Strefa Marek OTOMOTO

Peugeot

27 sierpnia 2025

Nowy Peugeot 408 – jedyny w swoim rodzaju

To oryginalny fastback o unikalnym wyglądzie i zaawansowanej technologii, który oferuje szeroki wybór układów napędowych w cenie od 149 350 zł. Czym jeszcze przekonuje do siebie Nowy Peugeot 408?

Choć Nowy Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim swoim niepowtarzalnym wyglądem, to ta nietuzinkowa forma wypełniona jest pożądaną przez klientów treścią. W końcu to francuskie auto oferowane jest w wariantach hybrydowych oraz czysto elektrycznym. Każdy z nich zapewnia satysfakcjonujące osiągi i wyjątkową przyjemność z jazdy.

Tę ostatnią potęguje bogate wyposażenie z zakresu komfortu, które uzupełniono pełną paletą systemów wspierających bezpieczeństwo podróży. Przyjrzyjmy się bliżej Nowemu Peugeot 408.

Nieszablonowe nadwozie

Opisując to auto trudno przejść obojętnie obok jego karoserii. Jednak awangardowa stylizacja nie wyczerpuje zalet płynących z zastosowania nadwozia typu fastback. Łączy ono w sobie elegancję klasycznej formy z uniwersalnością modnych SUV-ów.

Tę ostatnią samochód zawdzięcza sporemu prześwitowi, który ułatwia manewrowanie w wypełnionej wysokimi krawężnikami miejskiej dżungli. Nowy Peugeot 408 mierzy 469 cm długości i 186 cm szerokości, przy 279 cm rozstawu osi. Jednak tym co naprawdę wyróżnia auto na tle innych współczesnych samochodów jest jego niska sylwetka. Nieduża wysokość (148 cm) nadaje francuskiemu fastbackowi dużo sportowego charakteru.

A to wszystko przy zachowaniu nad wyraz funkcjonalnej kabiny. W bagażniku Nowy Peugeot 408 pomieści od 454 l do 536 l (w zależności od wersji oraz wyposażenia).

Mimo swojego oryginalnego wyglądu, Nowy Peugeot 408 zachował rodzinne podobieństwo do pozostałych modeli tej marki. Zawdzięcza to przede wszystkim rysunkowi przedniej części nadwozia, w której na pierwszy plan wybijają się charakterystyczne dla samochodów Peugeot reflektory ze światłami do jazdy dziennej przywodzącymi na myśl lwie pazury.

Opadająca linia dachu nadaje autu dynamicznego charakteru, a punkt kulminacyjny stanowi elegancko zaprojektowany tył. Wszystko to sprawia, że obok Nowego Peugeot 408 nie sposób przejść obojętnie – jednak o tym najlepiej przekonać się na osobiście i zobaczyć to auto na własne oczy.

Co we wnętrzu?

Wnętrze nawiązuje do głównych motywów stylizacji nadwozia, co oznacza, że również w kabinie elegancja łączy się ze sportowym temperamentem. Kompaktowa kierownica o nieco kwadratowym kształcie od lat stanowi znak rozpoznawczy aut Peugeot – nie mogło więc zabraknąć jej w Nowym Peugeot 408. Nad nią góruje ekran wirtualnych zegarów. W wersjach z cyfrowym wyświetlaczem 3D może on prezentować dane na dwóch poziomach – bliżej lub dalej oczu kierowcy.

Kolejny wyświetlacz znalazł się w centrum deski rozdzielczej. To i-Cockpit, który służy do obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego. Nie jest to jednak Panoramic i-Cockpit. znany z innych modeli marki.

O odpowiednie wrażenia akustyczne może zadbać system nagłośnienia Focal Premium Hi-Fi. Składa się z 10 głośników, subwoofera oraz 12-kanałowego wzmacniacza o mocy 690 W.

W Nowym Peugeot 408 nie zabrakło też systemu zarządzania jakością powietrza Clean Cabin (opcja dla wariantu GT). Monitoruje on zanieczyszczenia zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz auta. Gdy zajdzie taka potrzeba, w zaledwie kilka minut oczyści powietrze w kabinie Nowego Peugeot 408 za pośrednictwem wysokowydajnego filtra.

Co pod maską?

Peugeot oferuje w nowym 408 warianty hybrydowe (w tym plug-in) i elektryczne. Najtańsza hybryda składa się z 1,2-litrowej jednostki benzynowej połączonej z silnikiem elektrycznym. Moc systemowa układu to 145 KM, a zapotrzebowanie na paliwo wynosi 5,1-5,2 l/100 km (cykl średni WLTP).

Odmiana hybrydowa plug-in jest znacząco oszczędniejsza i zużywa zaledwie 0,9-1,1 l benzyny na każde 100 km. Warunek jest jeden – naładowany akumulator trakcyjny. Ma on pojemność 14,6 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 84 km w trybie czysto elektrycznym. W mieście bez ładowania można przejechać nawet 98 km. Jednak gdy prądu zabraknie, a w pobliżu nie ma żadnej ładowarki, do dyspozycji pozostaje 1,6-litrowy silnik spalinowy. Moc systemowa układu to 225 KM.

Nieco mniej, bo 210 KM, oferuje wariant elektryczny. Wykorzystuje on baterię o pojemności 58 kWh, która zapewnia nawet 453 km zasięgu (WLTP). Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 120 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii od 20 do 80% pojemności akumulatora zajmuje 30 minut.

Wyposażenie i ceny

Nowy Peugeot 408 dostępny jest w 3 wersjach wyposażenia Allure, Business i GT.

Nowy Peugeot 408 Allure

W skład standardowego wyposażenia francuskiego fastbacka wchodzą m.in.

  • reflektory LED
  • automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
  • bezprzewodowa łączność ze smartfonami Android Auto / Apple Car Play
  • 10-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów
  • 10-calowy ekran centralny
  • tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go
  • kamera cofania i tylne czujniki parkowania
  • 17-calowe felgi aluminiowe (wariant Hybird 145)
  • 19-calowe felgi aluminiowe (warianty Plug-In Hybrid oraz w pełni elektryczne)

Nowy Peugeot 408 Business

Odmiana Business do wyposażenia standardowego dodaje m.in.

  • przednie czujniki parkowania
  • zestaw czterech kamer zapewniających widok 360 stopni wokół pojazdu
  • system monitorowania martwego pola
  • przyciski i-Toggles
  • nawigację satelitarną
  • bezprzewodową ładowarkę do telefonu

Nowy Peugeot 408 GT

Wariant GT rozszerza tę listę m.in. o:

  • przednie czujniki parkowania
  • system utrzymania na pasie ruchu
  • reflektory matrycowe
  • podgrzewaną, obszytą skórą kierownicę
  • oświetlenie nastrojowe w kabinie
  • 19-calowe felgi aluminiowe
Advertisement