Jedyny taki perfekcyjnie utrzymany egzemplarz w Polsce. Salon POLSKA. Jeden użytkownik. Nigdy nie był pałowany, nie był na torze, nie jeździł w wypożyczalnii i nie był demówką testowaną przez kilkadziesiąt osób. Silnik nigdy nie widział innych paliw jak 98/100 oktanów. Start-stop zawsze wyłączany po odpaleniu silnika. Trzy ostatnie zimy nawet nie zmieniałem kół - nie jeździł. Olej wymieniany co rok (pierwsza wymiana przy przebiegu 3k km). Auto przeszło niedawno serwis za ok. 5000zł gdzie wymieniłem m.in. olej w skrzyni. Wyprodukowany przed COVIDem, zanim koncern VW zaczął zjeżdżać z jakością.
Skóry w środku zaimpregnowane zaraz po zakupie.
Kryształowy lakier Ara Blue z palety Audi Exclusive (dopłata 14000zł - obecnie niedostępny), zabezpieczony bezbarwną folią PPF (15000zł) najwyższej jakości, zdjęcia nie są w stanie oddać tego koloru, ale folia nadała mu "głębi" i dodatkowego blasku przez co jest unikatowy. Czarne szprychy (niedostępne) - 19" felgi Audi Sport (dopłata 5000zł) dach panoramiczny (7000zł) oraz pakiet optyczny black (3500zł) to najlepsze możliwe zestawienie kolorystyczne tego modelu. Ten lakier mieniąc się w słońcu robi PIO-RU-NU-JĄ-CE wrażenie na żywo - obraca głowy kierowców 3-4 razy droższych aut.
Egzemplarz posiada komputer sterujący trwałym i oszczędnym silnikiem 2.0tfsi od oficjalnego tunera AUDI, tj. ABT (12000zł) zamontowany i skalibrowany ze skrzynią u jedynego autoryzowanego przedstawiciela ABT w Polsce (jeszcze na gwarancji). Taki zestaw daje ~350km oraz ~450nm, co przekłada się na ~4sekundy do 100km/h (https://m.youtube.com/watch?v=frud1fdw-cY), silnik osiąga pełną moc jedynie po rozgrzaniu oleju - taki bezpiecznik wpływa na żywotność całego zestawu i odróżnia to auto od innych tuningowanych nieautoryzowanym softem.
Skrzynia chodzi jak brzytwa - jest superprecyzyjna i ultraszybka. Wóz katapultuje się po wciśnięciu pedału gazu niezależnie od prędkości z jaką aktualnie się poruszamy. To konkretne S3 oferuje lepszą elastyczność i niższe spalanie jak RS3. Zejście poniżej 8l na krajówkach w trasie jest osiągalne. Nie jeżdżę ekonomicznie, więc w mojej opinii w mieście ciężko zejść poniżej 10l (190-konny Tiguan 2.0 TSI 4motion też pali +10l), ale 11-12 to realny wynik. Auto nie posiada żadnych przeróbek mechanicznych. Wszystko seryjne + autoryzowane przez AUDI oprogramowanie.
Utarło się, że AUDI to "król prostej" - to stwierdzenie nie dotyczy jednak tego egzemplarza. Oprócz tego, iż jest piekielnie szybki prowadzi się lepiej niż wszystkie inne estrójki. Spowodowane jest to bardziej zaawansowanym technologicznie adaptacyjnym zawieszeniem MAGNETIC RIDE (dopłata 13000zł) stosowanym w wyższych modelach sportowych AUDI (opis w linku https://x.com/i/grok/share/3gqDdLSTycMvulUJikryEqjSK).
W trybie DYNAMIC trzyma się w łukach jak przyklejony do asfaltu. W trybie COMFORT jest zaskakująco dobrze jak na kompakt stojący na 19" felgach i niskim profilu opony. Na komfort ogromny wpływ mają bardzo wygodne skórzane fotele sportowe FEINAPPA (5000zł) ze zintegrowanym zagłówkiem. Oprócz efektownego wyglądu (pikowanie a'la wąż kobra) kapitalnie wyważone pomiędzy trzymaniem bocznym a wygodą codziennego użytkowania.
Samochód garażowany od początku swojego żywota - nie ma grama rdzy, ani żadnych defektów na lakierze (PPF od początku).
W zestawie drugi komplet felg aluminiowych 19" Audi Sport (5000zł) dedykowanych do S3 (ostatnie zdjęcie) z nowymi oponami zimowymi + nowe opony letnie (dwa komplety ponad 5000zł).
Reflektory LED MATRIX (7000zł) świecące RE-WE-LA-CYJ-NIE, inteligentne - "wycinające" pieszych/samochody/znaki, dające również dodatkowy "pazur" do wyglądu.
Stara (lepsza) wersja Virtual Cockpit za jedyne 2500zł (ta sama co w ostatnim R8 V10) z "prawdziwym" zegarem po środku. Ogromna satysfakcja z patrzenia na fruwającą wskazówkę obrotów silnika. Nie to co ten badziew obecnie z podziałkami wyglądającymi jak w samolocie, do tego morze rysującego się piano black. Jest też prawdziwa gałka zmiany biegów - śmiało można wbijać manual łokciem.
Ponadto: sterowanie głosem, aktywny tempomat, relingi, wewnętrzne dekoracje ze szczotkowanego aluminium, elektryczne lusterka, Audi system parking Plus, Audi Pre sense (rozpoznawanie zagrożeń), kamera cofania, lusterko fotochromatyczne z czujnikiem deszczu i świateł mijania.
Kierownica sportowa, wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu z manetkami + pokrętło do obsługi MMI (11000zł). Android auto, Carplay.
Pod kątem praktyczności auto również zaskakuje na plus.
Ten Sportback posiada całkiem sporo miejsca w środku jak na kompakt (który sporo urósł względem pierwszego modelu - ponad 16cm). Siadając sam za sobą (184cm wzrostu) czuję się komfortowo.
Bagażnik 340l mieści PEŁNY PO BRZEGI marketowy koszyk zakupów. Dokupiona oryginalna, akcesoryjna wanna do bagażnika za jakieś +-1000zł.
Samochód ma wyłączone "pierdzenie wydechu" z głośnika (można włączyć) oraz wgraną opcję zaryglowania drzwi na włączonym silniku.
Więcej grzechów nie pamiętam, konfigurator w momencie zakupu pokazywał 261920zł.
Sprzedaję, ponieważ nie jest to rodzinny wóz, a przy dwójce malutkich dzieci traci 90% tego do czego został stworzony.
Bagażnik nie pomieści podwójnego wózka a przyspieszanie z fotelikami tyłem do kierunku jazdy urywa im głowy.
Służbowo jeżdżę małym dostawczakiem, żona z dzieciakami Tiguanem. Przebieg marginalny (rośnie), silnik ledwo się dotarł. Wartość podobnej konfiguracji teraz (tańszy kolor i felga) to ~285.000zł (z tańszym i mniej zaawansowanym DCC) . Dokładając folię PPF i drugi komplet kół to mocno ponad 300.000zł. Finalnie - lepsze niż nowe, gotowe do jazdy - inwestować można jedynie w myjnię. Zapaszam poważne osoby - po jeździe próbnej nie będziesz chciał z niego wyjść. To nie jest zaniedbany, zajeżdżony golas z wyświechtanymi skórami po "wiejskim" tuningu. Jest warty zachodu.