E39 520i (M54B22) z 2002r., benzyna, manual
auto sprowadzone z Niemiec w 2017r., w moich rękach od sierpnia 2023r., jestem 3 właścicielem w kraju
posiadam kartę pojazdu, książeczkę serwisową, polską instrukcję obsługi i poradnik napraw
przegląd ważny do stycznia 2026r.
ubezpieczenie ważne do lutego 2026r.
auto było potężnie doinwestowane, suma kosztów prac i części opiewa na kilkadziesiąt tysięcy złotych. naprawy wykonane przeze mnie to m. in.:
- hamulce - wymiana szczęk, tarczobębnów, klocków, sprężynek i przewodów (twardych) z tyłu. wymiana tarcz, klocków, prowadnic i sprężynek z przodu
- zawieszenie - wymiana drążków wahacza tylnych (górnych), końcówek drążków kierowniczych, łączników i gum stablizatorów z przodu, łożysk, amortyzatorów, osłon i odbojów, oraz poduszek amortyzatorów z tyłu. regeneracja wahaczy z przodu. komplet sprężyn obniżających Eibach Pro Kit (2-3cm). geometria 3D robiona po każdych pracach
- wspomaganie - regeneracja przekładni, wymiana pompy wspomagania
- silnik - wymiana świec, wszystkich popychaczy, sond lambda (tych przed katami), pompy paliwa, silniczka krokowego, poduszek silnika, gumy dolotu (przepływki) i zaślepki kolektora dolotowego. regeneracja alternatora
- skrzynia biegów - wymiana sprzęgła, łącznika wału, poduszki skrzyni biegów, koszyczka wybieraka, podkładki wybieraka, wodzika i uszczelniacza wodzika
- chłodzenie - wymiana sprzęgła, wentylatora, termostatu, przewodów, chłodnicy oraz osłony wisko
- podwozie - zabezpieczenie w firmie Krown
- nadwozie - naprawa i malowanie 3 elementów po szkodzie parkingowej i drobnej stłuczce - maska, drzwi PT i nadkole PT. dla zainteresowanych dokumenty z ubezpieczalni oraz zdjęcia z wydarzeń
- inne - wymiana przedniej szyby wraz z uszczelką (stara była mocno porysowana i jazda w nocy dla okularnika stawała się nie lada wyzwaniem), wymiana listw drzwi na shadow line, wymiana radia na Blaupunkt Milano 200 BT z czytnikiem CD
o płynach, filtrach czy klimatyzacji nawet nie wspominam, robione raz w roku lub częściej
na wszystkie naprawy mam dowody zakupu lub inne dokumenty od mechaników. wszystkie nowe części to zamienniki najlepszej jakości (Sachs, Quaro, Knecht, TRW, Bosch, ATE, FAG, Lemforder, Meyle, etc.) lub OE
co zostało to głównie blacha, pojawiają się na drobne naloty na 3 elementach nadwozia (bagażnik, drzwi PP, nadkole LT) którymi dobrze by było zająć się przed zimą. odpowiednio zabezpieczone nie będą sprawiać problemu. można się zająć też zderzakami, przerysowałem je przy wyjazdach z garażu w Sopocie
obecnie auto stoi na alufelgach 17' Rial FL807 (styling 44) których stan oceniam na bliski ideału. do tego opony letnie Goodyear Eagle F1 235/45 z nalatanymi około 6000km przebiegu
drugi komplet felg (ostatnie zdjęcie) to oryginalne Fundo 16' które prezentują się jak na swój wiek znakomicie, guma to zimowe Dunlop Winter Sport 5 225/55 mające ok. 10000km przebiegu
w komplecie dorzucam:
- oryginalne radio na kasety
- kierownicę z multifunkcją
- oryginalne listwy drzwi (srebrne, jak obwódka grilla)
- kabel OBS do INPA
- komplet wyposażenia (gaśnica, apteczka, baniak 5l na benę, kabel do holowania, itp.)
- duperele typu biało-niebieskie znaczki, gałka skrzyni czy hamulca ręcznego
auto zdecydowanie dla miłośnika marki, potencjał na żółte tablice lub po prostu daily które przy odpowiednim zadbaniu posłuży latami. wiem jak zaniedbane są E39 na rynku i wiem co sprzedaję, dostaje te same pozytywne komentarze od każdego mechanika u którego bywam - za wiadomości i telefony "10k i dzisiaj odbieram" z góry dziękuję :)
sprzedaż na fakturę VAT marża