Mercedesy EQA i EQB. Wstęp do świata elektromobilności w nowej odsłonie. Ale to nie facelifting

Mercedes odświeżył swoje dwa najmniejsze elektryczne modele. I choć zmiany w EQA i EQB trudno nazwać faceliftingiem, oba auta zyskały nowe funkcjonalności.
Mercedes EQA, najmniejszy i tym samym najtańszy elektryk w gamie (223 500 zł), ma być wstępem do świata elektromobilności. Właśnie dlatego postawiono tutaj na nowoczesny design i parametry, które mają dawać sporo frajdy z jazdy.
Z hakiem na rowery
Z kolei większy Mercedes EQB ma zachwycać przestronnością i funkcjonalnością. Może pomieścić nawet siedmiu pasażerów, a od teraz w wersji pięcioosobowej może pociągnąć także przyczepę. Po raz pierwszy bowiem można do niego zamówić hak z systemem stabilizacji przyczepy. Niby niewielka zmiana, ale wymagała od konstruktorów wzmocnienia konstrukcji nadwozia. Maksymalny uciąg to 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).
I choć niewielu znajdzie się chętnych, by do EQB podpinać przyczepę, na hak będzie teraz można zamontować bagażnik rowerowy.
Oba elektryczne kompakty Mercedesa są za młode na facelifting. Zadebiutowały raptem w 2021 roku. Mercedes zdecydował się jednak wprowadzić kilka drobnych zmian, by poprawić wydajność i zasięg napędu elektrycznego.
Oba auta to typowe crossovery. Wysoka pozycja za kierownicą poprawia wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu oraz zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Pięciomiejscowy Mercedes EQA standardowo wyposażony jest w trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (40:20:40), a bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.
7 miejsc
Z kolei EQB potrafi pomieścić nawet siedmiu pasażerów. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Co ciekawe, pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom samochodów kombi średniej klasy.
Aby zwiększyć komfort jazdy, pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można w EQB regulować, a za dopłatą fotele mogą być przesuwane w zakresie 14 cm. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów.
Wydajniejszy napęd
Największe zmiany dotyczą jednak wydajności baterii, efektywności układu napędowego oraz architektury termicznej. Dzięki pompie ciepła, która montowana jest w standardzie, do ogrzewania wnętrza można wykorzystać ciepło odpadowe z napędu elektrycznego. Znacząco zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny.
Co więcej, wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów można klimatyzować jeszcze przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.
Mercedes EQA - wybrane dane techniczne:
Mercedes EQB - wybrane dane techniczne:




