Samochód w moich rękach od 2021 r. Sprzedaję z powodu zmiany na nowszy. Auto jeździ, ale konieczne są naprawy.
Z mechanicznych rzeczy krytyczne:
- Amortyzator prawy przód - wyciek oleju
- Wyciek oleju z silnika - nie diagnozowałem ale osłona pod spodem jest zaolejona.
- Wibracje i dźwięk ocierania podczas przyspieszania przy ok 40 i 80 km/h. Prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzona przednia podpora wału, która nie była wymieniana. Wymieniałem podporę tylną oraz łącznik elastyczny wału w 2021 r.
Przegląd techniczny ważny do: 16.07.2025.
Polisa OC: do. 15.08.2025 - HDI Złoty +
Na samochodzie założone opony zimowe Nokian. Dwie nowsze z 2022 (bieżnik ok 7mm) i dwie z 2019 (bieżnik ok 4mm i 5mm). W cenie komplet opon letnich, które przejeździły 2 sezony - UNIROYAL RainExpert 5 (2023 r.). Dwie z bieżnikiem 6,5-7mm i dwie 5-5,5mm. Ostatnia wymiana oleju w lipcu 2024. Olej wymieniany co roku, co ok. 12 tys. km. W 2022 robione były hamulce - wymienione prawie wszystkie przewody hamulcowe (prócz prawy przód), przewody elastyczne, tarcze i klocki. W tamtym roku wymieniony z przodu wahacz, drążki kierownicze, końcówki drążków i zrobiona zbieżność. Regenerowany alternator i wymienione świece żarowe w 2023.
Stan nadwozia:
Auto ma już swoje lata, więc stan blacharki jest jaki jest - widoczne na zdjęciach. W kilku miejscach naprawiane i malowane doraźnie. Z tego co wiem to kiedyś były robione drzwi kierowcy, co widać po delikatnie innym odcieniu lakieru. Wymieniałem też prawy błotnik z przodu z powodu korozji. Spód i progi zabezpieczałem w newralgicznych miejscach samodzielnie jakieś 2-3 lata temu. Nieciekawa sytuacja była w miejscach, gdzie był podstawiany podnośnik - przy wzmocnieniach była już mocno skorodowana blacha, którą odciąłem na kilka cm i zabezpieczyłem tylko przed wodą matą z włókna szklanego. Rok temu uszkodziłem też niefortunnie na krawężniku miejsca podstawiania podnośnika z prawej strony. Wnętrze już trochę wysłużone, z tyłu odkleja się podsufitka. Szyberdach działa ale wewnętrzna osłona przeciwsłoneczna ma uszkodzone prowadnice - trzeba przesunąć ją ręcznie. Kierownica przetarta, dlatego założony jest pokrowiec.
Drobniejsze usterki:
- Czasami rozrusznik nie kręci za pierwszym razem po przekręceniu kluczyka. Po 2-4 próbach załapie. Mechanik doświadczony w BMW stwierdził że problemem jest cewką rozrusznika.
- Zdarzają się wibracje podczas puszczania sprzęgła - występują odkąd jeżdżę tym samochodem. Mechanik twierdzi że przyczyną jest nierównomierne zużycie tarcz sprzęgłowych.
- Od czasu do czasu zaświeci się kontrolka ABS. Problem prawdopodobnie z prawym tylnym czujnikiem. Błąd znika po wyłączeniu samochodu na kilkanaście minut, odpaleniu ponownie i przejechaniu kilkunastu metrów. Czujniki z przodu wymieniałem w 2024 r.
- Nie działa klimatyzacja, jest gdzieś nieszczelność, brak ciśnienia w układzie.
- Jakieś 2-3 lata temu wyciek płynu chłodniczego. Po zalaniu uszczelniaczem przestało kapać z chłodnicy i do tej pory jest ok.
- Niedziałający przycisk na manetce od komputera pokładowego - typowe dla tego modelu.
- Przycisk otwierania tylnej szyby do wymiany. Odłączyłem kabelek by się sama nie otwierała. Otwieranie szyby działa z pilota.
- Czasami po rozłożeniu kanapy z tyły blokuje się pas pasażera lewy tył.
Historia napraw
2024
- wymiana drążków kierowniczych wraz z końcówkami i osłonami
- wymiana wahacza prawy przód (z wymiennymi sworzniami)
- wymiana prawego łącznika stabilizatora
- tuleja wahacza lewy przód
- wymiana czujników ABS przód
2023
- wymiana wahacza lewy przód (z wymiennymi sworzniami)
- wymiana lewego łącznika stabilizatora
- regeneracja alternatora
- wymiana oleju wspom. kierownicy
- awaria pompy wtryskowej - wymiana na używaną
- wymiana wszystkich świec żarowych
2022
- wymiana przewodów hamulcowych (wszystkie oprócz prawy przód)
- wymiana elastycznych przewodów hamulcowych
- wymiana tarcz i kloców hamulcowych
- wymiana kompresora klimatyzacji na sprawny używany