
Strefa Marek OTOMOTO
Peugeot

Nowy Peugeot e-208 GTi – legenda 205 GTi powraca w elektrycznej odsłonie
Nowy Peugeot e-208 GTi to elektryczny hot-hatch, który w subtelny sposób nawiązuje do legendarnego modelu 205 GTi. Jednocześnie śmiało patrzy w przyszłość. Zwinna, muskularna sylwetka, sportowe detale i osiągi na poziomie 5,7 s do „setki” sprawiają, że mamy do czynienia z samochodem, który sam ma szansę zostać ikoną.
Małe, szybkie i pełne charakteru – takie były legendarne modele Peugeot GTi. W latach 80. i 90. XX w. serca kierowców podbiła zwłaszcza „205-ka”, która przy względnie prostej konstrukcji zapewniała ogromną dawkę sportowych emocji. Dziś historia zatacza koło – symbolem nowej ery marki ma szansę zostać e-208 GTi. Czyli elektryczny hot hatch, który przenosi sportowe DNA marki w przyszłość.
Alain Favey, dyrektor generalny Peugeot, podkreśla, że nowy e-208 GTi to duży przełom. No i kolejny ważny rozdział w historii kultowego GTi. To połączenie bogatego dziedzictwa z nowoczesnymi technologiami, osiągami i wrażeniami z jazdy, które zawsze były znakiem rozpoznawczym marki.
Z kolei Jean-Marc Finot, starszy wiceprezes Stellantis Motorsport, dodaje, że nowy Peugeot e-208 GTi czerpie z bogatego dorobku wyścigowego, w tym sukcesów w rajdach i aktualnych osiągnięć w World Endurance Championship.
Peugeot e-208 GTi, czyli prawie 300 KM i niecałe 6 sekund do „setki”
Silnik elektryczny Peugeot e-208 GTi generuje aż 280 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 5,7 s, a zasięg na jednym ładowaniu sięga 350 km. Takie osiągi jeszcze niedawno były domeną sportowych modeli benzynowych z ogromnymi silnikami. Dziś dostępne są w nowoczesnym, zeroemisyjnym hatchbacku.
Stylistyka? Także i tu e-208 GTi nawiązuje do sportowego dziedzictwa marki. Obniżona, muskularna sylwetka podkreśla dynamiczny charakter, a czerwone dywaniki i kubełkowe fotele wykończone alcantarą nadają wnętrzu rasowego klimatu.
Kierowca ma przed sobą kompaktową kierownicę obszytą połączeniem alcantary i perforowanej skóry. Każdy detal podkreśla, że Peugeot e-208 GTi został ukształtowany przez swoje sportowe dziedzictwo, a nie jedynie zaprojektowany od nowa.
Elektryczny napęd stworzony dla sportu
Ale żeby nie było – sportowy charakter w pełni elektrycznego Peugeot e-208 GTi to nie tylko kwestia mocy. Napęd elektryczny oferuje błyskawiczną reakcję na gaz i pełen moment obrotowy dostępny od samego startu.
Dodatkowo korzystny rozkład masy, który uzyskano dzięki umieszczeniu baterii nisko w podłodze, poprawia stabilność i prowadzenie w zakrętach. To połączenie sprawia, że e-208 GTi nie tylko nawiązuje do tradycji sportowych Peugeotów, ale także wykorzystuje potencjał nowoczesnej technologii.
Dla wielu kierowców Peugeot 205 GTi był synonimem marzeń o dynamicznej, emocjonującej jeździe. Teraz ta filozofia powraca w nowym wydaniu. Peugeot e-208 GTi łączy kompaktowe rozmiary i sportową zwinność z nowoczesnym napędem elektrycznym. To nie tylko samochód, ale symbol przyszłości, w której elektryczny hot hatch staje się ucieleśnieniem przyjemności z jazdy.
Peugeot e-208 – dostępny także w spokojniejszej odsłonie
Nie każdy kierowca szuka ekstremalnych wrażeń. Dlatego gama Peugeot e-208 nie ogranicza się wyłącznie do wersji GTi. Model dostępny jest również w bardziej stonowanych odmianach o mocy 136 KM lub 156 KM. Oferują one przyjemność z jazdy w codziennym użytkowaniu, zachowując przy tym wszystkie zalety elektrycznego napędu. To propozycje dla tych, którzy cenią komfort, nowoczesny design i ekologiczne podejście, a jednocześnie nie potrzebują sportowych osiągów wersji GTi.









