Jeżdżę Alfami od kilkunastu lat, a to jedna z moich Alf, zakupiona i zarejestrowana 16 grudnia 2014 roku w Polsce.
Powodem sprzedaży jest zamówienie kolejnego samochodu na 2026 rok.
Niniejsza Alfa jest pedantycznie utrzymana zarówno pod kątem mechanicznym, jak i wizualnym. Użytkuję auta z dużą dbałością o nie, więc wiele części wymieniona jest nadmiarowo lub zamontowane są bardziej wydajne podzespoły, jak chociażby hamulce, czy zawieszenie.
Poniżej skrócona lista tego, co robiłem w aucie (na wszystko mam faktury, wyjdzie pewnie coś około 31 000 PLN):
1. Wymienione sprzęgła w skrzyni TCT przy 108 000 km (nie było to konieczne, ale w serwisie dano dobrą cenę na tę usługę, około 5600 zł i auto po kalibracji jeździ wciąż jak nowe)
2. Nowe reflektory OEM Bi-xenon i żarniki 148 000 km, 2024 rok, koszt około 6000 zł
3. Nowe opony letnie Dunlop Sport Maxx RT2, opony wzmacniane XL , 2025 rok (dorzucam drugi komplet tych samych opon letnich z 2023 roku z dobrym bieżnikiem, ale zmieniam co 2 lata)
4. Opony zimowe Nexen Winguard Sport 2, opony wzmacniane XL, 2023 rok (dużo bieżnika, zimą auto mniej jeździ).
5. Tarcze hamulcowe sportowe nacinane i nawiercane EBC BRAKES GD1464 z klockami EBC Yellow (przód i tył styczeń 2024 rok) koszt około 4000 zł
6. Wymieniony kompletny rozrząd z wariatorami i świecami przy 148 000 km (listopad 2024 rok), koszt około 6800 zł
7. Wymieniony olej w skrzyni biegów i mechatronice przy 148 000 km (olej Ravenol),
8. Wymieniona uszczelka smoka oleju przy 140 000 km, koszt około 1500 zł
9. Nowy separator odmy oleju przy 135 000 km, koszt około 2200 zł
10. Nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego + nowa chłodnica przy 133 000 km, koszt około 2000 zł
11. Nowe sprężyny zawieszenia Eibach Pro Kit przy 137 000 km, (oryginalne sprężyny dołączam do autem, ale na tych auto lepiej się prowadzi, no i prewencyjnie po 10 latach uznałem, że warto je wymienić :) ) koszt około 1000 zł
12. Nowe poduszki amortyzatorów przednich i ich serwis wraz z nowymi osłonami i odbojami (nadmiarowo, ale przy serwisie sprężyn i sprawdzeniu amortyzatorów wymieniono poduszki i dano nowe osłony OEM), koszt około 1500 zł
13. Nowa poduszka silnika, koszt około 1000 zł
14. Wymienione przeguby wewnętrzne na OE oraz piasty kół SKF 140 000 km, koszt około 2500 zł
15. Poprawiony wydech, końcówki marki Ulter o średnicy 100mm, (auto brzmi subtelnie, ze smakiem, można bez wstydu jechać w garniturze na spotkanie biznesowe)
16. Nowe Scudetto (grill) około 1200 zł
17. Oleje i filtry co 8-maks 10 tys. km, używam oleju Ravenol VMO 5W40 + dodatku ceramizer co wymianę.
Reasumując, auto w mojej ocenie warte uwagi z racji bogatej i starannej historii serwisowej oraz bezwypadkowości. Przebieg wygenerowany głównie na drodze S3 oraz S5, którymi często się poruszam.