Witam serdecznie!
Sprzedam swój prywatny samochód - Alfa Romeo Stelvio MY18 SUPER 4x4 2.0 Turbo benzyna o mocy 201KM. Produkcja: 14.12.2017 r.
Samochód sprowadziłem w sierpniu 2024 r. z Niemiec.
Przebieg auta to 109 000 km, który cały czas rośnie ze względu na to, że pojazd użytkuję na co dzień.
Alfa była serwisowana w ASO do ok 90 000 km. Gdy ją kupiłem, miała przejechane ok 100 000 km. Serwisy potwierdza książka oraz raport, który został przeze mnie wykupiony przed sprowadzeniem pojazdu do kraju. Ostatni wpis w raporcie kończy się na przebiegu 89 615 km. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to będę mógł go przesłać na e-mail. Jest tam historia serwisowa, wyposażenie i instrukcja pojazdu. Generalnie wszystko to co wpłynęło na mój zakup tego egzemplarza.
Po sprowadzeniu auta zrobiłem dość spory serwis, gdyż pojazd kupiłem z zamiarem użytkowania go przez najbliższe lata. Szukałem szybkiego i dobrze prowadzącego się rodzinnego SUV-a i wybór padł na Stelvio. Niestety plany diametralnie uległy zmianie - aktualnie samochodem wożę głównie ,,powietrze'' więc sprzedaję go i przesiadam się do nieco mniejszego pojazdu. Jeżeli jednak kiedyś będę potrzebować większego autka, znów upoluję Stelvio.
Serwis po zakupowy wykonałem w dość znanym warsztacie w Częstochowie zajmującym się serwisem samochodów włoskich. Chciałem mieć pewność, że auto będzie mi dzielnie służyć dlatego zrobiłem:
1. Wymiana oleju w silniku na Liqui Moly + wszystkie filtry (wcześniej był zalany Motul, przynajmniej na to wskazuje zawieszka)
2. Wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z filtrem - oryginalny zestaw ZF
3. Wymiana oleju w mechanizmie różnicowym - oryginalny olej Petronas z odpowiednią normą
4. Wymiana oleju w rozdzielaczu AWD - oryginalny olej Petronas z odpowiednią normą
5. Wymiana oleju w Transfer Case - oryginalny olej Ravenol z odpowiednią normą
6. Wymiana świec zapłonowych na NGK
7. Wymiana paska osprzętu + rolki
8. Wymiana płynu chłodniczego
Serwis został przeprowadzony ok 3 miesięcy temu, więc samochód na chwilę obecną nie wymaga żadnego wkładu finansowego.
Pojazd jest dość dobrze wyposażony. Jest to wersja MY18 SUPER, więc posiada kilka dodatków. Oczywiście takich podstaw jak ABS czy wspomaganie nie będę wymieniać, jednak z ważniejszych opcji to:
- Napęd 4x4
- Podgrzewana kierownica
- Podgrzewane fotele przednie
- Tempomat
- Elektryczna klapa bagażnika
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Wspomaganie ruszania pod górę
- Kamera cofania + czujniki przód, tył
- Reflektory Bixenon + skrętne
- Elektryczny fotel pasażera
- Elektryczny fotel kierowcy z funkcją pamięci (3 ustawienia)
- Czujniki zmierzchu, deszczu
- Wersja z dużym komputerem pokładowym oraz większą nawigacją 8,8"
- BT, zestaw głośnomówiący
- Line Assist - ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu
- Aktywny system zapobiegający zderzeniom
- Powiększony zbiornik paliwa
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy
- Fabrycznie przyciemnione szyby
- Oryginalne koła 19'' z wielosezonowymi oponami Pirelli 235/55R19
- Składane i podgrzewane lusterka
- Porty USB z przodu, tyłu, schowku
Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, ale starałem się wymienić najważniejsze udogodnienia.
Auto kupiłem na felgach 18'', jednak po pewnym czasie dokupiłem oryginalne koła z wielosezonowymi oponami 19''.
Jeżeli chodzi o wersję 201KM - umyślnie szukałem słabszej wersji z założeniem, że będzie oszczędniejsza i mniej ,,upalana'', niż wersja mocniejsza 280KM. Generalnie różnica jest tylko i wyłącznie w mapie silnika, osprzęt jest ten sam (tutaj również są 2 chłodnice). Dowiadywałem się u tunerów jak wygląda kwestia podniesienia mocy - jest to koszt ok 1500 zł i spokojnie można uzyskać okolice 300 KM. Jednak dla mnie moc 201KM jest wystarczająca, więc nie zdecydowałem się na tę operację.
Oczywiście ubezpieczenie oraz przegląd są ważne.
Jeżeli pojawi się Państwu jakiekolwiek pytanie, zapraszam do kontaktu. Postaram się udzielić na nie odpowiedzi. :)