Alfa Romeo 166 2,4 JTD bogata wersja sprowadzona w 2022 roku z Niemiec w kultowym lakierze Nero Vulcano
Auto przyjechało w stanie nienagannym z przebiegiem 291 tys. niestety silnik zaciągnął olej przez turbinę co doprowadziło do egzekucji silnika.
W związku z tym, że nadwozie okazało się w bardzo dobrym stanie blacharskim przeprowadziłem kompleksowy remont mechaniczny. Oto co zostało wykonane.
1. Zamontowano fabrycznie nowy silnik słupek sprowadzony z Włoch
2. Kpl. nowych wtryskiwaczy, rozrusznik, alternator, kompresor klimatyzacji, pompa CR po regeneracji, rozrząd, napęd klinowy, pompa wspomagania ukł. kierowniczego, przewody, węże itd...
3. Nowe turbo, intercooler, przewody.
4. Nowa skrzynia biegów + koło zamachowe i sprzęgło + kompletne półosie
5. Maglownica po regeneracji
6. Nowy cały układ wydechowy (rura + kat + tłumiki)
7. Wszystkie elementy zawieszenie, które wymagały wymiany w tym sanki tylne
Alfa oryginalnie miała srebrny ICS oraz dekor lewarka oraz skórzaną kierownice co zostało wymienione na nowe w drewnie czyli kierownica, ICS oraz chyba ostatni na świecie dekor lewarka w mahoniu dla manuala sprowadzony z Włoch.
8. Nowe felgi 17" speedline + piasty i łożyska
9. Nowy układ hamulcowy w tym zaciski tylne
Alfa ma przekonstruowany układ chłodzenia oleju na najnowszy chłodzony powietrzem.
Ma zmieniony wałek rozrządu od wersji CF3 150 KM i podniesioną moc do 170KM
Ma przekonstruowane sprzęgło zastosowane od Lancii Thesis z wysprzęglikiem centralnym. Nareszcie pedał stoi zawsze wysoko, chodzi lekko i ma wyraźne przełamanie
W ramach podniesienia mocy zamontowano tarcze hamulcowe 310mm i zaciski Brembo.
Przekonstruowano układ klimatyzacji na nowszy, do którego można jeszcze dokupić kondensator.
Auto jedzie jak po szynach, nie dymi jest ciche w środku. Prędkości na autobahn rzędu 160-180 to dla niego fraszka przy umiarkowanej konsumpcji.
Wszystko działa
Przełącznik zespolony standardowo w tym modelu nie odbija pewnie dlatego, że pochodzi z Ferrari :-)
Teraz auto ma 374 tys. przebiegu. Jest po wymianie oleju oraz wszystkich filtrów.
Jest na oponach letnich Michelin z roku 2021
Jest do tego kpl. kół zimowych też na Michelinach i speedlineach ale tylne opony do wyrzucenia (zjedzone od wewnątrz)
A teraz o wadach.
Niestety lakier na aucie dopadł jakiś "hiszpański temperament" i zaczęły się pojawiać plamy i wypryski jak na autach z ciepłych krajów gdzie słońce wypala. Zrobiłem fotki jak to wygląda.
Należałoby by odświeżyć warstwę bezbarwną.
Na PP błotniku lekka przycierka (Iveco zajechało mi drogę)
Na dziobie maski odpryski po kamieniach i lekko nadpęknięte scudetto.
Po wykonaniu kosmetyki wyjdzie bardzo piękny klasyk o właściwościach użytkowych, na wiele kilometrów bezawaryjnej jazdy.
Zapraszam na jazdę próbną.
Cena do negocjacji.