Mercedes-Benz zdetronizował Teslę. Chińczycy mocno się pną!

Z najnowszej publikacji Brand Finance wynika, że Mercedes-Benz wyprzedził Teslę, odzyskując tym samym pozycję najcenniejszej na świecie marki samochodowej. Chińskie marki mocno się pną, ale jeszcze nie awansowały do TOP 10 rankingu.
Zawirowania wokół szefa Tesli miały odzwierciedlenie w wartości marki (spadek o 12% do 58,3 mld dolarów). Tymczasem jak raportuje Brand Finance (firma zajmująca się wyceną marek), wartość koncernu Mercedes-Benz wzrosła o 1%, do 59,4 mld dolarów – informuje portal elektromobilni.pl.
Najcenniejsze marki: mocna konkurencja
Progres Mercedesa świadczy o jego dużym zaangażowaniu w utrzymanie statusu premium przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności operacyjnej i wskaźników finansowych. Warto zauważyć, że indeks siły marki wzrósł, odzwierciedlając solidne inwestycje w kapitał marki i wzrost zadowolenia klientów, co dodatkowo umocniło jej pozycję lidera w sektorze luksusowej motoryzacji (TUTAJ przeczytasz o Tesli Model S z przebiegiem 600 tys. km).
Jednak jak się wydaje Mercedes-Benz stoi przed wyzwaniami, szczególnie ze strony wschodzących konkurentów w przestrzeni samochodów elektrycznych.
„Spadek wartości marki Tesla jest interesujący w kontekście przemysłu motoryzacyjnego, który coraz bardziej koncentruje się na pojazdach elektrycznych. Warto jednak zauważyć, że jej siła utrzymuje się, co oznacza, że firma jest odporna na różnego rodzaju zawirowania. Ponadto wydaje się, że inni producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak BYD niebawem odczują znaczny wzrost wartości" – komentuje Alex Haigh, dyrektor zarządzający Brand Finance.
Wzrost w Chinach
Z rankingu wynika, że chiński sektor motoryzacyjny nadal rośnie, napędzany silnym globalnym zainteresowaniem autami na prąd, co napędza inwestycje i eksport. BYD jest najcenniejszą marką samochodową w Chinach, a jej wartość wzrosła o 20%, do 12,1 mld dolarów (TUTAJ przeczytasz o imponującym wyniku silnika Mercedesa w badaniu Green NCAP).
Globalnie chińskie marki samochodowe doświadczyły wahań wartości, jednak ich siła rośnie. Badania Brand Finance wykazało, że 19 z 22 chińskich marek przedstawionych w rankingu Brand Finance Automobiles 2024 poprawiło swoje wyniki. To pokazuje także innowacyjność i zdolność do rozwoju oraz adaptacji w rzeczywistości naznaczonej transformacją całego sektora samochodowego.
Natomiast najcenniejszą, czy jak kto woli najsilniejszą marką w obszarze Auto Components okazał się Bosch. Według badania Brand Finance marka wyceniana jest obecnie na 14,6 mld dolarów.