Sprzedam BMW serii E21, model 320/6 z rzędowym silnikiem 6-cylindrowym o mocy 122 KM i manualną, 4-biegową skrzynią. Jedynie wersja 323 plasowała się wyżej w hierarchii modelu E21.
Auto pochodzi z końcówki 1977 roku, jest to wersja przedliftowa, atrakcyjniejsza i bardziej klasyczna wizualnie od następcy, z dużą ilością chromów. Kolor: szary antracyt.
BWM zostało sprowadzone z Niemiec do Polski w 2009 roku (dostępna dokumentacja). Ja jestem w jego posiadaniu od roku 2019. W roku 2011 samochód został poddany ekspertyzie PZMot, która zawiera następujace podsumowanie:
„Opiniowany pojazd jest zachowany w stanie autentycznym, oryginalnym i bardzo dobrym. Właściciel może ubiegać się o wpis do ewidencji zabytków techniki motoryzacyjnej” (rejestarcja na tzw. żółte tablice).
Posiadam dokumentację z ekspertyzy w oryginale.
Poprzedni właściciel przeprowadził gruntowny remont powłoki lakiernicznej. Auto dostało nowy lakier na całości karoserii, zgodny z oryginałem. Zostało też bardzo solidnie zabezpieczone antykorozyjnie.
Od momentu zakupu zainwestowałem w BMW sporo czasu i pieniędzy w następujace elementy: nowe opony, nowy wydech (tłumik środkowy i końcowy), pełna regeneracja gaźnika, uszczelnienie chłodnicy, nowy akumulator, wysprzęglik, pompa sprzęgła, zawór wody, termostat, pasek napędu, tarcze hamulocwe, klocki, świece. Na bieżąco wymieniane były wszystkie płyny, w tym olej w skrzyni biegów i w dyferencjale, filtry, wykonywana była regulacja zaworów.
W tym momencie samochód jest w pełni sprawny technicznie i nie wymaga nakładów. Nawet przy dużych prękościach autostradowych zachowuje się stabilnie i przewidywalnie.
Do zrobienia pozostały ewentualnie pewne kwestie kosmetyczne: pęknięty klosz lampy tylnej, braki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej, uszkodzona pokrywa koła zapasowego w bagażniku, złuszczone elementy galanterii wnętrza.
Z dodatkowych akcesoriów BMW wyposażone jest w oryginlną sportową kierownicę trójramienną (od nowości) oraz radio kasetowe stereo Blaupunkt wraz z automatycznie wysuwaną anteną (nowy silniczek).
Auto garażowane przez cały rok i wykorzystywane okazjonalnie, tylko w sezonie wiosenno-letnim na krótkie wypady za miasto, zloty i rajdy turystyczne. W ciągu minionych 6 lat przejechałem nim nie więcej niż 3000 km. Niestety przyszedł czas na rozstanie ze względu na inne priorytety rodzinne.
Badanie techniczne ważne do sierpnia 2025.
Zapraszam do oglądania na warszawskim Ursynowie, najchętniej w weekendy lub w dni powszednie w godzinach wieczornych.