Samochód pochodzi z 2016. Zakupiony w październiku 2020 od firmy która sprowadziła go z USA w 2019 roku.
Auto było trochę poobijane ale nie wystrzeliły poduszki powietrzne (posiadam dokumentację zdjęciową z aukcji).
Od momentu zakupu samochód użytkowany przez kobietę - używany głównie do dojazdów do pracy (Kraków) - robi dziennie 70-100km.
Stan techniczny oraz wizualny samochodu oceniam na bardzo dobrym - auto 2-3 razu w roku trafia na detailingowe mycie wraz z czyszczeniem wnętrza oraz konserwacją tapicerki. Jedyne co warto byłoby zrobić to dać felgi albo przynajmniej ranty do malowania - parkowanie w mieście i krawężniki im nie służą.
Od momentu zakupu auto w ciągłym użytkowaniu, w poprzednich latach przejechało:
- 2021 - ok. 7100km
- 2022 - ok. 9660km
- 2023 - ok. 12200km
- 2024 - ok. 4100km
od 2024 roku jeździ mniej bo mamy 2gie auto elektryczne i głównie nim jeździmy.
Oprócz seryjnego wyposażenia takiego jak:
- podgrzewane siedzenia,
- automatyczna klimatyzacja,
- czujniki parkowania,
- elektryczne szyby
- elektryczne lusterka,
- skórzane siedzenia,
- fotochromatyczne lusterko wsteczne
- tempomat
- czujniki ciśnienia kół
- ładowarka ze złączem typ1 230V 3.6kW
- fabryczne felgi aluminiowe 15" z oponami zimowymi Kumho WinterCraft WP52 185/55R15 nowy komplet kupiony w listopadzie 2024 - przejechał może 400km, bieżnik ponad 8mm
auto otrzymało dodatkowo:
- letnie lekkie kute felgi 17" z oponami Sava UHP2 205/40/17 - waga felgi i opony jest 2kg mniejsza niż oryginalnych 15" felg z oponami 185/55, daje to 8kg mniej wagi nieresorowanej dzięki czemu nie wpłynęło to negatywnie na zasięg - bieżnik ok. 5.5mm,
- sprężyny obniżające 500madness ściągnięte specjalnie z USA dla 500e (oryginalne dodaje do samochodu),
- radio 2DIN Sony XAV-AX4050 z obsługa USB, stacji DAB oraz bezprzewodowo/przewodowo Apple CarPlay oraz Android Auto (oryginalne radio dodaje do samochodu - nie jest wyprogramowane więc można je podpiąć),
- moduł Connects2 w celu umożliwienia sterowania radiem za pomocą przycisków na kierownicy.
- wideorejestrator VIOFO z kamerą przód/tył oraz trybem parkingowym.
- dymione wykonane w technologii LED kierunkowskazy oraz światła obrysowe
- kabel ładowania ze wtyczką typu 2 (ładowarka) do typ 1 (auto) pozwalający na ładownie z mocą 7.4kW na ładowarkach ze złączem typ2 (GreenWay, Go eAuto+, PowerDot, itd.) - 45-50min ładowania z mocą 7.4kW zwiększa zasięg o ok 45km
Kraków i okolice nie sprzyjają osiąganiu rekordowo niskiego zużycia energii (górki, korki, itd) ale w okresie letnim spokojnie da się zrobić 140-150km. Zimą o ile nie ruszamy autem zamarzniętym na kość 100-110km nie stanowi problemu. Oczywiście jeżdżąc bez klimatyzacji i po płaskim terenie pewnie spokojnie 160-180km dałoby się zrobić. Raz w ramach testu pojechałem do Krakowa i z powrotem (ok. 72km) bez klimatyzacji, spokojnie - auto zużyło 40% baterii czyli teoretycznie 180km by przejechało do 0, poniżej 0 pozostaje jeszcze trochę energii - jakieś 2-3kWh.
Kilka razu udało się przy spokojnej jeździe w lecie doprowadzić do sytuacji gdy auto na pełnej baterii prognozowało 200km zasięgu.
Auto idealne na miasto - darmowe parkowanie w strefach płatnego parkowania, możliwość poruszania się buspasami (Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 11 stycznia 2018), małe gabaryty pozwalają wszędzie się zmieścić.
Koszt przejechania 100km zależy od tego gdzie będziemy się ładować zakładając zużycie typowe 12-13kW/100km:
- taryfa nocna G12W - 9-10zł
- GO eAuto+ AC - 25zł
W ciągu 4 lat jedynymi naprawami były:
- montaż sprężyn obniżających oraz nowych amortyzatorów tył,
- wymiana trójkącików przy lusterkach (piano black) ponieważ guma uszczelek zaczynała parcieć,
- wymiana wahacza prawy przód w styczniu 2022 - sworzeń dostał lekkich luzów,
- wymiana akumulatora 12V,
- 2x wymiana zawiasów w klamkach zewnętrznych.
Auto posiada aktualny przegląd do 20.12.2025, polisa OC/AC/Assistance jest ważna do 16.10.2025. Auto nie wymaga wkładu finansowego.
Za dodatkową opłatą mogę dodać ładowarkę 7.4kW z gniazdem 3f z jednej strony oraz typ 1 z drugiej.