Dzień dobry, posiadam do sprzedania Audi A3 8P 1.9 TDI.
Przegląd 14.06.2025
OC 13.06.2025
Data pierwszej rejestracji 22.10.2007r.
Auto zostało kupione w 05. 2016r. I pochodzi z Niemiec.
Jestem pierwszym włascicielem w Polsce od 9 lat.
Przebieg wynosił na tamten czas 204 tys KM.
Odrazu przeze mnie zostały wymienione następujące rzeczy:
Rozrząd kompletny, olej silnikowy i wszystkie filtry a także olej w skrzyni biegów.
W Audi wszytko wymieniane było na czas, olej max co 10 tys albo co rok, w zależności co następowało szybciej. 9 lat używałem oleju jednego producenta Mobil One 5w30. Silnik nigdy nie brał i nie bierze grama oleju.
Wszystkie części które wymieniałem były topowych marek, między innymi wymieniałem przez ten okres:
- rozrzad kompletny ostatni raz stan 280 tys km
- Olej co 10 tys, zawsze ten sam Mobile 5w30
-2x akumulator Bosch(ostatni raz rok temu)
-Wszystkie 4 amortyzatory marki KYB
(2 lata temu)
-jedna parę sprężyn (2 lata temu)
Komplet tarcz hamulcowych oraz klocki przód + tył wraz z nowymi osłonami tarcz marki TRW (3 lata temu przód 2 lata temu tył)
- wymieniony płyn hamulcowy
- nowa listwa LED oświetlająca tablice rejestracyjna.( Rok temu)
- nowy silniczek tylnej wycieraczki ( miesiąc temu)
- alternator (3 lata temu)
- 2 nowe zaciski hamulcowe (3 i 2 lata temu)
- 2 nowe łozyska (6 i 3 lata temu)
I pewnie coś jeszcze ale wyleciało mi z głowy.
Wyrażam zgodę na wizytę autem na dowolnej stacji kontroli pojazdu, gwarantuje że to co wymieniłem wyżej jest zgodne ze stanem faktycznym.
Auto było i nadal jest ponad przeciętnie zadbane. Szanowałem te auto bardzo gdyż było zakupione z myślą że będziemy nim jeździć i nigdy go nie sprzedamy ale niestety rodzina 2+2 ( foteliki, wózki , zakupy) wyjazdy na wakacje, oraz to że w tej chwili pracujemy za granicą i potrzebujemy sporo miejsca na bagaże postawiło sprawę jasno że potrzebujemy o wiele większe autko.
Auto nigdy nie miało problemu z odpalaniem nawet w zimę, Nigdy mnie nie zawiodło ufam mu w 100% wiem że zawsze dowiezie mnie do celu. Nie było nigdy piłowane na obrotach, zawsze po uruchomieniu oczekiwałem chwilkę aby olej rozprowadził się po silniku i dopiero ruszałem. Tak samo jeśli chodzi o zgaszenie, zawsze turbina była chłodzona, nigdy nie wyłączałem go odrazy. Po każdym tankowaniu do pełna i rozgrzaniu płynu chlodzacego ciagnelem go do 3500 o/min aby go odmulic, chodź regularnie robił strzały 20-60 km. Praktycznie 100% czasu auto jeździło max 110 km/h. Nie było katowane. Tak samo jak nigdy nie jeździłem samochodem przez zwalniacze prędkości (policjanta) na drugim biegu, zawsze się przed zatrzymywałem się i wjeżdżałem powoli na jedynce. Dzięki temu zawieszenie jest w świetnym stanie. Auto prowadzi się bardzo pewnie, jest sztywne i się słucha. Na autostradzie przy wyższych prędkościach np 140km /h można puścić kierownicę auto jedzie prosto a kierownica wcale nie drży.
Nie było nigdy problemów z turbina, auto się zbiera jak na swoją moc dobrze i nie kopci absolutnie niczym.
DPF z nim także nigdy nie było problemu
Sprzęgło i dwumasa też nie dają o sobie znać, tych części nie wymieniałem.
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i skrzynia biegów działa bez zarzuty.
Wszystkie szyby są oryginalne z roku 2007 oprócz czołowej którą sam wymieniłem po zabawnej przygodzie tz. Synek bawił się w aucie i wypiął lusterko pod szybą a ja zaliczyłem fuck'up i próbując ja wpiąć i wcisnąłem je tak że pękła szyba.
Płyn chlodzacy nie ucieka.
Lakier wydaje się być oryginalny chodz ja sam nigdy nie mierzyłem go miernikiem.
Wyrażam zgodę na sprawdzenie auta miernikiem.
Hamulce działają bardzo dobrze.
Silnik pracuje bardzo równo, wolne obroty trzymają stały poziom, nie słychać żadnych niepokojących odgłosów.
Auto stoi na ładnych 17" felgach
Opony zimowe jedna para Continental Winter Contact ts 860 i druga para Dębica frigo
Do auta dorzucam drugi drugi komplet opon letnich też Continental
Rozmiar opon 225/45/17
W bagażniku znajduje się koło zapasowe/ dojazdowe.
W aucie działa każda żaróweczka.
Środek jest bardzo dobrze zachowany jedynie minimalnie wytarty jest przełącznik świateł.
Skórzana kierownica utrzymana jest w świetnym stanie.
To tak po krotce omówione, ale żeby nie było auto też posiada mankamenty których nie ukrywam. Uszkodzone jest radio ponieważ potrafi się samo włączyć/ wyłączyć, głosniki działają bez zarzuty. Niestety nie znalazłem nikogo kto by się podjął naprawy. Nie kupowałem radia bo może ktoś będzie chciał jakieś nowsze włożyć. Opuszczam od ceny 500 zł na nowe radio. Na tylnym zderzaku jest około 10 cm pęknięcie. Przy jednym kole jest bombel pod lakierem. I to tyle minusów .
Zapraszam do zakupu, niech służy dalej.