1 / 40
Najważniejsze
Przebieg
500 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Coupe
Pojemność skokowa
5 400 cm3
Moc
160 KM
Opis
Dawno, dawno temu za wielką wodą żył sobie geniusz, co się zwał Harley Earl. To dzięki niemu mamy skrzydlaki i największe ogony tego świata. To także on opracował koncepcję Chevroleta Corvette. Harley Earl to postać ikoniczna, odpowiedzialna za amerykański design lat 27-60, czyli wszystko co najlepsze.
Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe z 1949 roku, który jest bohaterem tej opowieści, wyszedł właśnie spod jego ręki i stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane myśliwcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach, która była jednym z pierwszych automatów na świecie. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Kupiłem go na aukcji w Holandii w 2018 roku, podczas likwidacji pewnego sporego muzeum. Auto wyglądało dokładnie tak jak dzisiaj, a po schyleniu się widać, że zostało odbudowane od śrubki. Niestety jako eksponat muzealny nie jeździło przez wiele lat, dlatego w moich rękach przeszło remont silnika (nowe wszystkie elementy z tłokami włącznie) i skrzyni biegów. Nie muszę dodawać, że same części kosztowały majątek. Kupiłem nowe opony, uruchomiłem lampowe radio (obecnie ma BT), które zaskakuje swoim brzmieniem, zainstalowałem dwuobwodową pompę hamulcową Willwooda ze względów bezpieczeństwa. Został zamontowany także aparat zapłonowy 123 ignition na Bluetooth, który wykonano specjalnie na moje zamówienie (6 volt). Oryginalny gaźnik został zastąpiony nowym gaźnikiem Holleya. Wszystkie fabryczne elementy są na stanie. Wóz przeszedł detailing, jeździ i wygląda zjawiskowo.
Auto przeszło renowację nadwozia bardzo dawno temu i ma gdzieniegdzie niedoskonałości lakiernicze, które widać pod lupą. Z tyłu, na tapicerce, pojawiły się plamy, które trudno usunąć. Ot taki ślad historii jest na nim widoczny.
Cadillac jest mocarny i bardzo, bardzo spektakularny! Ciężko to uchwycić na fotografiach, ale to zdecydowanie kawał dobrego żelaza sprzedawanego za frytki!
————————————————————
Sprzedawcą tego auta jest:
House of Classics - Dom klasyków - unique automobiles for sale
http://www.houseofclassics.pl/
https://www.facebook.com/houseofclassicspl/
Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennych roadsterów, przez świetnie zachowane klasyki rodem z PRL, gran turismo z koniem lub widelcem na masce, po rajdowe legendy z przełomu wieków. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i przez wiele lat będący jego aktywnym wspólnikiem i prowadzącym dział Inwestuj w klasyki.
27 sierpnia 2025 20:02
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Cadillac
Model pojazdu
Inny
Kolor
Zielony
Liczba drzwi
2
Rok produkcji
1949
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Informacje o sprzedającym
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Więcej opcji kontaktu
Znajdź na mapie