
Strefa Marek OTOMOTO
BAIC

BAIC BJ30 to hybrydowy SUV, który nie boi się terenu
W polskiej gamie marki BAIC znaleźć można zarówno SUV-y (modele 3, 5 oraz 7), jak i oparte o ramę nośną samochody terenowe z serii BJ. Z kolei BJ30 to propozycja łącząca oba światy. Czym wyróżnia się to auto?
BAIC w modelu BJ30 postanowił dokonać niemożliwego. Czyli połączyć w jednym aucie zalety wszystkich swoich modeli. Konstruktorzy dorzucili też coś ekstra – niedostępny w innych samochodach tej marki napęd hybrydowy.
Efekt? Wygodny SUV o terenowym zacięciu, który nie dość, że świetnie sprawdzi się w codziennej eksploatacji, to jeszcze bez obaw można nim wyruszyć na weekendową (lub dłuższą) wyprawę.
Sprawdźmy, czy BAIC BJ30 to najlepsza propozycja dla aktywnych.
Kompetencje przygodowe
Choć w Polsce BAIC jest znany przede wszystkim z nowoczesnych SUV-ów, to jednak firma ta szczyci się też bogatą, 70-letnią tradycją konstruowania samochodów terenowych.
Jak już wspomnieliśmy, BJ30 łączy oba te światy. Z pierwszego pochodzi m.in. charakterystyczne dla modeli typy SUV samonośne nadwozie. Mierzy ono 4730 mm długości przy rozstawie osi na poziomie 2820 mm.
Jednak stylizacja tego samochodu zapatrzona jest już w typowo terenowe – bo oparte na ramie – modele BJ40 oraz BJ60. Mamy tu więc masywną rzeźbę nadwozia czy charakterystyczny projekt pasa przedniego z 5-segmentowym grillem.
Krótko mówiąc, BAIC BJ30 zapowiada prawdziwie przygodowy charakter. I w rzeczy samej, to propozycja stworzona z myślą o osobach ceniących aktywny wypoczynek, szczególnie ten realizowany na łonie natury.
Dzięki innowacyjnemu napędowi na 4 koła z elektronicznym układem sterowania, BAIC będzie niezastąpionym towarzyszem odkrywania uroków świata poza utwardzonymi szlakami.
Co potrafi w terenie?
Auto dysponuje solidnymi kątami natarcia (24,5°), zejścia (30°) oraz rampowym (21°). Z kolei prześwit przy pełnym obciążeniu to 215 mm, a głębokość brodzenia – 450 mm. To świetne parametry, jak na samochód z nadwoziem samonośnym.
Taka konstrukcja ma też inne zalety. Na asfalcie sprawdza się znacznie lepiej od klasycznych terenówek z ramą, a dodatkowo pozwala na wygospodarowanie większej ilości miejsca w kabinie przy zbliżonych rozmiarach zewnętrznych.
Inżynierowie BAIC-a wykorzystali dodatkową przestrzeń m.in. na stworzenie komfortowych warunków do spania w kabinie. Przednie fotele oraz kanapę można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię, idealną do drzemkę lub noclegu z dala od cywilizacji.
A skoro już będziemy na łonie natury, z dala od sztucznych świateł miasta, nic nie stanie na przeszkodzie, by przed zapadnięciem w sen podziwiać rozgwieżdżone niebo przez panoramiczny szklany dach o powierzchni 1,05 m2.
Z kolei śniadanie będzie można przygotować wykorzystując ukryty w bagażniku stolik kempingowy. A to tylko kilka z inteligentnych rozwiązań, które czynią z BJ30 idealną propozycję dla odkrywców i podróżników.
Hybrydowy układ napędowy
Pokonywaniu dalekich odległości sprzyja też aksamitna praca wydajnego układu napędowego. BAIC BJ30 jest wprawiany w ruch przez napęd hybrydowy, składający się z 1,5-litrowej jednostki benzynowej i dwóch silników elektrycznych. Jeden z nich umieszczono przy przedniej, a drugi przy tylnej.
Moc systemowa tego zestawu to 280 KM, co zapewnia więcej niż satysfakcjonujące osiągi. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h BAIC BJ30 potrzebuje 6,9 s.
Układ napędowy może pracować w 1 z 6 trybów, a do prędkości 70 km/h możliwa jest jazda wyłącznie na prądzie, który gromadzony jest w baterii trakcyjnej o pojemności 1,67 kWh.
BAIC BJ30 standardowo wyposażony jest w napęd na 4 koła, dostosowujący się do sytuacji drogowej. Gdy zajdzie taka potrzeba, może rozdzielać moment obrotowy po równo między przednią i tylną oś.
Z kolei w czasie podróży w sprzyjających warunkach, 100% momentu obrotowego trafia do przednich kół, co pomaga utrzymać w ryzach zużycie paliwa.
Luksusowe wyposażenie
BAIC BJ30, jak każdy model tej chińskiej marki, rozpieszcza wyposażeniem. Standardem są tu m.in. reflektory LED, 19-calowe felgi aluminiowe czy komplet systemów wspierających bezpieczeństwo.
Na liście wyposażenia znalazły się też podgrzewane i wentylowane fotele, ładowarka indukcyjna o mocy 50W czy elektrycznie otwierane drzwi bagażnika.
Nie zabrakło też zestawu kamer 360°, gniazda 230 V w bagażniku czy dwóch ekranów. Pierwszy z nich ma przekątną 10,25 cala i wyświetla cyfrowe zegary, z kolei do obsługi systemu multimedialnego wykorzystujemy 14,6-calowy wyświetlacz umieszczony w centrum deski rozdzielczej.
Tak wyposażony BAIC BJ30 został wyceniony na 184 900 zł. Pełną ofertę autoryzowanych dealerów marki znajdziesz na stronie baic.otomoto.pl.