Dzień dobry,
pewien etap dobiega końca, w związku z czym nadeszła pora, aby tytułowy samochód zmienił właściciela.
Kluczowe informacje:
- Ford Focus MK1 po lifcie
- Silnik 1.6 benzyna + LPG
- Rok produkcji: 2003
- Stan licznika: 197 000 km
- VIN: WF0AXXGCDA3L26777
- Ubezpieczenie OC opłacone do: 26.06.2025
- Okresowe badanie techniczne ważne do: 12.08.2025
- Zbiornik LPG ma homologację ważną do: 16.06.2025
- Instalacja gazowa Lovato Smart, wszystkie przeglądy udokumentowane w książeczce
- Letnie koła marki Dębica na stalowych felgach 14" z oryginalnymi kołpakami forda, dobry bieżnik (patrz zdjęcie)
- Polski salon
Samochód w moich rękach od 11 lat (2014 r., miał wówczas przebieg: 133 000 km) spisywał się zgodnie z oczekiwaniami, ani razu nie miał okazji przejechać się lawecie :). Za czas swojego użytkowania mogę zapewnić, że nie uczestniczył w żadnej kolizji, a także że przebieg jest prawdziwy - potwierdzony odczytami w SKP. Przez ostatnie 8 lat garażowany.
Niestety, jak można się spodziewać w dawno już pełnoletnim samochodzie, można się doszukać wielu mankamentów. Aby oszczędzić sobie i Państwu czasu postaram się opisać wszystkie wady, które przychodzą mi do głowy:
- najistotniejsza kwestia to stan blacharsko-lakierniczy: choć od spodu rdza była dla niego łaskawa, tak już na wierzchu zdecydowanie mniej; lewe przednie nadkole ma dziurę, która wypełniona jest pianką montażową (patrz zdjęcie), a dodatkowo całe spody drzwi i blacha po zewnętrznej części progu ma wiele ognisk rdzy; niemniej od spodu samochodu blacha wygląda ok, przez co samochód przechodził do tej pory wszystkie badania techniczne
- podczas gwałtownego przyspieszania czuć wyskakiwanie zapłonu - wymiana świec i/lub kabli będzie niezbędna w nadchodzącym czasie
- lewarek zmiany biegów po zrzuceniu na luz nie wraca na środek - lepiej widać to na tym filmie, który pokazuje też jak naprawić tę usterkę: youtube.com/watch?v=A4z1TTqI_r8 - nie uniemożliwia to jednak normalnego użytkowania skrzyni
- zderzaki są porysowane w różnych miejscach
- tylna klapa nie otwiera się z przycisku - słychać cykanie przekaźnika, ale nic się nie dzieje - oczywiście można bagażnik bez problemu otwierać kluczem
- skoro jesteśmy przy klapie - ma 3 wgniecenia
- na tylnej kanapie brakuje jednego pasu bezpieczeństwa - ciekawostka: pierwszy wlaściciel podczas zakupu samochodu zarejestrował go jako ciężarowy (tak też widnieje w pierwszym wpisie w karcie pojazdu) na 4 osoby, stąd fabrycznie brak 5 pasa; kolejny właściciel przerejestrował go na osobowy, ale nikt do tej pory nie zamontował tego brakującego pasa
- hamulec ręczny chodzi już dosyć luźno, przydałoby się go podciągnąć
- ma klimatyzację, ale od kilku lat nie działa - przez kilka sezonów co zima uciekało tyle czynnika, że na wiosnę się już nie uruchamiała, aż w końcu dałem sobie spokój z jej nabijaniem; nawiew + ogrzewanie oczywiście działa
Jeśli dalej to czytasz znaczy, że nie zniechęciłem aż tak bardzo - to świetnie ;). Skoro tak wiele rzeczy jest z tym samochodem nie tak, to czy można znaleźć w nim jakieś plusy? Oczywiście!
+ przejechanie 100 km przy obecnych cenach LPG kosztuje około 21 zł
+ najdroższe wymiany ma za sobą w przeciągu ostatnich 10 000 km, tj:
+ wymiana kompletu sprzęgła oraz wysprzęglika przy przebiegu około 184 000 km, potwierdzona paragonem i wpisem w książeczce serwisowej z warsztatu Korba
+ wymiana rozrządu oraz pompy wody przy przebiegu około 189 000 km, potwierdzona paragonem, naklejką pod maską i wpisem w książeczce serwisowej z warsztatu Korba
+ wymiana akumulatora przy przebiegu około 190 000 km, potwierdzona paragonem
+ podgrzewana przednia szyba (ułatwia skrobanie w zimę)
+ komputer pokładowy (średnie spalanie, aktualne spalanie, temperatura na zewnątrz, przewidywany zasięg)
+ pełnowymiarowe koło zapasowe w bagażniku
+ przyciemnione szyby
+ centralny zamek sterowany z pilota
+ autoalarm
+ duże radio, 4 głośniki
+ mimo wszystkich mankamentów skręca, hamuje i dowozi na miejsce za każdym razem
Pdosumowując: jeśli szukasz taniego samochodu, którego nie będzie szkoda zostawić na prakingu "bo obiją", a jesteś gotów ogarnąc zliżające się opłaty, to myślę, że temat warty rozważenia. Za oferty typu "dam 400 zł i będę za godzinę" z góry dziękuję. Samochód można obejrzeć w Katowicach. Starałem się opisać wszystko najdokładniej jak potrafię, aby przyszły właściciel nie był zaskoczony tym co kupuje, ale w razie dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu, a osoby zdecydowane - do zakupu.