1 / 39
Najważniejsze
Przebieg
215 000 km
Rodzaj paliwa
Diesel
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
SUV
Pojemność skokowa
1 968 cm3
Moc
170 KM
Opis
Dzień dobry
Wystawiam na sprzedaż swój prywatny samochód jakim jest Audi Q5, model 8R, z roku 2011. Auto wyposażone jest w silnik 2.0 TDI o mocy 170KM (CGLB), skrzynię S-tronic (7 biegów) i napęd Quattro.
Samochód został sprowadzony na moje zamówienie ze Szwecji przez Pana Tomasza z PewneAutaZeSzwecji. Łatwo odnaleźć post z 27 września 2024 roku na stronie FB Pewne Auta ze Szwecji gdzie widać moment odbioru Audi (oryginalne szwedzkie numery mam do dziś). Koszt zakupu i rejestracji wyniósł ok. 58 tyś zł (pokażę fakturę do wglądu). Przebieg w momencie zakupu ok. 202 tys km.
Samochód został sprawdzony po przyjeździe przez rzeczoznawcę samochodowego. Jest bezwypadkowy, bezkolizyjny, noszący normalne ślady eksploatacyjne. Żadnych niepokojących wpisów w książce elektronicznej a informacje podane w szwedzkim odpowiedniku Cepika pokrywają się z wpisami w książce serwisowej.
Samochód miał być prezentem dla żony w momencie zdania przez nią egzaminu na prawo jazdy. Osobiście jestem fanem japońskiej myśli motoryzacyjnej niemniej wziąłem pod uwagę gust małżonki w kwestii SUVów – stąd Audi Q5. Niestety po ukończonym kursie małżonka nie zdecydowała się podejść do egzaminu. Szanuję jej wybór, po prostu nie czuła się pewnie za kierownicą. To jedyny powód dlaczego trafia do sprzedaży.
Po przyjeżdzie do Koszalina i kilku tygodniach jazdy nim zauważyłem pobór oleju rzędu kilkuset ml/1000 km. Producent Audi dopuszcza takie zużycie i w jego ocenie jest to normalna eksploatacja, ale z mojego doświadczenia motoryzacyjnego z japońskimi samochodami nie było to takie oczywiste. Dlatego oddałem silnik do kompleksowego remontu. Koszt wyniósł ok. dwudziestu tysięcy złotych. Został przeprowadzony od A do Z przez Pana Ireneusza Furmanowicza z Konikowa (https://www.glowice-furmanowicz.pl/kontakt.html). Zostało wymienione wszystko na nowe (tłoki, pierścienie, korbowody, czujnik, wyważony wał, panewki, zawory, frezowane i polerowane przylgnie itp. itd). Blok został frezowany i honowany. Wszystkie części zostały zakupione oryginalne idące na 1. montaż w fabrykach Audi (Kolbenschmidt, Mahle). Posiadam pełną dokumentację fotograficzną z etapu remontu silnika. Silnik oczywiście jest na gwarancji.
Za wyjęcie i ponowny montaż silnika w pojeździe a także wszystkie inne naprawy odpowiada zakład mechaniczny Auto Serwis Daniel Chudy mieszczący się w Koszalinie przy ul. Szarych Szeregów 4. Ten zakład opiekuje się autem od początku do teraz i posiada pełną wiedzę co w nim zostało zrobione. A poza kompleksowym remontem silnika nowe są m.in.: rozrząd, odma, wszystkie płyny, zawory ciśnieniowe, świece żarowe, turbina po kompleksowej regeneracji (na gwarancji), wtryski po kompleksowej regeneracji (pełen raport i gwarancja), pompa oleju (wraz z wałkiem), wymieniona większość elementów zawieszenia, nowe tarcze i klocki hamulcowe tył. Oczywiście obowiązkowa zbieżność po wymianie zawieszenia i tulei. Również nowy olej w skrzyni biegów i napędu Quattro.
Za tzw „ekologię” odpowiada firma M4 Performance z Koszalina (AdBlue, EGR, DPF) (https://www.chiptuning.koszalin.pl/).
Obecnie auto działa jak nowe i tak samo jeździ. Silnik po remoncie ma przebieg ok. 5500 km (słownie: pięć tysięcy pięćset km) i sprawuje się tak jak powinien każdy nowy silnik. Ma moc, auto jest bardzo zrywne i nic go nie blokuje ani nie spowalnia. Od momentu montażu nowej jednostki olej był wymieniany 6 razy. Za każdym razem był to olej dedykowany do diesla firmy Motul 5W30. Obecnie przebieg auta to ok. 212 tys km, z czego 5 tys. km z nowym silnikiem.
Ponadto zleciłem ściągnięcie czarnej folii z szyb jaka była zamontowana w aucie po sprowadzeniu i założyłem nową o większej przepuszczalności światła. Koszt ok 1500 zł. Zostało to wykonane przez firmę GlassFol w Koszalinie - (https://www.facebook.com/GlassFol/)
Audi prezentuje się wyśmienicie i przykuwa uwagę. Ogólnie poniesione nakłady finansowe pochłonęły grubo ponad 30-kilka tysięcy złotych. Auto miało jeździć sprawnie i tak właśnie jeździ. Niestety decyzja małżonki jest nie do odwołania a ja nie jestem fanem ani Audi ani SUVów.
Przyszły właściciel będzie zadowolony, jestem przekonany o tym. Do auta jest drugi komplet alufelg z oponami zimowymi (jedno ze zdjęć pokazuje auto w zimowym ogumieniu) w bdb stanie. Wystarczą na kilka sezonów.
Cena do bardzo symbolicznej negocjacji i to tylko po obejrzeniu i sprawdzeniu auta. Niemal wcale nie uwzględnia kosztów poniesionych z przywróceniem Audi do fabrycznej sprawności.
W razie pytań służę chętnie pomocą. Jest możliwa weryfikacja w salonie VW bądź innym warsztacie wskazanym przez kupującego. Oczywiście na jego koszt.
Auto nie posiada żadnych wad ukrytych. Jest sprawne i gotowe do podróży.
Pozdrawiam
Jarosław
12 września 2025 15:53
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Audi
Model pojazdu
Q5
Wersja
2.0 TDI Quattro S tronic
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2011
Generacja
8R (2008-2016)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Jarosław
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2017
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie