Omoda 9 już za 1699 zł miesięcznie i w promocji. Z kim nad Wisłą rywalizuje to auto?

Omoda 9 Super Hybrid to SUV klasy średniej o niespotykanej mocy swojego hybrydowego układu napędowego, absolutnie kompletnym wyposażeniu seryjnym i w zaskakującej cenie. Teraz Chińczycy ogłosili pakiet prezentowy dla pierwszych 500 osób, które zdecydują się na to auto oraz ujawnili warunki finansowania.
- Wystartowała sprzedaż Omody 9 Super Hybrid.
- 537-konny SUV z napędem PHEV kosztuje 219 900 zł.
- Pierwszych 500 klientów, którzy zdecydują się na to auto czeka specjalny upominek.
Omoda 9 to jedna z gwiazd tegorocznych targów motoryzacyjnych w Poznaniu i auto, w którym pojedynczy koń mechaniczny okazuje się jednym z najtańszych na rynku. Kosztuje 219 900 zł, co oznacza, że za „czworonoga” zapłacimy raptem 409 zł.
Omodę 9 Super Hybrid można już zamawiać. Dla pierwszych 500 osób, które zdecydują się w Polsce na to auto przewidziano specjalny upominek. Promocja trwa od 8 do 30 maja bieżącego roku.
W jej ramach każdy z nowych właścicieli „dziewiątki” może liczyć na „ekskluzywny brelok z kluczykiem, kartę NFC, elegancki uchwyt na kartę NFC oraz designerski odświeżacz powietrza” – informuje polski importer tego auta.
Ale to nie wszystko. Równolegle Omoda 9 Super Hybrid będzie dostępna w leasingu ze stałą ratą od 1699 zł netto dla klientów biznesowych. W przypadku indywidualnych miesięcznie będą oni musieli zapłacić 1699 zł brutto w pożyczce Flex Pay.
Dodatkowo oferta obejmuje także możliwość pozostawienia pojazdu po zakończeniu umowy oraz korzystania z serwisów door-to-door.
TUTAJ poznasz wyniki najnowszego rankingu jakości i niezawodność aut z Chin.
Omoda 9 Super Hybrid: imponujący zasięg
Model 9 Super Hybrid to flagowy SUV Omody. Mierzy 477 cm długości, 192 cm szerokości oraz 167 cm wysokości. Standardowo porusza się na 20-calowych obręczach aluminiowych i jest pomalowany jednym z czterech metalizowanych kolorów do wyboru. Czyli czarnym, białym, srebrnym oraz zielonym. Szary lakier matowy kosztuje 5000 zł.
Najciekawszym elementem tego chińskiego SUV-a jest jego układ napędowy. Składają się na niego 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 143 KM (215 Nm), wyróżniająca się wysoką sprawnością cieplną na poziomie 44,5%, oraz trzy silniki elektryczne.
Dwa z nich znalazły się z przodu, a jeden – przy tylnej osi. Ten ostatni odpowiada za wprawianie w ruch tylnych kół. Łącznie hybrydowy układ napędowy Omody 9 dysponuje 537 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s.
Uzupełniają go 3-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów oraz akumulator trakcyjny o pojemności 34,46 kWh. Pozwala on pokonać 145 km bez korzystania z silnika spalinowego, a po wyczerpaniu można go naładować prądem stałym z mocą 70 kW (30-80% w ok. 25 min).
Łączny zasięg Omody Super Hybrid wynosi 1100 km. Średnie zużycie paliwa producent określa na 7 l/100 km.
TUTAJ dowiesz się, jak jeździ Jaecoo 7 Super Hybrid.
Znakomite wyposażenie seryjne
Najnowsze dziecko Chińczyków standardowo korzysta z zawieszenia adaptacyjnego i napędu 4x4. Ten ostatni oferuje 6 trybów jazdy do wyboru. Mają one dbać przede wszystkim o optymalną trakcję na każdego rodzaju nawierzchni.
Standardowo w Omodzie 9 Super Hybrid znajdziemy również m.in. 8 poduszek powietrznych, adaptacyjne reflektory LED, aktywny tempomat, utrzymywanie na pasie ruchu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy dwustrefową klimatyzację automatyczną.
W kokpicie zastosowano dwa panoramiczne ekrany o przekątnej 12,3”, z których centralny zapewnia m.in. bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay czy obsługę głosową, opartą na sztucznej inteligencji. Wywołuje się ją hasłem Hello Omoda. Pozwala ona m.in. na otwarcie dachu panoramicznego o powierzchni 1,3 m2 czy ustawienie klimatyzacji.
Pasażerów Omody 9 Super Hybrid z pewnością ucieszą dwie ładowarki bezprzewodowe (chłodzone) do smartfonów, podłokietnik z chłodzonym schowkiem czy rozbudowane oświetlenie nastrojowe, oferujące wybór spośród 256 kolorów.
„Jednym z elementów wyróżniających Omodę 9 Super Hybrid jest 50-calowy ekran przezierny AR-HUD z projekcją obrazu wirtualnego. W czasie rzeczywistym na szybie pojazdu może wyświetlić m.in. wskazówki z systemu nawigacji, ostrzec przed opuszczeniem pasa ruchu lub zagrożeniem” – czytamy w informacji prasowej.
Bez dwóch zdań wyposażenie tego SUV-a z Państwa Środka jest praktycznie kompletne. Obejmuje również m.in. 14-głośnikowy zestaw audio Sony (głośniki m.in. w zagłówkach), elektrycznie ustawiane fotele z funkcją masażu i podgrzewania czy elektrycznie sterowaną kanapę.
TUTAJ przeczytasz megatest Omody 5.
Omoda 9 Super Hybrid: potencjalni rywale
Za cenę Omody 9, wynoszącą 219 900 zł, ciężko o drugi równie mocny i równie dobrze wyposażony samochód. Oto potencjalni rywale tego SUV-a:
- BYD Seal U DM-i (323 KM, bateriia 18,3 kWh, 70 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 5,9 s) – 209 900 zł
- Hyundai Santa FE Plug-In Hybrid (256 KM, bateria 13,8 kWh, 65 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 9,3 s) – od 232 900 zł
- Kia Sorento PHEV (253 KM, bateria 13,8 kWh, 55 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 8,8 s) – 245 900 zł
- Lexus NX 450h+ (309 KM, bateria 18,1 kWh, 68 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 6,3 s) – 275 700 zł
- Mazda CX-60 PHEV (327 KM, bateria 17,8 kWh, 63 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 5,8 s) – 269 200 zł
- Skoda Kodiaq PHEV (204 KM, bateria 19,7 kWh, 123 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 8,4 s) – 191 000 zł
- Volvo XC60 PHEV (455 KM, bateria 19,0 kWh, 82 km średniego zasięgu na prądzie, 0-100 km/h w 4,9 s) – 279 900 zł














