Opel odświeżył Astrę. Na razie tylko w jednej wersji

Opel Astra w najnowszym wariancie oferuje wyższą moc i większy zasięg czysto elektryczny. Niemcy zarzekają się, że odmiana Plug-in Hybrid ich kompaktowego modelu ma kosztować tyle samo, co do tej pory. Przynajmniej na rynku niemieckim.
- Nowy Opel Astra Plug-in Hybrid otrzymał zastrzyk mocy i… zasięgu.
- Teraz jego napęd wytwarza 196 KM i oferuje 83 km na samym prądzie.
- Odświeżona Astra Plug-in Hybrid w Polsce zadebiutuje jesienią bieżącego roku.
Opel Astra L to bez dwóch zdań udany samochód, choć w żaden sposób nie przełomowy. W naszym teście 130-konnej odmiany przekonał do siebie solidnym i bezpiecznym prowadzeniem, całkiem przyjemnie wykończoną kabiną, dobrymi osiągami czy niewygórowanym apetytem na paliwo.
Opel Astra w Polsce nie jest bestsellerem, ale w Niemczech w sierpniu poprzedniego roku to auto pod względem sprzedaży wyprzedziło Volkswagena Golfa. W rezultacie po raz pierwszy od 32 lat kompaktowy model z Russelsheim pozostawił w tyle kompakta z Wolfsburga.
Nowy Opel Astra Plug-in Hybrid: zastrzyk 16 KM
Teraz Opel Astra stał się jeszcze atrakcyjniejszy. To zasługa wprowadzenia odnowionego wariantu Plug-in Hybrid. Zarówno do 5-drzwiowego hatchbacka, jak i do modelu kombi, zwanego Sports Tourer.
W stosunku do wcześniej stosowanej wersji, napęd plug-in otrzymał dodatkowe 16 KM i oferuje teraz 196 KM (360 Nm). Moc 1,6-litrowej, 4-cylindrowej, turbodoładowanej jednostki napędowej nadal wynosi 150 KM.
Za to silnik elektryczny generuje teraz 125 zamiast 110 KM. Przy okazji modernizacji zwiększono również pojemność akumulatora trakcyjnego – z 12,4 do 17,2 kWh. Przekłada się to na dodanie do zasięgu elektrycznego 26 km, dzięki czemu wynosi on teraz 83 km.
Z nową przekładnią
Kolejna zmiana w Oplu Astrze Plug-in Hybrid to nowa, zelektryfikowana, 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. W stosunku do hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną dysponuje ona dodatkowym biegiem i została zoptymalizowana pod kątem wyższych osiągów.
Nowy Opel Astra Plug-in Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza teraz w 7,6 s (7,7 s w ST) i uzyskuje prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie energii elektrycznej zamyka się w 12,7-13,1 kWh/100 km, a zapotrzebowanie na paliwo – 2,2-2,4 l/100 km.
Opel Astra w standardzie ma oferować liczne nowoczesne elementy, poprawiające komfort jego użytkowania.
„Obejmują one m.in. multimedialny system informacyjno-rozrywkowy z dziesięciocalowym kolorowym ekranem dotykowym i wyświetlaczem informacji dla kierowcy, bezprzewodową integrację ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto, a także system bezkluczykowego uruchamiania” – informuje Opel.
Nowy Opel Astra Plug-in Hybrid: kiedy w sprzedaży, jaka cena?
Do Polski nowy Opel Astra Plug-in Hybrid zawita jesienią bieżącego roku. W Niemczech sprzedaż tego samochodu właśnie wystartowała.
Jego ceny rozpoczynają się z pułapu 38 460 euro (ok. 165 000 zł) za hatchbacka i 39 960 euro (ok. 171 000 zł) za Sports Tourera.





