Test opon zimowych 225/45 i 235/60 R18. Idealne do SUV-ów, ale nie wszystkie

Masz SUV-a i szukasz najlepszej zimówki? Oto, czym się zakończyły testy opon zimowych w rozmiarze 225/45 i 235/60 R18.
Test opon zimowych to nie lada wyzwanie. Spośród 63 przetestowanych opon nie wszystkie zdały egzamin. Pierwsze poległy już na próbie hamowania na mokrej nawierzchni. Jak wyglądał test i które opony okazały się najlepsze?
Auto Bild i eliminacja
Przy okazji corocznych testów opon zimowych przeprowadzanych przez ADAC (wyniki można przeczytać TUTAJ), niemieckie magazyn Auto Bild przeprowadził test opon w rozmiarze 225/45 R18.
Test miał charakter eliminacji. Aby przejść do finału, trzeba było zaliczyć najpierw hamowanie na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h osiągając wynik przynajmniej 38 metrów, a później hamowanie na śniegu z prędkością 50 km/h. Do finału zakwalifikowało się 31 opon z najlepszym łącznym wynikiem.
Kto odpadł w przedbiegach?
Pełnemu testowi poddano zatem 23 opony. A na podium znalazły się Bridgestone, Michelin, Goodyear i Kleber.
Tyre Reviews
Swój test opon zimowych przeprowadził także branżowy magazyn Tyre Reviews. Sprawdził 9 modeli opon w rozmiarze 235/60 R18. W teście oceniano między innymi przyczepność na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni, oszczędność paliwa, a także komfort i hałas.
Jak wynika z opublikowanych danych, najlepsze w całym teście okazały się opony Continental, Michelin i Hankook. Pełne zestawienie prezentujemy poniżej:
- Continental WinterContact TS 870 P
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV
- Hankook Winter i cept evo 3 X
- Bridgestone Blizzak LM005
- Nokian Snowproof 2 SUV
- Pirelli Scorpion Winter 2
- Goodyear UltraGrip Performance+ SUV
- Maxxis Premitra Snow WP6 SUV
- Leao Winter Defender UHP
Autorzy testu publikują także wyniki poszczególnych kategorii testowych. I tak, zdaniem Tyre Reviews, najlepsze na śniegu okazały się opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV. Kolejne miejsca w tej kategorii zajęły Continental WinterContact i Goodyear UltraGrip Performance+ SUV.
A jak prezentują się wyniki poszczególnych kategorii?
Hamowanie na śniegu
- Hankook Winter i cept evo - 15,92 km/h
- Nokian Snowproof 2 SUV - 15,97 km/h
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 16,06 km/h
Przyczepność na śniegu
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 3,53 km/h
- Pirelli Scorpion Winter 2 - 3,54 km/h
- Bridgestone Blizzak LM005 - 3,56 km/h
Prowadzenie na mokrej nawierzchni
- Pirelli Scorpion Winter 2 - 73,11 s
- Goodyear UltraGrip Performance+ SUV - 73,33 s
- Continental WinterContact - 73,45 s
Hamowanie na mokrej nawierzchni
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 32,86 km/h
- Bridgestone Blizzak LM005 - 33,03 km/h
- Continental WinterContact - 33,06 km/h
Aquaplaning
- Nokian Snowproof 2 SUV - 90,7 km/h
- Bridgestone Blizzak LM005 - 88,7 km/h
- Maxxis Premitra Snow WP6 - 88,3 km/h
Prowadzenie na suchej nawierzchni
- Pirelli Scorpion Winter 2 - 66,11 s
- Hankook Winter i cept evo - 66,27 s
- Continental WinterContact - 66,28 s
Hamowanie na suchej nawierzchni
- Leao Winter Defender UHP - 41,45 km/h
- Pirelli Scorpion Winter 2 - 41,52 km/h
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 42,15 km/h
Hałas zewnętrzny
- Michelin Pilot Alpin 5 SUV - 68,9 dB
- Pirelli Scorpion Winter 2 - 70 dB
- Goodyear UltraGrip Performance+ SUV - 70,5 dB
Opory toczenia
- Continental WinterContact - 6,49 kg/t
- Bridgestone Blizzak LM005 - 7,25 kg/t
- Hankook Winter i cept evo - 7,46 kg/t