BMW 520/6 E12 z sześciocylindrowym silnikiem M20B20 zasilanym gaźnikiem Solex,o mocy 122KM. Oryginalny przebieg 68.500km. Bardzo eleganckie zestawienie kolorystyczne, „149 Saphirblau-metallic”, z ciemnoniebieskim welur „0006 Marineblau”
Samochód pochodzi od pierwszego właściciela z Wiednia, urodzonego w 1947r Pana Gerharda.
BMW jest zachowana w kolekcjonerskim stanie, cała karoseria jest w pierwszym lakierze. Podwozie samochodu wygląda jak w rocznym samochodzie, podłoga nie posiada nawet najmniejszych śladów rdzawego nalotu. Wszystkie wnęki są czyste, z wyrazistą fabryczną mastyką. Komora silnika nigdy nie była czyszczona suchym lodem, nadal wygląda jak w rocznym samochodzie. Wszystkie wnęki są wolne od korozji. Elementy silnika nadal mają fabryczny żółty ocynk. Wszystkie chromy są idealne. Silnik oraz skrzynia pracują wzorowo. Wnętrze samochodu jest utrzymane w bardzo dobrym stanie, żadnych plam, przetarć lub innych uszkodzeń. Deska rozdzielcza nie posiada typowych dla modelu E12 pęknięć. Koło zapasowe jest nadal oryginalne. Lewarek oraz narzędzia również są nadal oryginalne. BMW posiada opinię rzeczoznawcy z 2018r przy przebiegu 65126km, określając stan na 1-2. Samochód był od początku parkowany w suchym garażu. Ze względu na śmierć Pana Gerharda samochód stał od 2019r do 02.2025r. Dokumentacja samochodu jest dostępna od pierwszego dnia:
- 10.03.1981 wypisanie opcji ( pokrywające się z dostarczonym samochodem), wraz z wyliczeniem ceny, w oryginalnym folderze cenowym BMW
-24.03.1981 rachunek zakupu w salonie BMW DENZEL, wraz z dowodem wpłaty 188.215 szylingów OES
Przebieg oraz historia serwisowa jest w pełni udokumentowana na podstawie rachunków Z BMW DENZEL, oraz wpisów do zeszytu Pana Gerharda. Z wpisów wynika, iż olej silnikowy był wymieniany co 5000km.
Rachunki BMW:
-14.05.1990, wymiana rozrządu, 2274,48 OES
-22.12.1993, tarcze plus okładziny, 2634,12 OES
-05.06.1997, przegląd 1107,72 OES
-28.03.2002, wymiana sprzęgła 2861,04 Euro
-02.02.2018, wymiana sprzęgła wentylatora 1792,55 Euro
-18.06.2018, wymiana zbiornika paliwa 3.083,84 Euro
-09.06.2018, adapter ? 9,08 Euro
Zapisy Pana Gerharda:
-04.1982 5.000km wymiana oleju z filtrem
-06.1983 10.000km wymiana oleju z filtrem, wymiana oleju w skrzyni oraz dyferencjale
-06.1984 15.000km wymiana oleju z filtrem, filtr powietrza, świece zapłonowe, płyn hamulcowy
klocki hamulcowe
-04.1985 20.000km wymiana oleju z filtrem
-04.1987 25.000km wymiana oleju z filtrem
-03.1988 30.000km wymiana oleju z filtrem, wymiana oleju w skrzyni oraz dyferencjale
czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego, wymiana płynu
hamulcowego, wymiana układu wydechowego, wymiana świec zapłonowych,
wymiana kopułki rozdzielacza
-05.1990 35.000km wymiana oleju z filtrem, wymiana paska rozrządu, paska klinowego, wymiana
akumulatora
-04.1994 40.000km wymiana oleju z filtrem, filtr powietrza, łożyska kół przednich, świece
zapłonowe
-05.1998 45.000km wymiana oleju z filtrem, wymiana pompy wody, wymiana płynu
hamulcowego, regulacja luzów zaworowych
-04.2000 50.000km, wymiana oleju
-04.2001 55.000km, wymiana oleju, wymiana płynu hamulcowego
-05.2018 68.000km, „ponowne zarejestrowanie”, wymiana paska rozrządu, wymiana cylinderków
hamulcowych tył, wymiana płynu hamulcowego, wymiana opon (nadal na
samochodzie DOT 2018), olej z filtrem, olej w skrzyni oraz w dyferencjale
-02.2025 68.300km wymiana oleju z filtrem, wymiana paska rozrządu
Do tego są dostępne są wydruki z przeglądów rejestracyjnych, wpłaty za ubezpieczenie, wpłaty za podatek, oryginalne prospekty, rysunki techniczne itp.
Samochód nie przechodził nigdy detailingu, jego stan zachowania jest naturalny.
Ze względu na właśnie ten stan zachowania, oraz historię, ten egzemplarz spełni wymogi najbardziej wymagających miłośników. Na moim Instagram jest dostępny film z pracą silnika.
Zainteresowanym mogę wysłać więcej zdjęć detali na Whatsapp. Kupujący zwolniony z opłaty skarbowej. Samochód przygotowany do rejestracji. Możliwy dowóz lawetą.
Instagram: 4classic.pl