DKW F8 to kompaktowy sedan z napędem na przednie koła i dwusuwowym silnikiem , wprowadzony na rynek w 1939 roku. F8 był nieco krótszy od swojego poprzednika, mimo że miał nieznacznie zwiększony rozstaw osi. Podstawowy model, znany jako Reichsklasse, był produkowany tylko do 1940 roku, ale sedan Meisterklasse był produkowany do 1942 roku. Oprócz sedanów oferowano wersje kabriolet .
Litera „F” w nazwie samochodu oznaczała „Front”, co odnosiło się do konfiguracji napędu na przednie koła. Chociaż z perspektywy czasu jest on prawie zawsze identyfikowany jako „F8”, co odróżnia go od poprzedzającego go „F7” i od „F9”, który miał go zastąpić, materiały reklamowe producenta z 1939 r. nazywają go po prostu „DKW Front”.
Po wojnie samochód pojawił się ponownie w 1949 roku jako IFA F8 , z fabryki w Zwickau , która teraz działała pod kontrolą sowiecką . Fabryka i działalność zostały zreorganizowane jako Volkseigener Betrieb (lub „People Owned Enterprise”) Automobilwerke Zwickau (AWZ). F8 był produkowany w Zwickau do około 1955 roku: oprócz nadwozi typu sedan i kabriolet, różne dodatkowe typy nadwozi dostępne po wojnie obejmowały furgonetkę dostawczą i wariant kombi.
Jaka jest maksymalna prędkość DKW f8?
Silnik ten ma moc 20 KM (15 kW) i prędkość maksymalną 85 km/h. To właśnie ten większy silnik pojawił się ponownie w IFA F8 w 1949 roku. Moc była przenoszona na koła przednie za pomocą trzybiegowej skrzyni manualnej z blokowanym mechanizmem wolnego koła na wszystkich trzech przełożeniach.
Podstawowy model „Reichsklasse” miał dwusuwowy silnik dwucylindrowy z poprzedniego modelu , ale nieznacznie rozwiercony. Pojemność silnika wynosiła teraz 589 cm3. Deklarowana moc i prędkość maksymalna wynosiły jak poprzednio 18 KM i 80 km/h.
Wersja „Meisterklasse” DKW F8 odziedziczyła również po poprzedniku podobnie skonfigurowany silnik o pojemności 692 cm3. Silnik ten miał moc 20 KM (15 kW) i prędkość maksymalną 85 km/h (53 mph). To właśnie ten większy silnik pojawił się ponownie w IFA F8 w 1949 roku.
Moc była przekazywana na koła przednie za pomocą trzybiegowej skrzyni biegów manualnej z blokowanym mechanizmem wolnego koła na wszystkich trzech przełożeniach. Silnik był uruchamiany za pomocą urządzenia Dynastart , które było połączeniem rozrusznika i generatora.
Co znaczy skrót DKW?
DKW (Dampfkraftwagen – z. niem. pojazd parowy) – niemiecki producent motocykli i popularnych samochodów osobowych, powstały w 1905 r. Po początkowych eksperymentach z napędem parowym (1916), w późniejszym okresie wszystkie pojazdy z tej wytwórni były napędzane silnikami dwusuwowymi.
Nadwozie zostało zamontowane na podwoziu o konstrukcji skrzyniowej, co ułatwiło montaż różnych opcji nadwozia, takich jak lekkie furgonetki i ciężarówki produkowane w okresie IFA. Zewnętrzna powłoka samochodu składała się z kombinacji stalowych paneli, a w części środkowej z pokrytego tkaniną nadwozia z ramą drewnianą. Po 1953 roku kluczowe panele były wykonane z duroplastu , co zmniejszyło wagę samochodu i przewidywało technologie lekkiej konstrukcji, które miały być stosowane w konstrukcji Trabanta .
Szwajcarska firma Holka zajmująca się budową nadwozi produkowała własne nadwozia do importowanych podwozi F8. Importy podwozi F8 rozpoczęły się w 1939 r. i trwały do 1944 r. (mimo zakończenia produkcji w 1942 r.) w niewielkich ilościach. W 1944 r. Holka zaprojektowała i wyprodukowała nawet (w bardzo małych ilościach) własną wersję kabrioletu, wcześniej importowanego. Ostatni samochód z nadwoziem Holka został ukończony w styczniu 1945 r.
Czy DKW i Audi to to samo?
Cztery zazębiające się pierścienie symbolizowały fuzję czterech producentów samochodów z siedzibą w niemieckim kraju związkowym Saksonia: Audi, DKW, Horch i Wanderer stały się Auto Union AG . Oto krótkie szczegóły dotyczące korzeni dzisiejszego AUDI AG.