Cadillac Inny - 1
Cadillac Inny - 2
Cadillac Inny - 3
Cadillac Inny - 4
Cadillac Inny - 5
Cadillac Inny - 6
Cadillac Inny - 7
Cadillac Inny - 8
Cadillac Inny - 9
Cadillac Inny - 10
Cadillac Inny - 11
Cadillac Inny - 12
Cadillac Inny - 13
Cadillac Inny - 14
Cadillac Inny - 15
Cadillac Inny - 16
Cadillac Inny - 17
Cadillac Inny - 18
Cadillac Inny - 19
Cadillac Inny - 20
Cadillac Inny - 21
Cadillac Inny - 22
Cadillac Inny - 23
Cadillac Inny - 24
Cadillac Inny - 25
Cadillac Inny - 26
Cadillac Inny - 27
Cadillac Inny - 28
Cadillac Inny - 29
Cadillac Inny - 30
Cadillac Inny - 31
Cadillac Inny - 32
Cadillac Inny - 33
Cadillac Inny - 34
Cadillac Inny - 35
Cadillac Inny - 36
Cadillac Inny - 37
Cadillac Inny - 38
Cadillac Inny - 39

1 / 40

Cadillac Inny - 1
Cadillac Inny - 2
Cadillac Inny - 3
Cadillac Inny - 4
Cadillac Inny - 5
Cadillac Inny - 6
Cadillac Inny - 7
Cadillac Inny - 8
Cadillac Inny - 9
Cadillac Inny - 10
Cadillac Inny - 11
Cadillac Inny - 12
Cadillac Inny - 13
Cadillac Inny - 14
Cadillac Inny - 15
Cadillac Inny - 16
Cadillac Inny - 17
Cadillac Inny - 18
Cadillac Inny - 19
Cadillac Inny - 20
Cadillac Inny - 21
Cadillac Inny - 22
Cadillac Inny - 23
Cadillac Inny - 24
Cadillac Inny - 25
Cadillac Inny - 26
Cadillac Inny - 27
Cadillac Inny - 28
Cadillac Inny - 29
Cadillac Inny - 30
Cadillac Inny - 31
Cadillac Inny - 32
Cadillac Inny - 33
Cadillac Inny - 34
Cadillac Inny - 35
Cadillac Inny - 36
Cadillac Inny - 37
Cadillac Inny - 38
Cadillac Inny - 39

Najważniejsze

Przebieg

500 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

Coupe

Pojemność skokowa

5 400 cm3

Moc

160 KM

Opis

Dawno, dawno temu za wielką wodą żył sobie geniusz, co się zwał Harley Earl. To dzięki niemu mamy skrzydlaki i największe ogony tego świata. To także on opracował koncepcję Chevroleta Corvette. Harley Earl to postać ikoniczna, odpowiedzialna za amerykański design lat 27-60, czyli wszystko co najlepsze.


Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe z 1949 roku, który jest bohaterem tej opowieści, wyszedł właśnie spod jego ręki i stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane myśliwcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach, która była jednym z pierwszych automatów na świecie. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.


Kupiłem go na aukcji w Holandii w 2018 roku, podczas likwidacji pewnego sporego muzeum. Auto wyglądało dokładnie tak jak dzisiaj, a po schyleniu się widać, że zostało odbudowane od śrubki. Niestety jako eksponat muzealny nie jeździło przez wiele lat, dlatego w moich rękach przeszło remont silnika (nowe wszystkie elementy z tłokami włącznie) i skrzyni biegów. Nie muszę dodawać, że same części kosztowały majątek. Kupiłem nowe opony, uruchomiłem lampowe radio (obecnie ma BT), które zaskakuje swoim brzmieniem, zainstalowałem dwuobwodową pompę hamulcową Willwooda ze względów bezpieczeństwa. Został zamontowany także aparat zapłonowy 123 ignition na Bluetooth, który wykonano specjalnie na moje zamówienie (6 volt). Oryginalny gaźnik został zastąpiony nowym gaźnikiem Holleya. Wszystkie fabryczne elementy są na stanie. Wóz przeszedł detailing, jeździ i wygląda zjawiskowo.


Auto przeszło renowację nadwozia bardzo dawno temu i ma gdzieniegdzie niedoskonałości lakiernicze, które widać pod lupą. Z tyłu, na tapicerce, pojawiły się plamy, które trudno usunąć. Ot taki ślad historii jest na nim widoczny.


Cadillac jest mocarny i bardzo, bardzo spektakularny! Ciężko to uchwycić na fotografiach, ale to zdecydowanie kawał dobrego żelaza sprzedawanego za frytki!


————————————————————


Sprzedawcą tego auta jest:


House of Classics - Dom klasyków - unique automobiles for sale


http://www.houseofclassics.pl/


https://www.facebook.com/houseofclassicspl/


Dom Klasyków posiada w swojej ofercie unikalne samochody klasyczne, które są rzadko spotykane na rynku: od przedwojennych roadsterów, przez świetnie zachowane klasyki rodem z PRL, gran turismo z koniem lub widelcem na masce, po rajdowe legendy z przełomu wieków. Osobą odpowiedzialną za wybór samochodów znajdujących się w kolekcji oraz wystawianych na sprzedaż jest Piotr Życzyński, m.in. współzałożyciel miesięcznika Classicauto obecnego na polskim rynku wydawniczym od 2006 roku i przez wiele lat będący jego aktywnym wspólnikiem i prowadzącym dział Inwestuj w klasyki.

 

27 sierpnia 2025 20:02

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Cadillac

Model pojazdu

Inny

Kolor

Zielony

Liczba drzwi

2

Rok produkcji

1949

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

229999

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

HOUSE OF CLASSICS - DOM KLASYKÓW - UNIQUE AUTOMOBILES FOR SALE

HOUSE OF CLASSICS - DOM KLASYKÓW - UNIQUE AUTOMOBILES FOR SALE
  • Firma

  • Bardzo sprawnie odpowiada

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2025

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni

Więcej opcji kontaktu