
Strefa Marek OTOMOTO
Peugeot

Nowy PEUGEOT 308 już w Polsce. Co się zmieniło i ile kosztuje?
PEUGEOT właśnie otworzył nad Wisłą zamówienia na odświeżone 308. Kompakt z lwem na masce po czterech latach obecności na rynku przeszedł modernizację, która przynosi dużo więcej niż tylko kosmetyczne zmiany. Odświeżony design, nowe technologie i dłuższy zasięg w zelektryfikowanych wersjach to tylko część tego, co przygotowali Francuzi.
Nowy PEUGEOT 308 to jedna z ostatnich klasycznych propozycji w segmencie kompaktów. To również auto, które łączy nowoczesność z szeroką gamą napędów – od wysokoprężnego, przez hybrydy (w tym plug-in), aż po wersję w pełni elektryczną.
W ofercie znajdują się zarówno hatchback, jak i kombi. Drugi z nich, poza dodatkowymi 17 cm pomiędzy zderzakami (437 wobec 464 cm długości), zapewnia bagażnik o pojemności 467-599 l (w zależności od rodzaju napędu). W odmianie z krótszym nadwoziem to 314-412 l.
Jeszcze atrakcyjniejszy wygląd
Nowa „trzystaósemka” wraz z ostatnią modernizacją zyskała przede wszystkim na stylu i wyrazistości. Największa zmiana dotyczy przodu. Tutaj pojawiły się nowa osłona chłodnicy z podświetlanym logo PEUGEOT, a zamiast dotychczasowych „świetlnych kłów” zastosowano trzy segmenty LED-ów, nawiązujące do lwich pazurów.
W gamie kolorów zadebiutowały dwa nowe odcienie – Lagoa i Ingaro – a oferta obręczy aluminiowych obejmuje nowe wzory. W wersjach GT oraz GT Exclusive pojawiają się dodatkowo czarne wykończenia, poszerzone progi i sportowe akcenty.
We wnętrzu zmiany są mniej rozległe. Dotyczą przede wszystkim nowej grafiki cyfrowych zegarów z efektem 3D, ulepszonego interfejsu systemu multimedialnego oraz dopracowanych paneli i-Toggles. Czyli dotykowych skrótów do najczęściej używanych funkcji.
Całości dopełniają świeże materiały wykończeniowe, w tym Alcantara i tkanina Texa.
Większy zasięg na prądzie
Modernizacja nie ominęła układów napędowych. Elektryczna wersja, zwana e-308, zachowała silnik o mocy 156 KM, ale otrzymała nową baterię trakcyjną o pojemności 58,4 kWh. Dzięki temu zabiegowi jej zasięg wzrósł o 34 km i wynosi obecnie 450 km, zgodnie z cyklem WLTP.
Ceny e-308 zaczynają się od 164 200 zł za hatchbacka i 169 200 zł za wariant kombi. Auto oferuje funkcję V2L (Vehicle-to-Load), dzięki której może zasilać zewnętrzne urządzenia elektryczne – np. laptopa czy ekspres do kawy.
Hybryda plug-in łączy 4-cylindrową jednostkę benzynową 1.6 (150 KM) z silnikiem elektrycznym (125 KM), co daje 195 KM mocy systemowej. Nowy akumulator trakcyjny o pojemności 17,2 kWh pozwala przejechać nawet 85 km w trybie elektrycznym. PEUGEOT przyczepia do takiego auta metkę z kwotą 148 900 zł (153 900 zł w przypadku kombi).
Bilet wstępu do świata PEUGEOT 308
W ofercie pozostała też klasyczna hybryda o mocy 145 KM, łącząca jednostkę 1.2 z silnikiem elektrycznym, umieszczonym w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Cena? Od 125 900 zł za hatchbacka i 130 900 zł za kombi.
Dla kierowców pokonujących długie trasy PEUGEOT nadal oferuje turbodiesla 1.5 BlueHDi, wytwarzającego 130 KM i współpracującego z 8-biegowym automatem. Jego produkcja ruszy w 2026 roku.
Za wysokoprężne 308 trzeba zapłacić 126 500 zł w przypadku hatchbacka i 131 500 zł za odmianę uniwersalną
Bogato wyposażenie już w podstawie
Nowy PEUGEOT 308 oferuje pięć poziomów wyposażenia: Style, Business Allure, GT i GT Exclusive. Już podstawowy z nich, czyli Style, wyróżnia się solidną specyfikacją. Zawiera m.in. reflektory Full LED z automatycznym przełączaniem świateł, 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowy zestaw wskaźników (10”), 10-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowymi Apple CarPlay i Android Auto, czy adaptacyjny tempomat.
W standardzie są również: bezkluczykowe uruchamianie, elektryczny hamulec postojowy i komplet nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Business dokłada do tego m.in. kamerę HD, rozszerzoną nawigację, czy przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.
W Allure otrzymujemy większe felgi (17”), tapicerkę Tremezzo, a więc z elementami ze skóry ekologicznej, dodatkowe porty USB-C i nawiewy na kanapę.
GT i GT Exclusive to już praktycznie wyposażenie typowe dla modeli klasy premium. Znajdziemy tutaj m.in. reflektory Matrix LED, 18-calowe felgi, fotele AGR z funkcją masażu, nagłośnienie Focal o mocy 690 W, system Clean Cabin dbający o jakość powietrza, a także funkcje półautonomicznej jazdy w ramach Drive Assist Plus.
Nawet 8 lat gwarancji
PEUGEOT 308 jest objęty 2-letnią gwarancją mechaniczną, którą można przedłużyć nawet do 8 lat lub 160 tys. km w programie Peugeot Care. Dotyczy on jednak wyłącznie odmian na prąd.
Dzięki bogatszemu wyposażeniu, większym zasięgom i nowoczesnym detalom, nowy PEUGEOT 308 bez dwóch zdań ma szansę umocnić swoją pozycję jednego z najbardziej stylowych i wszechstronnych kompaktów na rynku.
To świetna oferta zarówno dla tradycjonalistów, jak i dla kierowców, którzy stawiają na nowoczesne źródła napędu.











