Mam do sprzedania Alfę Romeo 159 z silnikiem 1,8 MPI z końca 2006 roku.
Auto pochodzi z Holandii, skąd zostało sprowadzone przez poprzedniego właściciela w 2021 roku (import prywatny, po zakończeniu kontraktu). Alfę kupiłem w styczniu 2024 roku - z uwagi na powiększenie się Rodziny szukałem czegoś nieco bardziej praktycznego i bezpiecznego (według mojej najlepszej wiedzy, zapewnień poprzedniego właściciela oraz raportów CarFax i AutoDNA Alfa jest pojazdem bezwypadkowym). Przebieg auta (270 000 km), opierając się na wpisach z książki serwisowej również wydaje się autentyczny (wiemy, że w Polsce to często generator liczb losowych).
Jest to egzemplarz w kolorze czarnym, wyposażony w piękne, skórzane wnętrze koloru toffi/natural. O bezpieczeństwo podróżnych małych i dużych dbają uchwyty ISOFIX i mocowania Top Tether oraz 9 poduszek powietrznych.
Silnik, bliźniaczy (dół ten sam, inna góra) z jednostką Opla (m. in. Z Vectry C) o mocy 140 KM nie jest być może demonem prędkości, ale odpowiednio potraktowany daje sporo frajdy z jady przy jednoczesnym umiarkowanym spalaniu. Zawieszenie auta, w połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym jest jednym z jaśniejszych punktów, czuć, że zostało przygotowane pod większe moce, oferuje pewnie trzymanie w zakrętach i sporo frajdy z ich pokonywania.
Alfa jest sprawna, użytkowana na codzień, miała mi służyć jako rodzinne wozidło przez dłuższy czas, dlatego wszystkie naprawy były i są wykonywane na bieżąco. Stoi na wielosezonowych oponach Goodride All Season Elite Z-401 (przód wymieniony w lipcu 2025, tył w 2021 roku). Auto jest wyposażone w hak (wbity w dowód). Sprzedaję ją tylko dlatego, że dostałem służbowe auto.
Do tej pory wymienione zostały m. in.:
- akumulator (Varta),
- siłowniki klapy tył (Alfa Romeo OE),
- sprężyny tył (Sachs),
- łączniki stabilizatora tył,
- klocki tył (Brembo),
- termostat (Magneti Marelli),
- obudowa termostatu (na aluminiową),
- przewód termostat-przepustnica (Alfa Romeo OE),
- pompa wody (Magneti Marelli),
- regeneracja alternatora (standardowy temat w tym aucie),
- naprawa wiązki klapy bagażnika (j/w),
Z kwestii wizualnych wymienione zostały m. in.:
- emblemat tył,
- tłumik końcowy z chromowaną końcówką (Alfa Romeo OE),
- nakładki na progi chrom (Alfa Romeo OE),
- nakładki na lusterka z wersji Ti (satyna, Alfa Romeo OE),
- dekor skrzyni + mieszek (Alfa Romeo OE),
- dekor kierownicy + dodana multifunkcja (Alfa Romeo OE),
- schowek na okulary,
- wygłuszenie maski,
- plastiki podszybia,
- uzupełniłem także wszystkie gumowo-plastikowe elementy we wnętrzu, spinki itp.
Z minusów (poza tym na akumulatorze) wizualnych - lakier jest w dobrym stanie ale auto jest pełnoletnie, więc trochę odprysków, wgniotek czy rys się znajdzie, standardowo na rancie maski i tylnych nadkolach, kilka głębszych rys i pajączek na przednim zderzaku, kilka drobniutkich (pod lakierem) zaczątków rdzy na tylnym, lewym nadkolu, prawa końcówka progu była już w przeszłości robiona i daje o sobie znać (ale podnosić spokojnie można). We wnętrzu skóra w bardzo dobrym stanie, jedynie fotel kierowcy ma kilka uszkodzeń.
Z mechanicznych rzeczy do zrobienia:
- klimatyzacja słabo chłodzi,
- lewy przód coś trzeszczy w zawieszeniu, wstępna diagnoza to sworzeń wahacza,
- klocki i tarcze przód,
- pompa wspomagania głośniej pracuje (ale się nie poci, jest na wierzchu, mechanik kazał „jeździć, obserwować).
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego lub poprzez wiadomość.