4 lipca 2025

Największy SUV Hyundaia do kupienia nad Wisłą. Bez 300 tys. zł nie podchodź!

Hyundai Ioniq 9

Jest największym, najnowocześniejszym i najbardziej wyrafinowanym modelem Hyundaia. Koreańczycy nazywają go salonem na kołach. Ioniq 9, bo o nim mowa, ma aż 506 cm długości, oferuje napęd tylny lub 4×4, a w swoim wnętrzu pomieści 6 lub 7 osób. Ile kosztuje?

  • Hyundai Ioniq 9 to nowy okręt flagowy tej koreańskiej marki.
  • W swojej kabinie, która ma być luksusowym salonem, oferuje przestrzeń dla 6 lub 7 osób.
  • Cena tego samochodu startuje z pułapu 299 900 zł.

Hyundai już lata temu zapowiedział, że chce wspinać się po szczeblach rynku i zacząć rywalizować z producentami premium. Ioniq 9 ma być zwieńczeniem tego procesu. To potężny SUV, mierzący 506 cm długości, 198 cm szerokości oraz 179 cm wysokości. Wyróżnia się też najdłuższym rozstawem osi spośród wszystkich modeli tej koreańskiej marki, wynoszącym aż 313 cm.

Podobnie jak np. Kia EV9, powstał na platformie modułowej E-GMP, przeznaczonej dla samochodów na prąd. W przestrzeni pomiędzy osiami ma ogromną baterię trakcyjną o pojemności użytkowej, sięgającej 110 kWh!

Do tego dochodzi bardzo oryginalne nadwozie z pikselowym oświetleniem z przodu i z tyłu, bardziej przypominające wyrośnięte kombi niż SUV-a. Co ważne, jest ono znakomicie dopracowane pod kątem aerodynamicznym, o czym świadczy współczynnik oporu powietrza o wartości 0,259.

Nie wynika on tylko z opływowej sylwetki Hyundaia Ioniqa 9. To zasługa m.in. aktywnej klapy powietrza pod maską, aerodynamicznych obręczy kół, kamer w miejsce lusterek (dostępne na wybranych rynkach) oraz anten ukrytych w nadwoziu.

Hyundai Ioniq 9: dla 6 lub 7 osób

Hyundai Ioniq 9 wewnątrz zapewnia przestrzeń dla 6 lub 7 osób oraz siedzenia typu Premium Relax w pierwszym (od wersji Uniq) i drugim rzędzie (za dopłatą). Oferują one m.in. rozkładane podnóżki, a ponadto można je również odchylać, co ma… umilić czas spędzony przy ładowarce. Fotele drugiego rzędu są obrotowe i dają się całkowicie złożyć.

„Siedzenia Premium Relax w Ioniqu 9 są wyposażone – po raz pierwszy w Hyundaiu – w system Dynamic Body Care firmy Hyundai Motor, w tym funkcję Dynamic Touch Massage. System ten wykorzystuje ciśnienie i wibracje, aby stymulować przepływ krwi i krążenie, zmniejszając zmęczenie podczas długich podróży” – informuje Hyundai.

Ciekawostkę w kabinie stanowi przesuwana konsola środkowa (na odcinku 19 cm), zwana Universal Island 2.0. Zapewnia ona łącznie aż 18,2 l przestrzeni do przechowywania, rozkładane podłokietniki oraz „przechodni układ siedzeń w pierwszym rzędzie” – czytamy w informacji prasowej.

Kabinę Hyundaia Ioniq 9 wykończono licznymi ekologicznymi materiałami, a w kokpicie znalazły się dwa panoramiczne ekrany o przekątnej 12,3”. Centralny oferuje asystenta głosowego, opartego na sztucznej inteligencji, bezprzewodową łączność ze smartfonami czy aktualizacje OTA.

Użytkowników tego auta ucieszą także cyfrowy klucz, ładowarka indukcyjna z chłodzeniem, sterylizator UV-C, czy porty USB-C, zapewniające możliwość ładowania urządzeń z mocą 100W. Co istotne, dostępne są one również dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu.

Komfort i prowadzenie

Hyundai Ioniq 9 dysponuje zawieszeniem wielowahaczowym przy obu osiach, a także układem samopoziomowania z tyłu. W jego układzie jezdnym zastosowano także „hydrotuleje”, mające ograniczyć wibracje w trakcie jazdy.

Obraz bezpiecznego auta rodzinnego budują z kolei cała armia systemów wsparcia kierowcy, wektorowanie momentu obrotowego i kontrola stabilności bocznego wiatru przy dużych prędkościach. Całość uzupełniają systemy Terrain Control oraz Auto Terrain Mode.

Pierwszy poprawia trakcję poza asfaltem, natomiast drugi „wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozpoznawania nawierzchni drogi i wybierania optymalnego trybu jazdy” – czytamy w informacji prasowej.

Koreańczycy chwalą się również pierwszorzędnym wyciszeniem kabiny (m.in. pochłaniające dźwięk opony, podwójne szyby, aktywna redukcja hałasu), a także możliwością holowania przyczepy o masie 2,5 t.

Hyundai Ioniq 9: trzy warianty napędu

Hyundai Ioniq 9 na polskim rynku występuje w trzech odmianach. To RWD, AWD oraz AWD Performance. Podstawowa ma 218 KM i 350 Nm oraz napęd na tylne koła. Do 100 km/h rozpędza się w 9,4 s i zapewnia 620 km zasięgu (zgodnie z WLTP).

Wariant AWD o mocy 313 KM (605 Nm), który od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,7 s, na pełnej baterii przejedzie z kolei 606 km. Średnie zużycie energii Koreańczycy określają na 20,4 kWh/100 km.

Tylko o 0,2 kWh/100 km prądu więcej ma potrzebować Hyundai Ioniq 9 AWD Performance, dysponujący dwoma silnikami o łącznej mocy 435 KM. W jego przypadku osiągi są już niemal sportowe (0-100 km/h w 5,2 s), ale zasięg wciąż wynosi 600 km.

Koreański SUV dysponuje 800-woltową architekturą elektryczną, dzięki czemu imponuje szybkością ładowania. Na słupku o mocy 350 kW wystarczą 24 minuty na nabicie akumulatora trakcyjnego w zakresie 10-80%.

Jaka cena?

Hyundai Ioniq 9 kosztuje od 299 900 zł za tylnonapędową odmianę RWD. AWD to wydatek przynajmniej 349 900 zł, a AWD Performance – 379 900 zł. Do wyboru są trzy warianty wyposażenia – Techiq (tylko RWD), Uniq (AWD) i Calligraphy (AWD i AWD Performance).

Ioniq 9 RWD Techiq zawiera m.in.:

  • 8 poduszek powietrznych
  • adaptacyjny tempomat
  • asystentów martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu
  • przednie i tylne czujniki parkowania
  • kamerę cofania
  • asystenta jazdy autostradowej
  • sampoziomujace zawieszenie tylne
  • pompę ciepła
  • system kondycjonowania baterii
  • reflektory LED
  • 19-calowe obręcze z lekkich stopów
  • dwa ekrany o przekątnej 12,3”
  • 3-strefową klimatyzację automatyczną
  • podgrzewane fotele z przodu
  • elektrycznie składane oparcia w drugim rzędzie
  • trzy rzędy foteli
  • automatyczną pokrywę bagażnika
  • wysuwane klamki zewnętrzne
  • 8 portów USB-C o mocy 100W
  • gniazdo do ładowania innych urządzeń (V2L, 3,6 kW)

Hyundai Ioniq 9: odmiany Uniq i Calligraphy

Odmiana Uniq jest bogatsza z kolei m.in. o 20-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory matrycowe, nagłośnienie Bose, skórzaną tapicerkę, ekran head-up, zestaw kamer dookoła nadwozia czy wentylowane fotele pierwszego i drugiego rzędu.

Wariant Calligraphy na tle poprzednich dwóch, dorzuca jeszcze 21-calowe felgi aluminiowe, tapicerkę skórzaną Nappa, panoramiczne okno dachowe czy lampę UV-C. Hyndai Ioniq 9 występuje w 10 różnych kolorach nadwozia. Standardowym jest brązowy perłowy, natomiast reszta wymaga dopłaty 6000 zł (kolory metalizowane i perłowe) lub 9000 zł (lakiery matowe).

Na największego SUV-a Hyundaia obowiązuje 5-letnia gwarancja fabryczna bez limitu przebiegu oraz 8-letnia na akumulator trakcyjny. Jest ona ograniczona do 160 000 km.

Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9