9 maja 2025

Świetny wynik Chery Tiggo 7 w wymagającym teście. Toyota C-HR może się od niego uczyć!

test Chery Tiggo 7

Chińskie Chery Tiggo 7, które lada chwila zawita na polski rynek, poddano testowi łosia. W tej wymagającej próbie kompaktowy SUV z Państwa Środka pokazał się z bardzo dobrej strony, przekonując płynnym i pewnym prowadzeniem. Pozytywnych zaskoczeń jest jednak więcej.

  • Hiszpanie z kanału km77.com przeprowadzili test łosia Ebro S700.
  • To nic innego, tylko nieco przestylizowane Chery Tiggo 7, które niedługo trafi do Polski.
  • Ten chiński SUV pokonał próbę ze świetnym wynikiem.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Koncern Chery już od pewnego czasu zapowiada wejście do Polski. Początkowo w jego gamie znajdą się dwa SUV-y – Tiggo 7 i Tiggo 8. Pierwszy jest modelem klasy kompakt, mierzącym 455,3 cm długości. Z kolei drugi należy do klasy średniej.

Oficjalna premiera samochodów Chery nad Wisłą odbędzie się jeszcze w czerwcu. Wtedy też powinniśmy poznać ich ceny. Co istotne, do sprzedaży trafią zarówno modele czysto spalinowe, jak i hybrydy plug-in.

Teraz Hiszpanie z kanału km77.com przeprowadzili test łosia Ebro S700, który tak naprawdę jest nieco przestylizowanym Chery Tiggo 7. Próba polega na podwójnej zmianie pasa ruchu i pozwala określić, czy dany samochód w ekstremalnej sytuacji zachowuje się bezpiecznie, czy też nie.

W przypadku testów przeprowadzanych przez Hiszpanów za zdane uznaje się te, w których samochód poruszał się z prędkością najazdową 77 km/h i w trakcie przejazdu zmieścił się w wyznaczonych bramkach.

TUTAJ przeczytasz o europejskiej fabryce Chery.

Test Chery Tiggo 7: odmiana benzynowa

Testowe Ebro S700, czyli Chery Tiggo 7, dysponuje turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i napędem na przednie koła. Korzysta z opon Kumho Ecsta PS71 w rozmiarze 225/55 R19.

Już pierwszy przejazd testu łosia, odbywający się przy prędkości 76 km/h pokazuje, że w tym samochodzie tkwi duży potencjał. Chery Tiggo 7 wyróżnia się bowiem bardzo neutralnymi reakcjami i pewnym zachowaniem. W rezultacie bez problemu pokonuje próbę.

Zwiększenie prędkości najazdu do 79 km/h niewiele zmienia. Chery Tiggo 7 nadal zachowuje się bardzo przekonująco. Zapewnia więc poczucie pełnej kontroli nad sytuacją, nie podskakuje i cechuje się ogólnie dobrą przyczepnością.

Przejazdowi towarzyszą jedynie niewielka podsterowność oraz ograniczone przechyły nadwozia. Uzyskany wynik 79 km/h okazuje się lepszy od wielu renomowanych modeli. To chińskie auto w pokonanym polu pozostawia m.in. Toyotę C-HR (71 km/h) czy BMW i5 (73 km/h).

Testerzy hiszpańskiego kanału km77.com podkreślają podobieństwa do znakomicie ocenionego Jaecoo 7 (również 79 km/h), z którym Chery Tiggo 7 dzieli tę samą platformę konstrukcyjną. „Ogólnie reakcje Jaecoo 7 są bardzo dobre, a w teście łosia to auto jest 1 z 5 najlepszych, jakimi jeździłem w tego typu sytuacjach. To jeden z najłatwiej prowadzących się samochodów i taki, w którym wykonaliśmy najwięcej dobrych przejazdów” – twierdzi przedstawiciel kanału km77.

TUTAJ zobaczysz test łosia Jaecoo 7.

Test Chery Tiggo 7: zachowanie w slalomie

Również w slalomie Chery Tiggo 7 nie daje wielu powodów do narzekań. Hiszpanie chwalą to auto za dobre utrzymywanie prędkości, ograniczone przechyły i dość szybkie reakcje na zmiany kierunku jazdy.

Jest jednak kilka mankamentów. To przede wszystkim nieco nadgorliwy system stabilności toru jazdy, spowalniający to auto, a także niewystarczająca moc 1,6-litrowego silnika z turbodoładowaniem.

Czas uzyskany przez Chery Tiggo 7 (25,7 s) okazuje się identyczny z tym, jaki osiągnęły Volkswagen ID. Buzz Pro (2022) i 220-konna Toyota C-HR (2024).

O 0,1 s lepszy wynik uzyskuje BYD Atto3 (2023), natomiast 150-konne (1.5 TSI) Skody Kamiq (2024) i Kodiaq (2022) okazują się wolniejsze o 0,3 s.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Jaecoo 7 PHEV.

Chery Tiggo 7: kompaktowy SUV

Chery Tiggo 7 to SUV segmentu C. Czyli najliczniej reprezentowanego na europejskim rynku. Chińczycy chwalą je za obszerne wnętrze, wygodę, duży poziom bezpieczeństwa oraz bagażnik o maksymalnej pojemności 1305 l.

O klimat w kabinie dbają choćby panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2, otwierany m.in. za pomocą komend głosowych. „Dodatkowo, dwuwarstwowe szyby dźwiękoszczelne oraz zaawansowany system klimatyzacji zapewniają spokój i zdrowe powietrze we wnętrzu pojazdu” – informuje Chery.

Do wybory będą dwa warianty silnikowe. W podstawowym pracuje 1,6-litrowa jednostka T-GDI, łączona z 7-biegową przekładną dwusprzęgłową. Obok niej dostępna będzie również odmiana hybrydowa (PHEV), znana choćby z Jaecoo 7 PHEV. Również w przypadku Chery Tiggo 7 można liczyć na 1200 km zasięgu.

Chery Tiggo 7, mierzące 455,3 cm długości, 186,2 cm szerokości oraz 169,6 cm wysokości, dostępne będzie również z napędem 4x4. Zaoferuje on różne ustawienia – off-roadowe, na śnieg, piasek oraz błoto.

Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia (Essential, Pro Comfort, Prestige 4x4), zapewniające m.in. 24,6-calowy ekran dotykowy w kabinie, wyświetlacz head-up czy wentylowane i podgrzewane fotele.

TUTAJ przeczytasz test nowego MG HS-a.

Chery Tiggo7 PHEV
Chery Tiggo7 PHEV
Chery Tiggo7 PHEV
Chery Tiggo7
Chery Tiggo8
Chery Tiggo7