Alfa Romeo 159 - 1
Alfa Romeo 159 - 2
Alfa Romeo 159 - 3
Alfa Romeo 159 - 4
Alfa Romeo 159 - 5
Alfa Romeo 159 - 6
Alfa Romeo 159 - 7
Alfa Romeo 159 - 8
Alfa Romeo 159 - 9
Alfa Romeo 159 - 10
Alfa Romeo 159 - 11
Alfa Romeo 159 - 12
Alfa Romeo 159 - 13
Alfa Romeo 159 - 14
Alfa Romeo 159 - 15
Alfa Romeo 159 - 16
Alfa Romeo 159 - 17
Alfa Romeo 159 - 18

1 / 19

Alfa Romeo 159 - 1
Alfa Romeo 159 - 2
Alfa Romeo 159 - 3
Alfa Romeo 159 - 4
Alfa Romeo 159 - 5
Alfa Romeo 159 - 6
Alfa Romeo 159 - 7
Alfa Romeo 159 - 8
Alfa Romeo 159 - 9
Alfa Romeo 159 - 10
Alfa Romeo 159 - 11
Alfa Romeo 159 - 12
Alfa Romeo 159 - 13
Alfa Romeo 159 - 14
Alfa Romeo 159 - 15
Alfa Romeo 159 - 16
Alfa Romeo 159 - 17
Alfa Romeo 159 - 18

Najważniejsze

Przebieg

270 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Sedan

Pojemność skokowa

1 796 cm3

Moc

140 KM

Opis

Mam do sprzedania Alfę Romeo 159 z silnikiem 1,8 MPI z końca 2006 roku.


Auto pochodzi z Holandii, skąd zostało sprowadzone przez poprzedniego właściciela w 2021 roku (import prywatny, po zakończeniu kontraktu). Alfę kupiłem w styczniu 2024 roku - z uwagi na powiększenie się Rodziny szukałem czegoś nieco bardziej praktycznego i bezpiecznego (według mojej najlepszej wiedzy, zapewnień poprzedniego właściciela oraz raportów CarFax i AutoDNA Alfa jest pojazdem bezwypadkowym). Przebieg auta (270 000 km), opierając się na wpisach z książki serwisowej również wydaje się autentyczny (wiemy, że w Polsce to często generator liczb losowych).


Jest to egzemplarz w kolorze czarnym, wyposażony w piękne, skórzane wnętrze koloru toffi/natural. O bezpieczeństwo podróżnych małych i dużych dbają uchwyty ISOFIX i mocowania Top Tether oraz 9 poduszek powietrznych.


Silnik, bliźniaczy (dół ten sam, inna góra) z jednostką Opla (m. in. Z Vectry C) o mocy 140 KM nie jest być może demonem prędkości, ale odpowiednio potraktowany daje sporo frajdy z jady przy jednoczesnym umiarkowanym spalaniu. Zawieszenie auta, w połączeniu z bezpośrednim układem kierowniczym jest jednym z jaśniejszych punktów, czuć, że zostało przygotowane pod większe moce, oferuje pewnie trzymanie w zakrętach i sporo frajdy z ich pokonywania.


Alfa jest sprawna, użytkowana na codzień, miała mi służyć jako rodzinne wozidło przez dłuższy czas, dlatego wszystkie naprawy były i są wykonywane na bieżąco. Stoi na wielosezonowych oponach Goodride All Season Elite Z-401 (przód wymieniony w lipcu 2025, tył w 2021 roku). Auto jest wyposażone w hak (wbity w dowód). Sprzedaję ją tylko dlatego, że dostałem służbowe auto.


Do tej pory wymienione zostały m. in.:

- akumulator (Varta),

- siłowniki klapy tył (Alfa Romeo OE),

- sprężyny tył (Sachs),

- łączniki stabilizatora tył,

- klocki tył (Brembo),

- termostat (Magneti Marelli),

- obudowa termostatu (na aluminiową),

- przewód termostat-przepustnica (Alfa Romeo OE),

- pompa wody (Magneti Marelli),

- regeneracja alternatora (standardowy temat w tym aucie),

- naprawa wiązki klapy bagażnika (j/w),


Z kwestii wizualnych wymienione zostały m. in.:

- emblemat tył,

- tłumik końcowy z chromowaną końcówką (Alfa Romeo OE),

- nakładki na progi chrom (Alfa Romeo OE),

- nakładki na lusterka z wersji Ti (satyna, Alfa Romeo OE),

- dekor skrzyni + mieszek (Alfa Romeo OE),

- dekor kierownicy + dodana multifunkcja (Alfa Romeo OE),

- schowek na okulary,

- wygłuszenie maski,

- plastiki podszybia,

- uzupełniłem także wszystkie gumowo-plastikowe elementy we wnętrzu, spinki itp.


Z minusów (poza tym na akumulatorze) wizualnych - lakier jest w dobrym stanie ale auto jest pełnoletnie, więc trochę odprysków, wgniotek czy rys się znajdzie, standardowo na rancie maski i tylnych nadkolach, kilka głębszych rys i pajączek na przednim zderzaku, kilka drobniutkich (pod lakierem) zaczątków rdzy na tylnym, lewym nadkolu, prawa końcówka progu była już w przeszłości robiona i daje o sobie znać (ale podnosić spokojnie można). We wnętrzu skóra w bardzo dobrym stanie, jedynie fotel kierowcy ma kilka uszkodzeń.


Z mechanicznych rzeczy do zrobienia:

- klimatyzacja słabo chłodzi,

- lewy przód coś trzeszczy w zawieszeniu, wstępna diagnoza to sworzeń wahacza,

- klocki i tarcze przód,

- pompa wspomagania głośniej pracuje (ale się nie poci, jest na wierzchu, mechanik kazał „jeździć, obserwować).


W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego lub poprzez wiadomość.

 

15 lipca 2025 17:28

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Alfa Romeo

Model pojazdu

159

Kolor

Czarny

Liczba drzwi

4

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2006

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

14/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

12900

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Radio

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Maciej

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2023

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store