Strefa Marek OTOMOTO

Peugeot

4 listopada 2025

Nowy PEUGEOT 308 już w Polsce. Co się zmieniło i ile kosztuje?

PEUGEOT właśnie otworzył nad Wisłą zamówienia na odświeżone 308. Kompakt z lwem na masce po czterech latach obecności na rynku przeszedł modernizację, która przynosi dużo więcej niż tylko kosmetyczne zmiany. Odświeżony design, nowe technologie i dłuższy zasięg w zelektryfikowanych wersjach to tylko część tego, co przygotowali Francuzi.

Nowy PEUGEOT 308 to jedna z ostatnich klasycznych propozycji w segmencie kompaktów. To również auto, które łączy nowoczesność z szeroką gamą napędów – od wysokoprężnego, przez hybrydy (w tym plug-in), aż po wersję w pełni elektryczną.

W ofercie znajdują się zarówno hatchback, jak i kombi. Drugi z nich, poza dodatkowymi 17 cm pomiędzy zderzakami (437 wobec 464 cm długości), zapewnia bagażnik o pojemności 467-599 l (w zależności od rodzaju napędu). W odmianie z krótszym nadwoziem to 314-412 l.

Jeszcze atrakcyjniejszy wygląd

Nowa „trzystaósemka” wraz z ostatnią modernizacją zyskała przede wszystkim na stylu i wyrazistości. Największa zmiana dotyczy przodu. Tutaj pojawiły się nowa osłona chłodnicy z podświetlanym logo PEUGEOT, a zamiast dotychczasowych „świetlnych kłów” zastosowano trzy segmenty LED-ów, nawiązujące do lwich pazurów.

W gamie kolorów zadebiutowały dwa nowe odcienie – Lagoa i Ingaro – a oferta obręczy aluminiowych obejmuje nowe wzory. W wersjach GT oraz GT Exclusive pojawiają się dodatkowo czarne wykończenia, poszerzone progi i sportowe akcenty.

We wnętrzu zmiany są mniej rozległe. Dotyczą przede wszystkim nowej grafiki cyfrowych zegarów z efektem 3D, ulepszonego interfejsu systemu multimedialnego oraz dopracowanych paneli i-Toggles. Czyli dotykowych skrótów do najczęściej używanych funkcji.

Całości dopełniają świeże materiały wykończeniowe, w tym Alcantara i tkanina Texa.

Większy zasięg na prądzie

Modernizacja nie ominęła układów napędowych. Elektryczna wersja, zwana e-308, zachowała silnik o mocy 156 KM, ale otrzymała nową baterię trakcyjną o pojemności 58,4 kWh. Dzięki temu zabiegowi jej zasięg wzrósł o 34 km i wynosi obecnie 450 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Ceny e-308 zaczynają się od 164 200 zł za hatchbacka i 169 200 zł za wariant kombi. Auto oferuje funkcję V2L (Vehicle-to-Load), dzięki której może zasilać zewnętrzne urządzenia elektryczne – np. laptopa czy ekspres do kawy.

Hybryda plug-in łączy 4-cylindrową jednostkę benzynową 1.6 (150 KM) z silnikiem elektrycznym (125 KM), co daje 195 KM mocy systemowej. Nowy akumulator trakcyjny o pojemności 17,2 kWh pozwala przejechać nawet 85 km w trybie elektrycznym. PEUGEOT przyczepia do takiego auta metkę z kwotą 148 900 zł (153 900 zł w przypadku kombi).

Bilet wstępu do świata PEUGEOT 308

W ofercie pozostała też klasyczna hybryda o mocy 145 KM, łącząca jednostkę 1.2 z silnikiem elektrycznym, umieszczonym w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Cena? Od 125 900 zł za hatchbacka i 130 900 zł za kombi.

Dla kierowców pokonujących długie trasy PEUGEOT nadal oferuje turbodiesla 1.5 BlueHDi, wytwarzającego 130 KM i współpracującego z 8-biegowym automatem. Jego produkcja ruszy w 2026 roku.

Za wysokoprężne 308 trzeba zapłacić 126 500 zł w przypadku hatchbacka i 131 500 zł za odmianę uniwersalną

Bogato wyposażenie już w podstawie

Nowy PEUGEOT 308 oferuje pięć poziomów wyposażenia: Style, Business Allure, GT i GT Exclusive. Już podstawowy z nich, czyli Style, wyróżnia się solidną specyfikacją. Zawiera m.in. reflektory Full LED z automatycznym przełączaniem świateł, 16-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowy zestaw wskaźników (10”), 10-calowy ekran dotykowy z bezprzewodowymi Apple CarPlay i Android Auto, czy adaptacyjny tempomat.

W standardzie są również: bezkluczykowe uruchamianie, elektryczny hamulec postojowy i komplet nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. Business dokłada do tego m.in. kamerę HD, rozszerzoną nawigację, czy przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.

W Allure otrzymujemy większe felgi (17”), tapicerkę Tremezzo, a więc z elementami ze skóry ekologicznej, dodatkowe porty USB-C i nawiewy na kanapę.

GT i GT Exclusive to już praktycznie wyposażenie typowe dla modeli klasy premium. Znajdziemy tutaj m.in. reflektory Matrix LED, 18-calowe felgi, fotele AGR z funkcją masażu, nagłośnienie Focal o mocy 690 W, system Clean Cabin dbający o jakość powietrza, a także funkcje półautonomicznej jazdy w ramach Drive Assist Plus.

Nawet 8 lat gwarancji

PEUGEOT 308 jest objęty 2-letnią gwarancją mechaniczną, którą można przedłużyć nawet do 8 lat lub 160 tys. km w programie Peugeot Care. Dotyczy on jednak wyłącznie odmian na prąd.

Dzięki bogatszemu wyposażeniu, większym zasięgom i nowoczesnym detalom, nowy PEUGEOT 308 bez dwóch zdań ma szansę umocnić swoją pozycję jednego z najbardziej stylowych i wszechstronnych kompaktów na rynku.

To świetna oferta zarówno dla tradycjonalistów, jak i dla kierowców, którzy stawiają na nowoczesne źródła napędu.

Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Peugeot E-3008
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026
Nowy Peugeot 308 2026