Audi A5 COUPE SPORT 2.0 TFSI quattro 252 KM S tronic
Rok produkcji: 2017 (rocznik modelowy 2018)
Samochód pochodzi z polskiego salonu, dokładniej z Audi Porsche Poznań Franowo. Kupiłem go bezpośrednio od pierwszego właściciela blisko 2 lata temu. Od tego czasu przejechałem nim przeszło 25 tysięcy km - auta używałem wyłącznie do celów prywatnych, tj. na dojazdy do pracy, zakupy w obrębie miasta, jak również na dłuższe wyjazdy wakacyjne. Auto posiada ważne ubezpieczenie OC/AC oraz przegląd techniczny.
Ciekawie wyposażona wersja (konfiguracja na 280 tys. zł), w skład której wchodzi pełny pakiet zewnętrzy i wnętrza S LINE, pakiet czerni, pełne reflektory LED Matrix z pływającymi kierunkowskazami, oświetlenie Ambiente - pełniejsza lista wyposażenia znajduje się na dole opisu.
Samochód jest zadbany i ponadto posiada szereg usprawnień, a wśród nich m. in.:
- moduł odwracający działanie funkcji Start-Stop (włączając zapłon, Start-Stop automatycznie się wyłącza, ale wciąż jest możliwość jego włączenia przyciskiem - rozwiązanie o wiele lepsze niż kodowanie; chyba nie muszę nikomu tłumaczyć, jak denerwujące jest ręczne wyłączanie Start-Stopu, gdy nie ma tej modyfikacji),
- komplet czarnych emblematów i tablice rejestracyjne indywidualne BLCK, co może się podobać osobom, które chcą się wyróżnić na drodze,
- wygłuszenie drzwi oraz tylnej półki pianką akustyczną,
- oryginalne felgi sportowe Audi 19" (te, na których wyjechał z salonu) poddane pełnej renowacji i malowaniu na kolor czarny w profesjonalnym studio,
- na felgach letnie opony premium Continental SportContact7 w rozmiarze 255/35 ZR19 z roku 2023 w świetnej kondycji...
... i kilka innych smaczków, o których chętnie opowiem już przy oględzinach.
Auto było serwisowane na bieżąco, wyłącznie na oryginalnych częściach i olejach. Posiadam sporo faktur (duża część z ASO), które przedłożę i też przekażę kupującemu.
Skrócona historia serwisowa do najważniejszych pozycji, odkąd posiadam auto:
- wymiana oleju wraz z filtrem i korkiem spustowym przy 183 tys. km, 191 tys. km i 203 tys. km,
- wrzesień 2023 r.: wymiana kompletu klocków hamulcowych P+T w ASO,
- marzec 2024 r.: wymiana filtrów powietrza i kabinowego OE,
- lipiec 2024 r.: wymiana kompletu oryginalnych 6 przednich wahaczy zawieszenia + pełna geometria zawieszenia,
- grudzień 2024 r.: wymiana kompletu świec na oryginalne,
- maj 2025 r.: wymiana olejów (co ważne: wraz ze wszystkimi filtrami) w automatycznej skrzyni biegów.
Auto jest bardzo dynamiczne. Silnik nie bierze oleju, skrzynia szybko zmienia biegi, a zawieszenie pracuje gładko i przyjemnie. Realne spalanie, tj. przy zagęszczonym ruchu i wyważonej, lecz dynamicznej jeździe to ok. 7,5-8 litrów / 100 km benzyny 98 (tylko taka była tankowana od nowości) w trasie - idzie zejść nawet poniżej 6 litrów / 100 km, jednakże nie polecam tego auta do bicia rekordów spalania - przede wszystkim auto to daje frajdę z jazdy. I to zarówno stojąc nim w korkach, jak i śmigając po autostradach. Jestem rzeczywistym właścicielem pojazdu, tym samym mam wiedzę na temat auta i jego historii. Chętnie opowiem o samochodzie - zachęcam do kontaktu i oględzin na żywo w Poznaniu.
Lista wyposażenia:
- kolor czarny Mythos metalik,
- pełny wewnętrzny i zewnętrzny pakiet S LINE,
- fotele sportowe S skórzane i podgrzewane,
- boczki drzwi obszyte alcantarą,
- czarne siedzenia, czarna wykładzina, czarna podsufitka,
- czujniki parkowania przód i tył z wizualizacją na ekranie MMI,
- zegary virtual cockpit,
- audio Bang & Olufsen 3D Sound System,
- kierownica skórzana 3-ramienna, wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu, z manetkami / łopatkami do zmiany biegów,
- klimatyzacja automatyczna 3-strefowa,
- obręcze kół Audi Sport 10-ramienne 8,5Jx19",
- pakiet "Schowek",
- pakiet "Comfort" (autoalarm fabryczny, kluczyk komfortowy),
- pakiet optyczny Czerń (z zewnątrz boczne listwy ozdobne i przedni grill czarne),
- pakiet oświetlenia zewnętrznego i wnętrza Ambiente,
- pakiet "Technology" (Audi connect, phone box, MMI Navigation plus),
- reflektory w technologii LED Matrix-Beam,
- szyba tylna i boczne z tyłu z dodatkową powłoką zaciemniającą,
- wzmocnienie odbioru LTE,
- asystent podjazdu z funkcją Auto Hold,
- Audi drive select,
- Audi pre sense city...
... i wiele więcej.