1 / 6
Najważniejsze
Przebieg
37 193 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
2 000 cm3
Moc
110 KM
Opis
BMW 1802 1974 rok oryginalny bez wypadkowy silnik po remoncie 11.2022 przez kilka lat stało zaparkowane w garażu z historią Kazimierza Górskiego mam częściowa historie tego auta on był pierwszym właścicielem auta ,the base single-karburator 1802 producing 100 PS (74 kW; 99 hp)
auta stoi na kobyłkach w Krakowie w ciepłym garażu w 2019 roku zainwestowałem w ten samochód :nowe lampy główne, tapicerka poprawiona (nowa w bagażniku) zawieszenie poprawione ,chłodnica wyremontowana,, pełny service + sprężyny zregenerowane, zabezpieczenie przeciw kradzieży. Silnik po remoncie w 2022 Jeździ wspaniale- Kraków cena do małej negocjacji ,oferty zbliżone do ceny
BMW 1802 z 1974 r.
Stan licznika 37193 km
Remont silnika zrobiony 3 lata temu
Auto przechowywane w ogrzewanym garażu
BMW serii 02 to małe sedany należące do rodziny samochodów określanych mianem “Neue Klasse”, które ukształtowały wizerunek BMW i ugruntowały jej pozycję na światowym rynku. Neue Klasse łączyło w sobie elegancję i klasyczne proporcje z nowatorskimi rozwiązaniami i sportowym charakterem. Wtedy właśnie wprowadzono do stylistyki BMW charakterystyczne podcięcie tylnej szyby bocznej, zwane “Hofmeister-Knick” (od nazwiska projektanta). Nowością było również niezależne tylne zawieszenie. Do napędu użyto legendarnej jednostki o oznaczeniu M10 występującej w wariantach od 1500 do 2000 cm3. Topowa wersja BMW 2002 Turbo była pierwszym pojazdem z turbosprężarką seryjnie produkowanym w Europie. Silnik ten montowano w autach BMW przez kolejne 20 lat, a jego blok wykorzystywano nawet w wyścigach Formuły 1. Seria 02 odnosiła sukcesy w motosporcie i okazała się sprzedażowym hitem, również za oceanem. Auto było chwalone za doskonałe właściwości jezdne i dobre osiągi; przy zachowaniu rozsądnej ceny i ekonomii i stało się protoplastą późniejszej serii 3.
Oferowane BMW 1802 ma wyjątkową pochodzenie. Samochód został sprowadzony do Polski jako nowy w 1974 roku przez jednego z “Orłów Górskiego”. BMW stworzyło bowiem specjalną ofertę rabatową dla medalistów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej rozgrywanych w RFN. Wówczas co najmniej kilku piłkarzy legendarnej polskiej drużyny skorzystało z okazji i zakupiło model E10. Dzięki źródłom prasowym, a także pomocy działaczy klubu Wisła Kraków, ustalono że dwa takie auta poruszały się po Krakowie kierowane przez lokalnych zawodników. Jedno z nich było w kolorze cytrynowym i należało do Adama Musiała, drugie w odcieniu “Inka Orange” do Antoniego Szymanowskiego kupione od Kazimierza Górskiego. Musiał uczestniczył w głośnym wypadku i rozbił swoje auto, więc z dużym prawdopodobieństwem mamy do czynienia z samochodem A. Szymanowskiego. Ten egzemplarz jest jedynym zachowanym z tych które zostały wtedy sprowadzone przez wybitnych polskich sportowców i do dziś dzień jest w eksploatacji.
Prezentowane BMW to nie tylko pożądany zabytkowy model z dużym potencjałem. Pamiętajmy, że jednocześnie jest to część historii polskich sukcesów sportowych. Ewentualny nabywca powinien mieć na uwadze, że takie pochodzenie auta to duży kapitał inwestycyjny pod kątem kolekcjonerskim.
2 listopada 2025 14:15
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Inny
Kolor
Pomarańczowy
Liczba drzwi
2
Rok produkcji
1974
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Informacje o sprzedającym
leszek
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2018
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie