszej sieci. W przyszłości, w wyniku podnoszenia mocy obecnych stacji i instalowania nowych, ta proporcja będzie dla naszych klientów jeszcze korzystniejsza" – mówi Grzegorz Sońta, Dyrektor Działu Mass Market.

W nowym cenniku GreenWay Polska nie ulegną zmianie ceny ładowania na stacjach AC, za które już teraz obowiązuje jednolita stawka (w wysokości zależnej od programu abonamentowego).

Niższe stawki poza abonamentem

Od 1 stycznia przyszłego roku niższe będą również stawki za ładowanie poza programami abonamentowymi. Spółka pracuje także nad wprowadzeniem możliwości uregulowania należności za usługę ładowania przy użyciu karty płatniczej. Obecnie trwają testy tego rozwiązania, a pełne wdrożenie tej funkcjonalności planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku (TUTAJ dowiesz się, co się dzieje po wyczerpaniu baterii w aucie na prąd).

„Chcemy podnosić jakość użytkowania samochodu elektrycznego wszystkim kierowcom. Płatności kartą czy korzystniejsze stawki za ładowanie okazjonalne, to kolejny krok w kierunku budowy dostępnej, otwartej, publicznej sieci ładowania" – dodaje Sońta.