sprzedam swój mały motoryzacyjny projekt w postaci BMW E36 Cabrio.
Model bazowy to 318i M43B18 116KM po lifcie - data produkcji 09.12.1997r, pierwsza rejestracja 25.03.1998r, w pięknym kolorze Canyonrot Metallic z czerwonym wnętrzem - skóra Montana Tanin-rot.
Auto posiadam od 2023r, zostało sprowadzone z Niemiec, jestem pierwszym właścicielem w Polsce.
Kupiłem je z założeniem przeprowadzenia szeregu modyfikacji, dlatego najważniejszy był nienaganny stan blacharski i ciekawa wersja.
Auto bezwypadkowe, proste, podłużnice i inne elementy nośne w bardzo dobrym stanie.
Z wyposażenia to:
- klimatyzacja
- dach pełen automat
- podgrzewane siedzenia
- podgrzewane lusterka
- kierownica mpakiet serducho
Wszystkie modyfikacje oraz naprawy (oprócz lakierowania) przeprowadzałem osobiście dlatego znam praktycznie każdą śrubkę.
Posiadam dokumentację zdjęciową, tabelę ze zmianami w excellu oraz masę rachunków.
Poniżej w skrócie przedstawiam modyfikacje, które dokonałem - przy okazji zawsze wszystkie elementy były dokładnie czyszczone oraz weryfikowane pod względem sprawności.
Nadwozie:
Nowy lakier zgodny z VIN - Canyonrot Metallic 343
Dołożony oryginalny Mpakiet BMW
Nowy oryginalny hokej przedniego zderzaka ASO BMW
Nowe oryginalne listwy boczne M3 ASO BMW
Nowe oryginalne listwy progowe M3 ASO BMW
Nowe oryginalne podszybie ASO BMW
Nowe maskownice oraz uszczelki klamek ASO BMW
Dołożone oryginalne czujniki parkowania PDC BMW
Podwozie:
Nowe wahacze przednie Meyle HD
Nowe łączniki oraz gumy stabilizatorów Lemforder
Nowe tuleje acentryczne M3 wahaczy przednich Lemforder
Nowe kompletne drążki kierownicze Lemforder
Wypiaskowane i odmalowane w kolor czarny mat wszystkie elementy oryginalnego zawieszenia - przednia belka, xbrace, stabilizatory, wahacze tylne oraz wózek tylny.
Nowe wszystkie tuleje wózka oraz wahaczy tylnej osi Lemforder/Febi.
Sprężyny obniżające H&R
Zregenerowana przekładnia kierownicza)
Wykonana geometria
Układ napędowy:
Silnik M54B30 Benzyna 231KM - dawca BMW 330Ci E46 z udokumentowanym przebiegiem 96tys mil (m.in. nowe uszczelki, nowe świece, odma, disa, rozrusznik, alternator) - zachowany immobiliser EWS
Skrzynia biegów pięciobiegowy Getrag z BMW 328i E36
Sprzęgło jedno masowe od FTWL Motorsport - tarcza i docisk z BMW 530d E39
Shortshifter regulowany od Swagier Motorsport
Wał napędowy na duży krzyżak z BMW 328i E36
Półosie grube z BMW 328i E36
Dyferencjał oryginalna Szpera 3.07 25% duża głowa z BMW 328iA E36
Hamulce:
Zaciski hamulcowe przód i tył z BMW 330Ci E46 po pełnej renowacji - wypiaskowane i pomalowane w złoty kolor, nowe tłoczki, gumki - przygotowane pod ewentualny montaż felg 3tlg w 17calach
Nowe tarcze hamulcowe i klocki przód Rotinger Graphite Line 325mm
Nowe tarcze hamulcowe i klocki tył Rotinger Graphite Line 320mm
Nowe szczęki oraz zestaw naprawczy hamulca ręcznego
Układ wydechowy:
Nowe kolektory tzw. Barany Schmiedmann z BMW 330Ci E46
Katalizatory oraz tłumik środkowy oryginalne z BMW 330Ci E46
Tłumik końcowy oryginalny Supersprint 2x74mm dedykowany do BMW 328i E36
Koła:
Oryginalne dwuczęściowe felgi skręcane BBS RX 507 o parametrach:
przód 8.5x18cali ET38 + dystanse 5mm
tył 10x18cali ET38
Opony Hankook Ventus V12 Evo2 w rozmiarze:
przód 225/40R18 92Y
tył 255/35R18 94Y
Opony kupione jako nowe lecz w 2017r. - większość czasu przeleżały w garażu więc nadal wyglądają jak nowe
Wnętrze:
Dołożony pełny komputer 18 OBC
Licznik od przedlifta do 260kmh
Po przeprowadzonych zmianach auto prezentuje się bardzo dobrze, silnik ma pełną moc, pięknie wkręca się na obroty a dźwięk wydechu robi wrażenie.
Cabrio jeździ się bardzo pewnie, jest szybkie ale również bezpieczne, ponieważ nic nie jest "zdrutowane" czy zrobione na sztukę. Praktycznie wszystkie zamontowane części są nowe, po przebiegu mniejszym niż tysiąc km, a hamulce nie mają wiecej przejechane jak 100km.
Do pełni szczęścia przydałoby się zająć dachem, ponieważ jego poszycie jest rozdarte na szwach, szyba zmatowiała a podsufitka wisi przy tylnych trójkątnych szybach. Niestety po zimie nagle pojawił się problem z automatycznym składaniem dachu - przestał reagować na przycisk, miga lampka kontrolna i trzeba go składać i rozwijać ręcznie (wcześniej nie było żadnych problemów).
Według mojej diagnozy problem jest w okablowaniu dachu ponieważ nie ma żadnej reakcji na przycisk z wnętrza auta, lecz jeśli odryglujemy dach ręcznie, to później za pomocą Inpy silniczki pracują normalnie i dach oraz klapa normalnie zamykają się i otwierają.
Ja ten temat zostawiłem, ponieważ w planach miałem pełen serwis dachu z wymianą poszycia.
Oprócz tego znajdą się jakieś drobne rzeczy do ogarnięcia ale to na spokojnie opowiem zainteresowanym przez telefon.
Auto na żywo prezentuje się również tak dobrze jak na zdjęciach, mimo że nie ma na karoserii żadnego wosku itd.
Podsumowując mam do sprzedania piękne, szybkie cabrio w ciekawej wersji z mnóstwem nowych oryginalnych części.
BMW zwraca na siebie uwagę, a po dopracowaniu detali będzie mogło godnie prezentować się na tuningowej scenie BMW w Polsce.
CENA 55000
możemy ją obniżyć:
-5000pln bez kół BBS
-5000pln bez Szpery
lub ewentualnie rozważę inne propozycje.
Posiadam odłożone do Beemki fotele przednie Sportsitze do obszycia, które mogę dorzucić - kwestia dogadania.
Po swapie zmiany zostały zgłoszone podczas badania technicznego i wprowadzone do systemu więc pojemność oraz moc są wpisane normalnie w dowodzie rejestracyjnym.
Ubezpieczenie OC do 02.03.2026r
Przegląd techniczny do 18.05.2025r
Posiadam komplet dokumentów od auta z książkami serwisowymi itd oraz komplet 4szt kluczyków.
Opis zrobiłem rzetelny, auto jest moje, nie mam nic do ukrycia, także śmiało można pytać.