Jestem pierwszym właścicielem mojego kombi FIAT Tipo 1.4 T-Jet. Po zakupie zamontowałem instalację LPG, co było najlepszem pomysłem, jaki kiedykolwiek miałem. Kupiłem samochód do celów slużbowych, aby jeździć do miat satelickich, więc rzadko jeździl autostradami. Potem nadeszła pandemia COVID i wszystko się zmieniło. Samochód był prawie nieużywany przez kilke lat. Od tego czasu odbył kilka długich podróży, ale mie miał trudnego życia.
Mój FIAT Tipo jest dobrze wyposażony, mimo że jest to model podstawowy. Ma 6-biegową skrzynię biegów, która zapewnia stałą moc w całym zakresie. Są elektryczne szyby we wszystkich kierunkach i 7 poduszek powietrznych. Siedzenia są wygodne, a dzięki miękkiemu zawieszeniu długie podróże nie są męczące. Klimatyzacja jest prymitywna, ale skuteczna, a zimą samochód szybko się odparowuje. Radio zostało niedawno ulepszone, ale jeśli wolisz, możesz podłączyć USB z muzyką. Tylne siedzenie dziełą się w stosunku 60/40, a miejsca jest mnóstwo na wycieczkę do IKEI lab na przewożenie dużych przedmiotów. Bagazżnik jest łatwo dostępny, nie ma krawędzi. Podłoga bagażnik unosi się, odsłaniając schuldne miejsce na przedmioty awaryne, takie jak linka holownicza, apteczka pierwszej pomocy lun podnośnik samochodowy. Są gumowe maty FIAT dla pasażerów z przodu i w bagażnik, które mogą się przydać, jeśli prodróżujesz z psem. Mój FIAT jest również idealny dla rodzin z dziećmi, poniważ ma punkty mocowantia ISO i miescje na wózek dziecięcy. Ogólnie rzecz biorąc, mój FIAT Tipo potrafi zrobić wszystko, o co go poproszą.
Mój FIAT Tipo ma pelną historię serwisową i starałem się o niego dbać jak najlepiej. Przez osiem lat nie miałem praktycznie żadnych problemów (oprócz oryginalnych przednich wahaczy, które zostały wymienione). Resztą były materiały exploatacyjnie (przednie żarówki, wszystko) i wycieraczki. Ostatnio zepsuło się dwumasowe koło zamachowe, które wymieniłem razem z przednim amortyzatorem. Jestem ostrożnym kierowcą, więc mój Tipo był dobrze utrzymany. Na karoserii są drobne rysy; po stronie kierowcy są wieksze rysy od nieuważnego kierowcy na parkingu. Po stronie pasażera jest małe głębokie zadrapanie na przednim zderzaku i nie wielkie uszkodzenie na tylnym zderzaku. Jednak to wszystko kosmetyka. Lśniąca czrna farba nadaje samochodowi świetny wygląd.
Nigdy nie chiałem sprzedać mojego FIATA Tipo 1.4 T-jet, ale okoliczności sprawiają, że muszę. Bę mi brakowało mojego samochodu, ale mam nadzieję, że ktokolwiek go kupi, będzie mógł cieszyć się tysiącami kilometrów przyjemnej jazdy.