Witam, wystawiam na sprzedaż moje oczko w głowie, długo przeze mnie szukane BMW E46 330D w M-Pakiecie w nadwoziu touring. Samochód sprowadzony z Niemiec przez poprzedniego właściciela w 2018 roku z przebiegiem 255 tys km, u mnie od marca 2022 kupiony przy przebiegu 305tys, obecnie 346tys. Nie licząc niewielkiej obcierki zderzaka (małe ryski na prawym przodzie) jest on absolutnie bezwypadkowy, każdy element 120-140 mikronów na mierniku, a jak wszyscy wiemy dzisiaj znaleźć bezwypadkowe E46 graniczy z cudem.
Silnik to najlepsza jednostka wysokoprężna wyprodukowana przez BMW, a więc 6 cylindrowy 3 litrowy diesel o mocy 204KM, obecnie po chipie 280KM i 580Nm. Olej w silniku zmieniany co 10tys km, zawsze zalewany Liqui Moly 5W40. Skrzynia biegów to 6 biegowy manual, napęd wyłącznie na tylną oś. Samochód fabrycznie wyposażony w Mpakiet zewnętrzny, wewnętrzny a także zawieszeniowy, dzięki czemu wygląda i prowadzi się bardzo dobrze. Mechanicznie stan bardzo dobry, na chwilę obecną nie ma nic do zrobienia, silnik ma moc, skrzynia, zawieszenie bez śladów zużycia, zwarte i precyzyjne, oczywiście brak jakichkolwiek luzów i stuków, jedynie kiedyś w przyszłości będą do wymiany tarcze klocki tył. Blacharsko fajny stan, podłoga progi bardzo zdrowe, brak jakichkolwiek dziur, jakieś niewielkie ogniska rdzy pojawiają się na nadkolach tył oraz klapie bagażnika, aczkolwiek jak na 20lat stan oceniam na bardzo dobry.
O samochód na przestrzeni ostatnich 3 lat bardzo dbałem. Auto mocno doinwestowane, cokolwiek było do zrobienia to zaraz robiłem na najwyższej jakości częściach. Wymienione sporo elementów, z takich ważniejszych rzeczy można wymienić:
- regeneracja wału (nowe krzyżaki, podpora, łącznik elastyczny) 06.2022, ok. 1200zł
- przewody hamulcowe elastyczne (założone teflonowe w oplocie HEL) oraz płyn hamulcowy ATE SL.6 09.2022, ok 500zł
- regeneracja alternatora, wymiana pasków oraz pompy wody, nowy płyn chłodniczy OE BMW, 09.2022 ok 900zł
- wymiana kompletnego sprzęgła oraz koła dwumasowego (SACHS), od razu korzystając z okazji założyłem mocniejsze (od modelu E60) + od razu nowy olej w skrzyni biegów, 04.2023, koszt ok 3100zł
- regeneracja turbosprężarki w najlepszej w Poznaniu firmie + wymiana kolektora wydechowego na żeliwny ( oryginalny blaszany się wygiął i był nieszczelny, częsta przypadłość w tych silnikach), 08.2023, koszt ok 2800zł
- 6 nowych świec żarowych Beru oraz regenerowany sterownik świec (nowy sterownik potrafi padać co rok, obecny jest zregenerowany i problem na pewno nie powróci), 11.2023 koszt ok 1200zł
- wymiana koła pasowego, założone najlepsze czyli Corteco, 04.2024, koszt ok 900zł
- tarcze klocki przednie 10.2024 ok 600zł
Wyposażenie bardzo bogate, Mpakiet więc podgrzewane fotele sporty z alcantarą, czarna podsufitka i słupki, kierownica Mpak wielofunkcyjna, duże radio nawigacja 16:9, nagłośnienie Harman Kardon, elektryka szyb i lusterek. Auto stoi na felgach na których wyszedł z fabryki, są to oryginalne styling 68, założone opony letnie ale dorzucam do auta komplet zimowych oraz 2 komplet dywaników.
Z minusów niewielkie ślady korozji nadkoli tył, małe zarysowanie zderzaka przedniego, a także ślady po delikatnym gradobiciu na masce i dachu.
Podsumowując samochód bezwypadkowy, bardzo mocno doinwestowany, całkowicie sprawny, w fabrycznym Mpakiecie. Cena oczywiście do jakiejś niewielkiej negocjacji na miejscu, aczkolwiek z uwagi na stan zachowania nie chciałbym jej mocno obniżać. Samochód do obejrzenia w Poznaniu, zapraszam do kontaktu oraz oględzin.