1 / 9
Najważniejsze
Przebieg
127 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
3 430 cm3
Moc
215 KM
Opis
Na sprzedaż wyjątkowe bmw e24 635csi cs2, którego historię opisuję poniżej.
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem bezwypadkowego egzemplarza BMW E24 635csi CS2 z listopada 1988r w kolorze AlpineWeiss2, ostatni wypust.
Zero rdzy i spalenia słońcem. Przeszukując internet natrafiłem na zdjęcia potwierdzające, że ostatni przede mną właściciele użytkowali auto weekendowo i stąd jej stan. (do wglądu)
Blacharsko jak na 88 rok można śmiało powiedzieć idealna, dlatego ją kupiłem, ktoś kiedyś dodatkowo pokrył klarem. Najbardziej poszukiwana wersja, ostatni wypust już z silnikiem jak w e34 z czujnikami z przodu oraz lodówką w tylnej kanapie. Egzemplarz podczas zakupu był w niespotykanie dobrym i kompletnym stanie, mimo to przeszedł w moich rękach dużo pracy. Niektóre rzeczy zregenerowałem inne ulepszyłem względem serii (posiadam wszystkie części by wrócić do serii)
Prace które wykonałem odbyły się w kilku etapach:
Pierwszy etap przeprowadzonych przeze mnie prac mechanicznych przez kilka pierwszych miesięcy po zakupie:
-Filtry Oleje Płyny
-Uszczelnienie silnika
-Układ paliwowy
-Kompletny układ hamulcowy (nowy, zaciski regeneracja)
-Kompletny układ zapłonowy (nowy)
-Zawieszenie kompletne Lemforder (nowe)
-Przekładnia kierownicza (regeneracja)
-Centralny zamek wraz z wkładkami (regeneracja)
-Klimatyzacja (uszczelnienie i nabicie)
-Regeneracja wentylatora
-Poprawki elektryczne (wymiana połamanych wtyczek oraz kabli na nowe)
-Wymiana czujników z przodu silnika w tym czujnik położenia wału
-Wiele wiele innych mniejszych rzeczy, których ciężko spamiętać
Ten etap pochłonął grubo ponad 20 000 pln
Drugi etap prac obejmował:
-Montaż zawieszenia gwintowanego
-Montaż felg BBS RS 18” wraz z nowymi oponami
-Kolejna porcja mniejszych pierdół
Tutaj kolejne 25 000pln
Na trzeci etap prac auto pojechało do DG MOTORSPORT:
-Wymiana wydechu na kompletny customowy układ ze stali nierdzewnej (piękna biżuteria)
-Montaż baranów Schmiedmann
-Wymiana kilku ostatnich niewymienionych czujników
Prace wyniosły 11 000pln
Na czwarty etap auto pojechało do specjalistów od rekinów z OldwagonGarage:
-Swap skrzyni – oryginalny, powolny i awaryjny automat został zmieniony na manualną skrzynię biegów z e34 z bardzo rzadkim ori lekkim jednomasem m30!
-Zastąpienie oryginalnego układu hamulcowego serwem z e90, auto w końcu nie hamuje jak lokomotywa
-Przegląd szpery 25%
-Kolejna masa pierdół
Prace wyniosły 15 000pln
W międzyczasie wymieniłem chromy tylnych lamp, których cena (4000pln) nie jednego przyprawiłaby o ból głowy.
Piąty etap odbył się również w OldWagonGarage i obejmował regenerację tego co zostało celowo pominięte na samym początku czyli układu paliwowego, ten w e24 jest nietypowy pod względem dwóch pomp paliwa i dość długo zajęło mi skompletowanie gratów w postaci baku i pompy wewnętrznej.
-Nowe przewody twarde i miękkie
-Nowe obie pompy paliwa oraz wszystkie filtry
-Nowy bak paliwa
-Masa pierdół
Ten etap to ponad 6000pln
Auto wyniosło mnie zapewne grubo ponad 150 000pln, nie mniej jednak z powodu planowanych inwestycji z przysłowiowym bólem serca zdecydowałem się sprzedać auto. Do aukcji załączam kilka zdjęć z tego roku (z lotką i bez) oraz zdjęcie podwozia podczas regeneracji zawieszenia i zdjęcie części układu wydechowego, lecz posiadam wiele zdjęć z budowy, dokumentów, auto zostało opisane na forach do których mam linki etc. i chętnie przekażę to kupującemu.
Zapraszam do kontaktu.
12 listopada 2025 20:45
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
BMW
Model pojazdu
Seria 6
Kolor
Biały
Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
4
Rok produkcji
1988
Generacja
E24 (1976-1989)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Elektryczne szyby przednie
Elektryczne szyby tylne
Informacje o sprzedającym
Maciej
Osoba prywatna
Bardzo sprawnie odpowiada
Sprzedający na OTOMOTO od 2015
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie