Po pięknych wspólnie spędzonych czterech latach na sprzedaż wystawiam moje BMW E46. Samochód prezętuje się tak jak na zdjęciach, starałem się każdy purchelek rdzy wychwycić. Ma obniżone zawieszenie oraz zrobiony SWAP na świetnie znany 2.5L R6 o oznaczeniu M54B25 legitymujący się mocą 192KM. Posiada oryginalny m-pakiet.
Wyposażenie
- tempomat
- podgrzewane skórzane siedzenia
- elektryczna regulacja krzeseł
- wielofunkcyjna kierownica m-pakiet
- dołożone angel eyes
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- fabryczna nawigacja (działa jak sobie kupisz płytę z mapami)
- ksenony
- czujniki parkowania tył
- i pewnie wiele więcej o czym zapomniałem...
Samochód prowadzi się świetnie i daje niesamowitą przyjemność z jazdy. Niestety posiada kilka wad, w tym jedną dużą, stąd też wystawiony jest za znacznie niższą cenę. BMW wymaga pełnej wymiany olejów i filtrów wraz z filtrami instalacji gazowej, koszt około 400-500 zł. Dodatkowo na przeglądzie wyszło, że hamulec ręczny nie trzyma i do wymiany jest jakiś element przy prawym przednim kole, niestety mechanikiem nie jestem a zapomniałem co dokładnie, obie rzeczy to głupoty. Butla gazowa traci homologację 15.09.2025, w dniu kolejnych badań technicznych (29.01.2026) będzie musiała być wsadzona nowa, nie wiem jakie to są koszty ale kolejnych 300-400 zł zapewne kosztuje. Czasami wyskakuje losowy check który znika po kilku minutach, nie ma wpływu na jazdę, ciężko mi powiedzieć czemu i jest to sporadyczne. Samochód posiada również jakąś nieszczelność w układzie spryskiwaczy, jak się zaleje płynem to robi się plama na ziemi, również mała głupota groszowa pokroju sparciałego wężyka.
Poważnym problemem są rdzewiejące progi. Na ten moment nie dyskwalifikuje to samochodu z legalnego przejścia przeglądu technicznego, ale cena zakupu wynika własnie z koniecznosci wydania kilku łądnych tysięcy na ich zrobienie i tak bym patrzył na ten samochód, jest to BMW za 20-kilka tysięcy pomniejszone o koszty napraw. Na chwilę obecną bez problemu przejedzie cały kraj.
Ostatnim małym problemem jest raz na jakiś czas dziwna fala na obrotach przy zatrzymaniu się. Występuje bardzo rzadko, ale występuje. Komputer nie wyrzuca błędów a po konsultacji z moim mechanikiem wymieniliśmy cały układ zapłonowy co nic nie dało więc z braku zerowej szkodliwości zostało jak jest. Prawdopodobnie na jezdzie próbnej to nie wystąpi.
Podsumowując, świetne E46 do dopieszczenia, nie polecam jako pierwszego BMW w życiu szczególnie jak sugerujesz się ceną. Do samochodu dorzucam dwa komplety opon, good yeary i continentale, oba zwględnie nowe. Możliwość sprawdzenia na dowolnej stacji diagnostycznej na koszt kupującego. Jeżeli masz pytania zapraszam do kontaktu, proszę o szanowanie wzajemnego czasu i nie zawracaniu głowy jak nie jesteś zainteresowany.
Badanie: 29.01.2026
Ubezpieczenie: 26.08.2025